צילומים: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

הקואליציה תשרוד: נדחתה ההצעה לוועדת חקירה על ניגודי העניינים בבג"ץ

בתום דיון סוער וברוב של 54 מתנגדים אל מול 43 תומכים, חברי הכנסת הצביעו נגד ההצעה להקים את הוועדה שתבדוק ניגודי עניינים של שופטים. 13 ח"כים מהליכוד נעדרו מההצבעה, ביניהם גם נתניהו. מרבית ש"ס תמכו בהצעה וישראל ביתנו התנגדו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר דיון סוער, דחתה מליאת הכנסת את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבית המשפט העליון, ובבתי המשפט בכלל, של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 43 חברי כנסת לעומת 54 שהתנגדו. 13 חברי כנסת מהליכוד, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעדרו מההצבעה, יתר חברי הליכוד הצביעו בעד יחד עם מרבית חברי הכנסת הכנסת החרדיים.

מנגד, חברי הכנסת של כחול לבן, יש עתיד ומרבית חברי הרשימה המשותפת, הצביעו נגד. גם חברי הכנסת של ישראל ביתנו הצביעו נגד ההצעה. "אני תמיד שמח כשיש לי הזדמנות להצביע נגד סמוטריץ' ונתניהו. אני מתבייש שכנסת ישראל, במקום לעסוק בטיפול בהתפשטות המגפה והמשבר הכלכלי, מנסה לעזור לממשלת החרטא לשנות את סדר היום ולברוח מאחריות", הסביר ח"כליברמן.

הח"כים מהליכוד שנעדרו מההצבעה הם נתניהו, דוד ביטן, ניר ברקת, מירי רגב, טלי פלוסקוב, יובל שטייניץ, יפעת שאשא ביטון, חיים כץ, ישראל כץ, עוזי דיין, אבי דיכטר, יולי אדלשטיין ואמיר אוחנה. בש"ס הצביעו בעד ההצעה, אך גם ח"כ משה ארבל וסגן השר איציק כהן נעדרו מההצבעה. ביהדות התורה הוחלט להעניק חופש הצבעה לח"כים בסוגייה. חברי הכנסת של ישראל ביתנו הצביעו כאמור נגד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציג את ההצעה במליאת הכנסת ואמר כי "ההצעה הזו מבקשת לתת לכנסת כוח לפקח, זה תפקידה של הכנסת, לפקח על הממשלה ולפקח גם על הרשות השופטת. אין שום דבר שמחזק את שלטון החוק, אין שום דבר שמחזק את בית המשפט העליון ואת אמון הציבור בו, בציפוף שורות ונתינת גיבוי לעיוותים שקיימים במערכת הזאת".

"עובדים הרבה יותר זוטרים בשלטון הציבורי, במערכת הציבורית וגם בשוק הפרטי עוברים את הסדרי ניגודי העניינים כדי לוודא שההחלטות מתקבלות משיקולים ענייניים ושאנחנו לא נמצאים בפוטנציאל ניגוד עניינים, שעלול חלילה להטות את שיקול הדעת. מה לעשות אנחנו בני אדם אבל אני רוצה לגלות לכם סוד, לא רק אנחנו בני אדם גם השופטים הם בני אדם".

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב בזעם ואמר כי "אני מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ', מתבייש בימינה, ומתבייש בליכוד שנכנעים לימינה. מתבייש בליכוד שיש שם אנשים הוגנים שאני מקווה שיפעלו לפי צו מצפונם. יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית, יש לנו מבחן לשלטון החוק, מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, של מערך יחסי העבודה של ממשלה".

"אבל יותר מזה", הוסיף שר המשפטים מכחול לבן ותקף ישירות את נתניהו, "אני מתבייש גם שראש הממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד ההצעה הזו. אנחנו היום בנקודת מבחן של פני החברה הישראלית. ביום שקוראים לשופטים לבוא לפה לוועדת החקירה, שמאיימים על הרשות השופטת, ממתי כנסת ישראל הפכה להיות הגורם שיאיים על שופטים?"

"יש פה סיטואציה משברית לקואליציה, מה שקורה פה לא יעלה על הדעת. אתם בעד דמוקרטיה שמכבדת את הפרדת הרשויות או שאתם בעד דיקטטורה? יש פה מסע הסתה מכוון נגד מערכת המשפט, תתביישו לכם. יש לנו בישראל כמיליון מובטלים, מעל אלף נדבקים כל יום, עלייה במספר המתים, ומה שמעסיק היום את הליכוד זה איך למוטט את הדמוקרטיה, זה ביזיון".

"במקום מלחמה בווירוס הקורונה, במקום מלחמה למען המובטלים, מה שמעניין את הליכוד זה רק המלחמה בשופטים. אנחנו בעת מבחן לדמוקרטיה הישראלית, לצערי אני צריך לעמוד פה ולהתמודד דווקא מול חברים בקואליציה. אנחנו ביום קשה. ידעתי שתפקיד שר המשפטים זה תפקיד מאתגר, אבל לא פיללתי שחבר כנסת יזום בצורה חסרת אחריות להעמיד את כל מערכת המשפט לחקירה".

"אחרי שלוש מערכות בחירות, כחול לבן אמרה בצוק העתים, בשביל לרתום את העגלה הזו של מדינת ישראל למען כולנו, למען יציבות שלטונית, בעת המשברית הזו צריך לעשות מעשה של אחדות. מה שקורה היום זה בדיוק הפוך ממה שמדינת ישראל צריכה. זה ביזוי מערכת שלטון החוק, הדמוקרטיה הישראלית, וזכויות האזרח", חתם שר המשפטים את נאומו החריף נגד חבריו לקואליציה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להפלת ההצעה: "נפל דבר בישראל, קואליציית ליברמן-טיבי-יזבאק-לפיד ובורחי הליכוד חברו יחד לבצר את כוחו של בג"ץ על חשבון אור השמש וניקיון הכפיים של השופטים. אור השמש מחטא, הם בחרו להשאיר את מדינת ישראל בחושך. לא רמיסת הזהות היהודית, לא המסתננים, לא הפגיעה בביטחון ישראל מעניין אותם. רק ביצור מעמדו של בג"ץ והרצון שלהם, כל אחד מסיבותיו, להיות יקירי מערכת המשפט ולא להרגיז אותה חלילה. יום עצוב למדינת ישראל. ידע הציבור ויבוא חשבון".

מימינה נמסר כי "למה מצביעים ימין ומקבלים שמאל? חסרו 11 קולות כדי להקים ועדת חקירה על השופטים. 13 ח"כים מהליכוד ומש״ס נעדרו בהוראת נתניהו ודרעי. אל תספרו לנו יותר שאתם באמת בעד שינוי במערכת המשפט".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה כי "כחול לבן קיבלו היום הוכחה נוספת לכך שלא סופרים אותם. ראינו גם שהגוש האלטרנטיבי הוא חזק יותר, גדול יותר ויכול לייצר ממשלה שפויה וחלופית כבר מחר בבוקר. אביא בהקדם את הצעתי לועדת חקירה פרלמנטרית בנושא פרשת הצוללות – זאת ההזדמנות של כחול לבן להחזיר מעט מכבודם".

דרמה בכנסת: ימינה בהצעה נגד בג"ץ – הליכוד יתמוך וכחול לבן מאיימת בתגובה

העימות על ועדת החקירה נגד השופטים: חברי הכנסת החרדים יתמכו בהצעה

מוקדם יותר תקף ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ את כוונת הליכוד לתמוך בהקמת ועדת חקירה לניגודי העניינים של השופטים. "במקום לטפל במובטלים ובעצמאים – הליכוד מבקש לחקור את השופטים", צייץ גנץ בחשבון הטוויטר והוסיף: "במקום לעסוק במחדל הכלכלי, מייצרים מחדל מוסרי. מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת".

לאחר ההצבעה כתב בני גנץ לחברי הכנסת של כחול לבן: "גאה בכם. נמשיך להגן על הדמוקרטיה הישראלית ומערכת המשפט". בכיר בכחול לבן אף טען כי "נתניהו מוביל לבחירות בגלל ענייניו האישיים". גורמים אחרים במפלגתו של בני גנץ הוסיפו: "אם נתניהו מתעסק בשופטי העליון במקום הקורונה – אז הוא החליט על בחירות. זה מעשה מטורף".

זמן קצר לפני החלטת הליכוד לתמוך במהלך, ראש הממשלה נתניהו כינס בלשכתו בכנסת את יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר הקואליציה זוהר ויו"ר דגל התורה משה גפני. לפי גורם פוליטי, בפגישה עברו הנוכחים על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן, "וכשראו שאין בו כל סעיף שאוסר הקמת ועדת חקירה על שופטים", החליטו לאפשר את התמיכה בכך במליאה.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב בחריפות ואמר: "החלטת הליכוד להצביע בעד ועדת חקירה לשופטים בישראל היא יריקה בפניה של הדמוקרטיה הישראלית ומערכת אכיפת החוק. עבורנו זהו 'דגל שחור' ולא נסכים למהלך כזה! אם רוצים כעת ועדות חקירה במקום להתמודד עם הקורונה ולעבוד עבור הציבור – ישנם רעיונות נוספים".

יו"ר הכנסת יריב לוין פרסם הודעה בנושא ואמר: "אתמוך בהקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא ניגודי העניינים בבית המשפט העליון. תמו הימים בהם הכנסת חששה לבקר את מערכת המשפט". לוין הוסיף ותקף: "עצם הדיון שיתקיים היום במליאת הכנסת בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט העליון והתמיכה הבלתי מבוטלת שההצעה זוכה לה, הם שבירה של מחסום נוסף בדרך לביקורת פרלמנטרית אפקטיבית על הדברים הטעונים תיקון ברשות השופטת".

כך התחלקה החלוקה בהצבעה על ועדת החקירה הפרלמנטרית שהובילה לעימות בין הליכוד לכחול לבן:

משה אבוטבול-בעד

סמי אבו שחאדה-נעדר

אלי אבידר- נגד

יולי אדלשטיין-נעדר

אמיר אוחנה-נעדר

ינון אזולאי-בעד

ישראל אייכלר-בעד

קארין אלהרר-נגד

זאב אלקין-בעד

דוד אמסלם-בעד

אופיר אקוניס-בעד

משה ארבל-נעדר

גבי אשכנזי-נגד

יעקב אשר- בעד

אוריאל בוסו-בעד

דוד ביטן-נעדר

רם בן ברק-נעדר

נפתלי בנט-בעד

אורנה ברביבאי-נגד

קרן ברק-בעד

ניר ברקת-נעדר

יוסף ג'בארין-נגד

יאיר גולן- נגד

מאי גולן-בעד

יואב גלנט-בעד

גילה גמליאל-בעד

בני גנץ-נעדר

משה גפני-בעד

עוזי דיין-נעדר

אבי דיכטר-נעדר

צבי האוזר-נעדר

ניצן הורוביץ-נגד

יועז הנדל-נגד

מיכל קוטלר וונש-נגד

הילה שי וזאן-נגד

מיקי זוהר-בעד

תמר זנדברג-נגד

אימאן יאסין ח'טיב-נגד

מיקי חיימוביץ'-נגד

וליד טאהט-נגד

בועז טופורובסקי-נגד

יעקב טסלר-בעד

גדי יברקן-בעד

אלי כהן-בעד

יצחק כהן-נעדר

מאיר כהן-נגד

ליברמן – נגד

יוליה-נגד

מיכאל מלכיאלי-בעד

יעקב מרגי-בעד

משולם נהרי-בעד

אבי ניסנקורן-נגד

בנימין נתניהו-נגד

יואב סגלוביץ'-נגד

יבגני סובה-נגד

אופיר סופר-בעד

אוסמה סעדי-נגד

גדעון סער-בעד

עבאס מנסור-לא השתתף

איימן עודה-נגד

אתי עטיה-בעד

חמד עמאר-נגד

ג'באר עסקאלה-נגד

עודד פורר-נגד

יצחק פינדרוס-בעד

טלי פלוסקוב-נעדרה

אורלי לוי אבקסיס-נעדרה

תהלה פרידמן-נגד

עמיר פרץ-נגד

רפי פרץ-בעד

אורית פרקש הכהן-נגד

עינב קאבלה-נגד

אנדריי קוז'ינוב-נגד

אלכס קושניר-נגד

יואב קיש-בעד

אריאל קלנר-בעד

שלמה קרעי-בעד

מירי רגב-נעדרה

יואל רזבוזוב-נעדר

יפעת שאשא ביטון-נעדרה

אנטאנס שחאדה-נגד

יובל שטייניץ-נעדר

אלעזר שטרן-נגד

מיכל שיר-בעד

עפר שלח-נגד

איציק שמולי-נגד

רם שפע-נגד

עאידה תומא סלימאן-נגד

פנינה תמנו שטה-נגד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השופטים עושים מה בא להם כפי שמופיע בתחקיר העיתונאי , אבל זה לא מספיק יש להם גם כח להפחיד את הפוליטיקאים והתקשורת שלא יטפלו בעוולות ובשחיתות שלהם.
הם יודעים לנהל עסקים , הם כבר יודעים קדימה מי יעמוד בראשות בג"ץ בשנים הבאות ומבטחים שלא יתעסקו בקלונם .
והעסק עובד מצויין .

המקום המושחת ביותר בישראל זה מערכת המשפט

הליכוד וש"ס תומכי שמאל

הליכוד וש"ס תומכי בג"ץ

בכתבה אתם כותבים שנתניהו נעדר, וברשימת החכים אתם כותבים שהוא הצביע נגד???
תחליטו בבקשה.

שנים אני טוען שהליכוד זה שמאלנים
וכל פעם יש לי הוכחה חדשה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture