צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

"פרשת גמליאל": המשטרה העבירה את החומרים להכרעת היועמ"ש על חקירה

אחרי שנפתחה בדיקה נגד השרה להגנת הסביבה בעקבות הפרסומים לפיהם התפללה בבית כנסת במרחק 150 ק"מ מביתה בניגוד להנחיות, המשטרה העבירה את החומרים למנדלבליט בבקשה שתיפתח חקירה. השר יזהר שי: "אם הדברים נכונים - מניח שהייתי לוקח אחריות ומתפטר"

המשטרה העבירה הבוקר (שלישי) להכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חומר הבדיקה בנוגע לשרה גילה גמליאל ששיקרה לכאורה בחקירה האפידמיולוגית הראשונה שלה ושנסעה לטבריה בניגוד לתקנות הסגר בכדי להתפלל ביום כיפור בבית כנסת של אביה. זאת מאחר וחקירה או בדיקה נגד שר מחייבות אישור היועץ המשפטי לממשלה.

הבדיקה בעניינה של גמליאל התבססה עד כה בעיקר על איסוף חומרים שהתפרסמו בתקשורת. עכשיו יש צורך גם לגבות עדויות נוספות, ואותן אפשר לאסוף רק בהליך של חקירה פלילית. עיקר ההתלבטות במקרה הזה מתרכז בשאלה עד כמה העבירות שמיוחסות לשרה גמליאל חוצות את רף החקירה פלילית או שניתן להסתפק בקנס כספי בלבד.

אם תיק הבדיקה שהועבר למנדלבליט כולל בקשה רשמית לחקור את השרה גמליאל, היועץ המשפטי לממשלה ייכנס ישיבה כדי לבחון את הסוגיה. גמליאל נהנית מחסינות מתוקף כהונתה כחברת כנסת, אולם מכיוון שלא עברה את העבירה לכאורה בתוקף תפקידה, היועץ צפוי ככל הנראה לאשר את החקירה – אם יידרש לכך.

השרה שאובחנה כחיובית לנגיף הקורונה, נהנית כעת מחסינות מתוקף כהונתה כשרה בממשלה, ולכן נדרש אישור של מנדלבליט כדי לחקור ולאסוף ממצאים בנוגע להפרותיה של השרה. גמליאל ככל הנראה נדבקה במהלך שהותה בבית כנסת בטבריה ביום הכיפורים, בו נמצאו לפחות 20 חולי קורונה נוספים.

למרות זאת, גורם בכיר במשטרה כבר הבהיר אמש כי ייתכן שבימים הקרובים יפנו לפרקליטות בבקשה לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד השרה. "אם יתגלה שמסרה עדות שקר בחקירה – זו בעיה". ראש ענף החקירות במשטרה, סנ"צ רועי ולדמן, אמר בריאיון לגל"צ כי "נפרסם היום את ממצאי הבדיקה. אנחנו בוחנים את החומרים על התנהלותה. אם צריך, נבצע גם חקירה פרונטלית".

שר המדע יזהר שי מכחול לבן אמר הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' כי אם פרטי פרשת השרה גמליאל הם כפי שהם "מדובר בדברים חמורים מאוד המצדיקים שתיקח בעצמה אחריות ותתפטר ולא תחכה שיגידו לה מה לעשות". בריאיון לקרן נויבך הוסיף כי הוא יודע מה היה עושה במקומה לו היה מפר בצורה כל כך בוטה את ההנחיות.

השר שי הבהיר כי נבחרי הציבור צריכים להיות ללא רבב. "זה הזמן של מנהיגים בכל הקהילות להראות דוגמה אישית. מנהיגים שקוראים לאנשים להפר את החוק צריכים להיות מטופלים אכיפתית", הבהיר השר ואמר כי אי אפשר להאשים את השרים בממשלה בכך שאלפי אנשים מצטופפים בהלוויה באופן פרוע ובוטה. "זה נכון גם לחוף הים וגם לחתונות", הוסיף.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אבחנה כחיובית לקורונה

דיווח: השרה גמליאל הפרה את כללי הסגר ושיקרה לחוקרים האפידימיולוגיים

השרה גמליאל: "טעיתי בשיקול דעתי – מתנצלת בפני הציבור ואשלם את הקנס"

נתניהו על גמליאל: "כולנו מחויבים לקיום הכללים – מציע לחכות עם המסקנות"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו