צילום: יח"צ

דיווח: המועמד של נתניהו למפכ"לות ניצב בדימוס בורובסקי; בלשכת רה"מ מכחישים

לקראת מינוי מפכ"ל המשטרה: במסגרת השיחות בין צוותי המו"מ של הליכוד לכחול לבן העלו את אפשרות למנות את ניצב בדימוס יעקב בורובסקי. בורובסקי ייצג את משפחת נתניהו בפרשת המעונות. הוא עצמו נחשד בפלילים, בחשד שהציע לרה"מ אריק שרון "טיפול אוהד" תמורת מינויו למפכ"ל המשטרה

המועמד המועדף על נתניהו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא עורך הדין וניצב בדימוס יעקב בורובסקי – כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 12'. צוות המשא ומתן של הליכוד העלה את שמו של בורובסקי כמועמד בשיחה עם צוות המשא ומתן של כחול לבן. בנוסף, ביקשו בליכוד לבטל את ועדת גולדברג, הוועדה למינוי בכירים – שאמורה לאשר את מינוי בורובסקי אם אכן יעבור בממשלה.

בורובסקי ייצג את משפחת נתניהו בפרשת המעונות. הוא עצמו נחשד בפלילים בשנת 2004, כשנחקר בחשד שהציע לראש הממשלה דאז אריאל שרון כי אם ימנה אותו למפכ"ל יזכה לטיפול אוהד וחיובי בתיק האי היווני. ב-2015 אמר בורובסקי בעקבות פרסום דוח מבקר שביקר את התנהלותו של נתניהו במעונו: "תנו שקט לראש הממשלה, תנו לו לעבוד באשר הוא".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב בשיחה עם סיון רהב מאיר על הדיווח ואמר: "לאף אחד אין מושג מה היא רשימת המועמדים ומה מופיע בה. מי שאמור להביא את זה לממשלה הוא השר לביטחון הפנים. אני יכול לומר שאכן יש לי עדיפות לניצב, בין אם מכהן או בדימוס, אני חושב שזה הדבר הנכון למשטרת ישראל, אדם שמכיר את המשטרה ובקיא בעבודתה".

אוחנה הוסיף כי "אף שם לא עלה בין ראש הממשלה לביני". בעקבות הדיווח נמסר מלשכת ראש הממשלה: "לא היה ולא נברא. רה"מ לא עוסק בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו