Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו על גמליאל: "כולנו מחויבים לקיום הכללים – מציע לחכות עם המסקנות"

ראש הממשלה אמר בפתח הדיון בקבינט כי "כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה". משרד הבריאות: "כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה. השרה שיתפה פעולה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח הדיון בקבינט הקורונה לדיווחים שהשרה גילה גמליאל הפרה את כללי הסגר ושיקרה לחוקרים האפידימיולוגיים: "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור".

נתניהו הוסיף כי "בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

ממשרד הבריאות נמסר כי "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה. החקירה של השרה גמליאל הסתיימה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

גמליאל אמרה מוקדם יותר "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

מטעמה נמסר עוד כי טרם הסגר השרה ובעלה קיבלו החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם משפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות "יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו". השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפירסמה הממשלה תוך הקפדה על עטיית מסיכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות.

ב'הארץ' דווח כי גמליאל הפרה את ההגבלות שקבעה הממשלה והתפללה בבית כנסת בטבריה, למרות שהיא מתגוררת בצפון תל אביב – כ-150 ק"מ מהמקום בו שהתה במהלך יום הכיפורים. על פי הדיווח, גמליאל נסעה לטבריה על מנת להעביר את יום הכיפורים בחיק משפחתו של בעלה – בניגוד להנחיות.

כעת נבדק האם מספר המתפללים בבית הכנסת עלה על המספר שהותר על פי ההנחיות. ב'כאן חדשות' נטען כי ביממה החולפת אותרו 26 חולים חדשים בטבריה. 20 מתוכם נדבקו ביום כיפור בבית הכנסת שבו התפללה גילה גמליאל. גמליאל התפללה בבית הכנסת התוניסאי בטבריה, שאותו מנהיג הרב שאול דמרי, חמיה.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו התתייחס במהלך ריאיון לגלי צה"ל להפרות של גמליאל: "התנהגות השרה גמליאל דורשת בדיקה של גורמי החוק‎. התנהגות חריגה ובמיוחד של איש ציבור שאמור להוות דוגמא אישית , פוגעת באמון הציבור ומחייבת בדיקה של גורמי החוק ונקיטת צעדים בהתאם".

עוד דווח כי השרה ניסתה להטעות את החוקרים האפידמיולוגיים של משרד הבריאות. על פי הפרסום השרה טענה שנדבקה בנגיף מהנהג שלה, אך לבסוף נאלצה להודות שהפרה את ההנחיות. ב'ווינט' פורסם כי במשרד הבריאות ניסו הבוקר להשיג את גמליאל בטלפון אך השרה לא עונה לטלפונים.

בכיר במשרד הבריאות אמר כי "מסירת פרטים שקריים בחקירה האפידמיולוגית היא דבר חמור". עם זאת, לא ברור אילו צעדים יינקטו נגד השרה אם יתברר שמסרה פרטים לא נכונים בחקירה הראשונית שלאחריה ניסו להשיג אותה במשך שעות ארוכות. בכיר אחר במשרד אמר כי "אם יתברר ששיקרה בחקירה – זו עבירה פלילית".

ח"כ רם שפע מכחול לבן אמר כי "אם הסיפור על גילה גמליאל נכון, זו בושה וחרפה והליכוד חייב לתת דין וחשבון מיידי. אסור לעבור לסדר היום על צפצוף וזלזול כל כך בוטים בהנחיות. נתניהו, שוב הנציגים שלך, בדיוק כמוך, מצפצפים על כולם, אחר כך אתם מצפים מהציבור להקשיב להנחיות? פעם אחת תיקח אחריות ותהווה דוגמא אישית".

על פי מקורביה של גמליאל, הוריה שומרים על הילדות מאז שהתחיל הסגר. הם טוענים שגמליאל גרה שם בבית דו-משפחתי צמוד להורי בעלה מאז שהתחיל הסגר, ושביום כיפור הם היו בבית כנסת בהתאם להנחיות. מקורבי נתניהו הגיבו מוקדם יותר לפרסום ואמרו כי "גמליאל טוענת שלא שיקרה, לגרסתה הפרסום לא מדויק ואיננה צריכה להתפטר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture