צילום: מרים אלסטר / Flash90

אשכנזי: "נתניהו לא רוצה לפנות את בלפור"; הליכוד: "הוא רוצה להפיל את גנץ"

המשבר בקואליציה: בכחול לבן מתרבים הקולות שתומכים בפשרה מול הליכוד בנושא תקציב מדינה כדי לא להדרדר למערכת בחירות נוספת. גבי אשכנזי בשיחות סגורות: "אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל". בליכוד תוקפים: "אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות"

דוהרים לבחירות: המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן בנוגע לתקציב המדינה טרם נפתרה, והמועד האחרון לאישורו לפני שתפוזר הכנסת – 24 באוגוסט – הולך ומתקרב. לאחר ששני הצדדים התבצרו בעמדותיהם בשבועות האחרונים, הערב (רביעי) פורסם ב'חדשות 12' כי בכחול לבן מתחילים בפעם הראשונה לדבר על פשרה.

בעקבות נכונותה של כחול לבן ללכת לכיוון הליכוד, החלו להתגבש הבנות על דחייה במועד אישורו הפורמלי של התקציב. אם תאושר דחייה זו, איום הבחירות יתרחק ובזמן הנותר לשנת 2020 תפעל הממשלה בהתאם לתקציב של שנת 2019, בתוספת של 2.5%. תוספת זו תוכל לשמש את הממשלה לצרכים שונים, בהם אולי הקצבת 400 מיליון השקלים שדרשו המפלגות החרדיות לטובת הישיבות.

מנגד, שר החוץ גבי אשכנזי מביע בשיחות סגורות עמדה נחרצת לא ללכת לפשרה מול נתניהו. ב'כאן חדשות' דווח הערב שאשכנזי אמר בשיחה סגורה: "נתניהו לא רוצה לפנות את בלפור בשום צורה, הוא יעשה הכל כדי להימנע מכך. אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. אם הוא נחוש ללכת לבחירות, בוא נראה אותו עושה את זה".

מלשכת אשכנזי נמסר בתגובה: " איום בבחירות הוא לא איום על כחול לבן אלא על מיליון מובטלים. לקחת תשעה מיליון אזרחים לבחירות הוא פיגוע כלכלי, חברתי ובריאותי שהציבור לא ישלח למי שידרדר אותנו לבחירות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "גבי אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות. כנראה שיותר מאשר להפיל את נתניהו, הוא רוצה להפיל את גנץ. כחול לבן צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה ולתקוע את התקציב כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן – ולאפשר את המשך כהונת הממשלה שתדאג לאזרחי ישראל".

מכחול לבן נמסר: "נתניהו רוצה בחירות משיקולים אישיים. כל השאר רעש וצילצולים. בליכוד שכחו שיש מיליון מובטלים. מוטב שנתניהו יוציא את השרים מהאולפנים ויחזיר אותם לטפל בקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחח "לתקוע את התקציב"… אוהב שהם משלבים הומור בפוליטיקה 😉

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו