Tal Shahar/POOL

ח"כ חיימוביץ': "קבוצה בכחול לבן חושבת על פירוק השותפות עם הליכוד"

אש בקואליציה • הליכוד תוקף: "כחול לבן שוברים את ממשלת האחדות וזורעים תוהו ובוהו בזמן מצב חירום לאומי רק כדי לקושש קולות". כחול לבן מגיב: "תוהו ובוהו זורעים מי שלא מעבירים תקציב ל-2021". הליכוד השיב: "כחול לבן ממשיכים לדחוף לבחירות"

ח"כ מיקי חיימוביץ' הצהירה היום (ראשון) בריאיון לרשת ב' כי "בימים האחרונים יש קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן, שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד". לדבריה, "לא לוותר על מוקדי הכוח – אבל לפעול להחלפת נתניהו". ההערכה היא כי היא מתכוונת לאפשרות של הישארות בממשלה ביחד עם פירוק השותפות עם הליכוד שתוכל להתאפשר במקרה של הליכה לבחירות – במקרה כזה שרי כחול לבן יכולים להישאר בתפקידם גם בממשלת המעבר.

חיימוביץ', שהגיעה אמש להפגנות בתל אביב, הוסיפה: "בחמישי מפגינים נכלאו ליד לה גארדיה ומיהרתי לשם כדי לראות. שעות ארוכות כפו עליהם קרבה פיזית. יש בעיה בכלל בהגבלת הפגנות במדינה דמוקרטית, ואני אמרתי מראש שזה רק יגביר אותן". על בחירתה להפר את המשמעת הקואליציונית ולהצביע נגד הגבלת ההפגנות ציינה חברת הכנסת: "זאת לא תחושה טובה להצביע לא עם הסיעה שלי, אבל הייתי מוכנה לשלם את המחיר. בסופו של דבר לא היה מחיר כי גנץ הכיל את ההצבעה שלי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "חכ מיקי חיימוביץ׳ מכחול לבן חשפה את האמת: רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".

במקביל, בליכוד תקפו את כחול לבן ואמר כי "אפילו ״הארץ״ מבינים שכחול לבן שוברים את ממשלת האחדות וזורעים תוהו ובוהו בזמן מצב חירום לאומי רק כדי לקושש קולות משמאל עבור מפלגתם שקורסת בסקרים. אנחנו קוראים לכחול לבן להפסיק עם פוליטיקה קטנה ולחזור לאחריות לאומית כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל ולסייע במאבק בקורונה".

בכחול לבן תקפו בתגובה: "תוהו ובוהו זורעים מי שלא מעבירים תקציב ל-2021 ממניעים לא ענייניים. כל עוד זה לא נעשה – הליכוד לא מעוניין בשום דבר מלבד הישרדות פוליטית ששוכחת את טובת האזרחים מאחור".

בליכוד השיבו אש: "כחול לבן ממשיכים לדחוף לבחירות בניגוד לרצונם של רוב אזרחי ישראל ובזמן שראש הממשלה נתניהו עובד מסביב לשעון כדי להציל חיים ולהילחם בקורונה. אנו חוזרים וקוראים לכחול לבן לפעול באחדות לאומית ולעזור בסיוע כלכלי לאזרחי ישראל במקום לעסוק בפוליטיקה קטנה עבור מפלגתם שקורסת בסקרים".

שר התקשורת ויו"ר סיעת דרך ארץ יועז הנדל רמז הבוקר בראיון ל'ווינט' כי אם ממשלת האחדות של הליכוד וכחול לבן תתפרק, קיימת אפשרות שגורמים פוליטיים בימין יתחברו כדי להתמודד מול בנימין נתניהו. "או שראש הממשלה מעביר תקציב ומייצב את הממשלה ומתחיל לעבוד כמי שרוצה ממשלת אחדות ממלכתית שמתעסקת בענייני המדינה ובאתגר הקורונה או שתהיה לו חלופה מימין. זהו, אין יותר משחקים".

עם זאת, השר הנדל סירב לומר אם דבריו בנוגע לחלופה מימין לנתניהו קשורים לחבירה אפשרית למפלגת ימינה של ח"כ נפתלי בנט. "אני לא אמרתי את מי אני מסמן, כשעסק לא מתנהל אז בסוף יש מי שיאתגר את מי שעומד בראשו, ואי אפשר עכשיו לקבל את שיטת הניהול הנוכחית, זה לא יכול לעבוד ככה. דרך ארץ היא קריטית בממשלה הזאת והיא תהיה גם בסבב הבא. לא דיברתי על בנט, דיברתי על טובת מדינת ישראל".

השר הנדל הוסיף בנוגע לאפשרות של פירוק הממשלה והליכה לבחירות: "אני שומע כל מיני איומי בחירות ואת מיקי זוהר שנוהג בחוסר ממלכתיות בתקופה האחרונה או אולי מאז שהוא נכנס לכנסת. הבחירות זה לא איום, מי שרוצה את הבחירות רוצה עוד יותר כאוס והוא יקבל את זה, תוצאת הבחירות לא מובטחת לאף אחד. יש לממשלה אחריות, לי יש אחריות, לראש הממשלה ולחבריי בליכוד יש אחריות, להתמודד עכשיו עם הקורונה ולא לחכות שיהיה עוד יותר רע".

המשבר בקואליציה – כל הכתבות:

דרמה בכחול לבן: שר התיירות אסף זמיר הודיע על התפטרותו מהממשלה

גנץ הורה לקדם מינוי של פרקליט מדינה: "מי שזה לא מתאים לו, שיקבע מועד לבחירות"

הליכוד: "זמיר בורח מהמערכה – כחול לבן מייצרים תוהו ובוהו בתוך הממשלה"

גנץ החליט: פרקש הכהן תמונה לשרת התיירות ותתפטר מהכנסת

בעקבות הממשלה השברירית: מרצ תגיש הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית

 בכיר בכחול לבן: "נפרוש מהממשלה רק אם נתניהו ישבור את הכלים באופן חריג"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שילכו , בלי צירוף הערבים הם לא שוים כלום גם בשיא גודלם.

כחול לבן ואללה הבייתה עלובים שונאי חרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו