Yonatan Sindel/Flash90

אזעקות באשקלון ועוטף עזה: זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה – יירוט אחד

אזעקה הופעלה בשעה 22:11 באזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון, באר גנים, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה. דובר צה"ל: "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד"

אזעקה הופעלה הערב (חמישי) בשעה 22:11 באזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון, באר גנים, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים – שבמרחב מערב לכיש, וביד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה – שבמרחב עוטף עזה. מדובר צה"ל זמן קצר לאחר מכן כי "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד".

מארגון מד"א נמסר כי "בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת אשקלון. במוקד 101 של מד"א לא התקבלו קריאות על נפגעים".

כזכור, אזעקה נשמעה ביום שלישי בשעה 20:56 בכפר עזה, נחל עוז וסעד שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". מספר שעות לאחר מכן תקפו מטוסי קרב ומסוק קרב של צה"ל תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס למחרת להתפתחויות הביטחוניות בגזרת עזה ואמר בראיון ל'כאן רשת ב' כי"שינינו את מדיניות הפעולה מול רצועת עזה ודברים לא עוברים ללא תגובה. אני לא עובד אצל חמאס, אני מגיב לפי השיקולים שלי. המשוואה שונתה – לא בלון ולא רקטה, שום דבר לא מקובל".

"גילוי המנהרה וכלל המערכת שסביבו זה הרבה אנשים טובים, ואני קורא לאנשי הדרום להמשיך לחיות את חייהם", אמר בני גנץ במהלך הריאיון. "אפשר להמשיך לחיות בשקט". עוד הסביר גנץ כי "שינינו את המדיניות מול רצועת עזה – אנחנו מחזקים את ההרתעה. כשאני רוצה להגיב אני מגיב".

כשנשאל על האפשרות לעסקת שבויים בקרוב, אמר: "לא יכול להגיד שזה מתקרב אבל יש מבחינתנו שלושה עקרונות שצריך לסגור. צריך לנסות לקדם את ההסדרה. אנחנו נמשיך לדאוג לתושבים, למיגון שלהם, לחקלאות, לכל מה שצריך".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו