קובי גדעון/לע״מ

פומפאו לנתניהו: "בוחנים העברת נשק לאמירויות – מחויבים ליתרון של צה"ל"

מזכיר המדינה האמריקני נועד עם נתניהו ואמר כי ארצו מקווה שמדינות נוספות יצטרפו למהלך של איחוד האמירויות: "זה יגביר את היציבות - מקווה לחדשות טובות אולי כבר בעתיד הקרוב". נתניהו: "ההסכם עם איחוד האמירויות מעיד על שינוי במזרח התיכון". בהמשך ייפגש פומפאו גם עם גנץ ואשכנזי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בהצהרה משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, כי הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות לא כלל הסכמה ישראלית לשום עסקת נשק. לדבריו, אף אם יש עסקת נשק שנדונה בין וושינגטון ואבו דאבי, "שר החוץ פומפאו הבהיר לי שארצות הברית מחויבת בכל נסיבות שיהיו להבטיח את היתרון האיכותי של צה"ל באזור".

פומפאו אומר כי ארצו תמשיך ותבחן את האפשרות להעביר נשק ויכולות לאיחוד האמירויות כדי שיאפשר לה הגנה מפני איראן: "יש לנו יחסים צבאיים עם איחוד האמירויות וסיפקנו להם נשק. נמשיך לבחון את התהליך הזה כדי לספק להם נשק שנדרש להגן על עמם מהאיום האיראני. אנו מחויבים להשיג זאת. נעשה זאת באופן שיממש את המחויבות שלנו לשמירת יתרונה האיכותי של ישראל".

נתניהו אמר כי ההסכם עם איחוד האמירויות לא כולל את הסכמת ישראל לכל עסקת נשק וכי הוא לא יודע על עסקה כזו. "עמדתנו לא השתנתה", אמר ראש הממשלה לאחר הפגישה. "למדתי מפומפאו, שמעתי מחויבות חזקה שבכל מקרה – ארה"ב תבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל. זה הוכח כנכון במשך ארבעה עשורים עם מצרים, שני עשורים עם ירדן. ארה"ב מימשה את המחויבות ואין לי ספק שתעשה זאת".

"נפגשנו בירושלים ובוושינגטון, וכל פגישה אופיינה בברית החזקה בינינו", אמר נתניהו בפתח דבריו, בהצהרה לאחר הפגישה. "אני רוצה להודות לך ולנשיא על כל מה שאתם עושים עבור ביטחון ישראל. יש שני דברים נפלאים שקרו מאז הפגישה האחרונה. הראשון הוא שעמדתם מול האגרסיביות של איראן. אנשים צריכים להבין שאיראן נכשלה כפי שצפינו".

"זה הגיוני ששתי מהכלכלות המתקדמות במזרח התיכון יהיו בהסכם ויהיו לזה השפעות בין-לאומיות נגד קיצוניים ברחבי העולם", המשיך נתניהו. "זה מעיד על שינוי במזרח התיכון, אני רוצה להודות לך ולממשל טראמפ על כך שעזרו לעשות זאת".

השניים נועדו בארבע עיניים בלשכת ראש הממשלה בירושלים בנרמול הקשרים עם איחוד האמירויות, בסוגיית איראן ובמעורבות הסינית בישראל. פומפאו יוועד בהמשך גם עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ ועם שר החוץ גבי אשכנזי. כמו כן ייפגש עם ראש המוסד יוסי כהן. עם סיום ביקורו בישראל, יטוס פומפאו ישירות לסודאן, שם ייפגש עם ראש הממשלה עבדאללה חמדוק ועם ראש מועצת הריבונות של סודן, עבדל פתאח אל בורהאן.

עם סיום הביקור בסודאן, מזכיר המדינה ימשיך לבחריין – שם ייוועד עם נסיך הכתר סלמן בן חאמד. את סבב הביקורים יסכם פומפאו באיחוד האמירויות, שם ייוועד עם שר החוץ עבדאללה בן זאיד. סוגיה מעניינת בהודעת מזכירות המדינה היא היעדר הפירוט בנוגע לנושאי השיחה במנאמה עם הנסיך סלמן, בניגוד להתייחסות לביקור בסודאן – מה שעשוי לרמז על השלב המתקדם בתהליך הנורמליזציה בין ירושלים לבין ח'רטום.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא מטריד אף אחד ה"שלום" הזה הם ערבים ,פשוט ימי משיח אף אחד לא כותב תגובות לגבי עובדה מלחיצה כזאת ,מה קורה פה??????אמאלהההההההה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו