Olivier Fitoussi/Flash90

גנץ מתעקש על תקציב דו שנתי: "נתמוך אך ורק בתוכנית ארוכת טווח" • צפו

ראש הממשלה החליפי על הצבעה המתוחה היום בכנסת: "היום נאלצנו לעצור את פעילותינו כדי למנוע פגיעה בשופטי ישראל ובמערכת המשפט". בכיר בליכוד: "נתניהו כעת לא רוצה בחירות, ולכן זוהר אמר שהוא בעד אך דאג שההצעה לא תעבור"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (ראשון) להצבעה בכנסת על ההצעה להקים את הוועדה שתבדוק ניגודי עניינים של שופטים ואמר כי "היום נאלצנו לעצור את פעילותינו כדי למנוע פגיעה בשופטי ישראל ובמערכת המשפט. אני שמח שעשינו זאת, אני גאה שעשינו זאת".

יו"ר כחול לבן רמז כי העימות בליכוד יביא להתעקשות המפלגה על תקציב דו-שנתי: "מה שחשוב בימים הללו זה ביטחון, בריאות וכלכלה ולא שום משחק פוליטי. לכן, כחול לבן בראשותי תציג ביום ראשון את דרישותיה לחבילת סיוע לאזרחי ישראל ותתמוך אך ורק בתוכנית ארוכת טווח שיש בה מענה לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל", דברי גנץ.

בכיר בליכוד התייחס לדרמה היום בכנסת ואמר כי "ההצעה של סמוטריץ׳ מעולה והגיע הזמן לעשות סדר בעליון, אך היא נפלה כי מיקי זוהר דחף שההצעה לא תעבור. זה היה בתיאום עם נתניהו. מיקי תפר הכל. מיקי אמר לנתניהו שכחול לבן רציניים והם יפילו את הממשלה. נתניהו כעת לא רוצה בחירות, ולכן מיקי אמר שהוא בעד אך דאג שההצעה לא תעבור".

בתוך כך, יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת ועידה שנערכה היום (שני לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על הקמת ועדת חקירה לשופטי בית המשפט העליון. דרעי אף ניתק את השיחה בפניו. במהלך השיחה הזכיר דרעי לנתניהו כי "יש לנו מיליון מובטלים" וטען שבעקבות בקשת נתניהו לתמוך בהקמת ועדת החקירה "אתה פוגע באמון שלנו מול כחול לבן".

דרעי הוסיף ואמר: "תגיד מפורשות שאתה רוצה בחירות בתקופה כל כך קשה", ולאחר מכן ניתק את הטלפון. בשיחת הוועידה השתתפו גם יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ויו"ר סיעת יהדות התורה משה גפני. מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה עסוק בימים האחרונים אך ורק במטרה אחת – בגיבוש קופסת קורונה כלכלית שתזרים כסף לעצמאים ולעסקים".

הקואליציה תשרוד: נדחתה ההצעה לוועדת חקירה על ניגודי העניינים בבג"ץ

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו