עמית בן יגאל הי"ד. צילום: פייסבוק

זעם בימין: בג"ץ מסרב לדיון נוסף על הריסת בית המחבל שרצח את בן יגאל הי"ד

נשיאת בין המשפט העליון קבעה כי אף שבהחלט יתכן כי היה ראוי להגיע להחלטה שונה בנוגע להריסת בית המחבל, טעות ביישום של הלכה קיימת אינה מקימה עילה לדיון נוסף. בנט: "החלטה רעה זו תחייב פעולה של המחוקק כדי להשיב לישראל את ההרתעה וההגנה על חיי אזרחי ישראל"

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה היום (חמישי) בקשה לדיון נוסף בפסק הדין שבו התקבלה עתירה נגד הריסת ביתו של המפגע המואשם בגרימת מותו של סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד בחודש מאי האחרון. בכך נקבע למעשה כי הבית לא ייהרס.

חיות קבעה כי "ההלכה בנוגע להריסת בתי מחבלים לא השתנתה, וכי אף שבהחלט ייתכן כי ניתן וראוי היה להגיע לתוצאה שונה בנוגע להריסת בית המגורים של המפגע, טעות ביישום של הלכה קיימת אינה מקימה עילה לדיון נוסף. זאת, משום שדיון נוסף אינו ערעור נוסף ותנאי לקיומו על פי חוק בתי המשפט הוא כי נפסקה הלכה חדשה".

הנשיאה הדגישה בהחלטתה כי ההלכה בענייננו "הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע – הגם שהיא נושאת משקל במכלול השיקולים שעל המפקד לשקול בבואו להפעיל את הסמכות המסורה לו בתקנה 119 – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".

בסיכום ההחלטה הוסיפה הנשיאה וציינה כי "הלב דואב על אובדן חייו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו ויקיריו שלעולם לא יתקון. ליבי עימם". עם זאת, מן הטעמים המשפטיים שפורטו בהחלטה, נפסק כי אין זה המקרה לקיים דיון נוסף.

רשמית: בקשה לדיון נוסף על הריסת בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

המדינה תבקש דיון נוסף בבג"ץ על הפסק נגד הריסת בית המחבל שרצח את בן יגאל

זעם בימין: בג"ץ ביטל את צו ההריסה לבית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט בתגובה להחלטת בג"צ: "החלטת בג"צ שלא להרוס את בית רוצחו של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל מבטאת אטימות קיצונית ופוגעת פגיעה מהותית ביכולת צה"ל להרתיע מחבלים עתידיים מלרצוח ישראלים. ההחלטה הזו מחלישה את המאבק הצודק והאפקטיבי נגד הטרור. את הרוע אי אפשר לנצח בהחלטות מנותקות מהשטח ומהמציאות. החלטה רעה זו תחייב פעולה של המחוקק כדי להשיב לישראל את ההרתעה וההגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

ח"כ אופיר סופר מימינה: "כמה לא מפתיע. שוב בג״ץ ממשיך לצפצף על החלטות הנוגעות לטובת המדינה וביטחון אזרחיה ופועל בצורה מנותקת לחלוטין מהחלטות הדרג המדיני והביטחוני. כואב הלב לראות שוב החלטה שאינה מתיישבת עם השכל הישר ועם עקרונות הצדק הטבעי".

ח"כ קטי שטרית: "בג״׳ץ כובל את ידי המדינה מלמנוע את הפיגוע הבא. ההחלטה למנוע דיון נוסף בנוגע לאי הריסת בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל הי״ד פוגעת בהרתעה, מנוגדת לתקנות ומציבה את זכות הקניין של המחבל לפני זכותם של אזרחי ישראל לחיים. את החרפה הזאת חובה עלינו כמחוקקים לתקן".

תנועת "אם תרצו": "משיכת הזמן של הנשיאה חיות במתן החלטה בנוגע לדיון חוזר בנושא הריסת בית המחבל היא אצבע בעין למלחמה בטרור של ממשלת ישראל. רציחתם של לא מעט אזרחי ישראל כולל זו של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד הייתה יכולה להימנע לו שופטי בג"ץ לא היו פוסקים לטובת משפחות המחבלים ובכך פוגעים שוב ושוב בהרתעה הישראלית ומונעים ממערכת הביטחון להרוס בתי מחבלים. נשיאת בית המשפט העליון מוכיחה שוב עד כמה היא מנותקת. פסיקה זו היא אות קלון למערכת המשפט".

ארגון בצלמו: "בגץ הרס סופית את שארית הרתעה ונתן פרס לטרור ולחמאס. בגץ קבע סופית בתי מחבלים לא ייהרסו ובכך גרם למחבל הבא לא לחשוש או להסס. החלטת בגץ תגרום לפיגועים רבים. ניכר שנשיאת העליון החליטה סופית לפגוע בביטחון ישראל הן בקביעת הרכבים שמתנגדים להרס והן בהחלטה שגוייה זו. נפעל להעברת חוק בכנסת הקובע שניתן להרוס בתי מחבלים כבר במושב הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו