צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הצעת הכניעה של הליכוד לכחול לבן: וויתר על הרוטציה של גנץ והזזת ניסנקורן

בליכוד העבירו לכחול לבן הצעה דרך גורם שלישי שלפיה אם גנץ יוותר על הרוטציה הממשלה תוכל להאריך ימים. בסביבת נתניהו מעריכים: סיכוי נמוך שהבחירות יידחו. ח"כ בכחול לבן: "אם גנץ יישאר בממשלה - נפצל את המפלגה". גנץ לח"כים: "אם חוסר השת"פ יימשך - הולכים לבחירות"

האירועים של הימים האחרונים מעידים על הסיכוי שהולך וגובר לבחירות מוקדמות באזור מרץ, אבל בליכוד מנסים להעביר מסרים לכחול לבן שתחת תנאים מסוימים (וקיצוניים למדי עבור כחול לבן), הם היו מעדיפים שהממשלה תמלא את ימיה ותתפקד במשך ארבע שנים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', בליכוד העבירו הצעה לכחול לבן, דרך גורם שלישי, לפיו ראש הממשלה החליפי בני גנץ יוותר על הרוטציה ואבי ניסנקורן יוזז ממשרד המשפטים – על מנת שלא לצאת לבחירות. בכחול לבן הכחישו שקיבלו הצעה כזאת ואמרו כי אם ההצעה הייתה מגיעה הם היו משיבים לנתניהו שיחתום על עסקת טיעון ויפנה את הכיסא שלו עבור גנץ.

ב'חדשות 13' דווח כי ברקע ההתערערות המתמשכת של יציבות הקואליציה, נתניהו היה מעדיף שהבחירות המסתמנות יתקיימו לקראת האביב או הקיץ – כאשר המצב הבריאותי והכלכלי במדינת ישראל יהיה טוב יותר. עם זאת, בסביבתו מעריכים כי הסיכויים לכך נמוכים, ולכן התאריכים שנראים כאפשריים לבחירות הם 23 או 30 במארס. זאת, בהינתן שהכנסת תתפזר ב-23 בדצמבר, או אולי אפילו מוקדם מכך.

במקביל, בתוך כחול לבן ממשיכה להתערער האחדות, והפלג בתוך המפלגה שלא יהיה מוכן לקבל פשרה של גנץ עם נתניהו – נחוש מאוד לעמוד על דעתו. חבר כנסת מכחול לבן אמר כי "במקרה שבו גנץ יחליט להישאר עם נתניהו גם מבלי שיעבור תקציב – המפלגה תפוצל". בין חברי הכנסת ששייכים לפלג שלא מוכן לקבל התפשרות בעניין: מיקי חיימוביץ', רם שפע, אסף זמיר, תהלה פרדמן ועינב קאבלה.

ב'כאן חדשות' דווח כי גנץ תקף את נתניהו על כך שהנסיעה לסעודיה הוסתרה ממנו, ובישיבת כחול לבן אמר: "לנהל מגעים מהסוג הזה בלי לשתף את שר החוץ ושר הביטחון זה בעייתי וחמור. אם חוסר שיתוף הפעולה הזה יימשך – הולכים לבחירות".

נתניהו הגיב בישיבה הסגורה של הליכוד לאיומי גנץ ואמר כי "לגבי המצב בשטח אתם יכולים לפנות לציבור ולשאול אותו מי אתם רוצים שינהיג את המדינה. מי ישמור על המדינה. וגם לי יש כל מיני דרכים להתרשם מהמצב בשטח ואני אומר לכם – המצב הוא עדיין לא מספיק טוב, אבל הוא לא רע. אם מישהו בא לאיים עלינו, בגרזן, בפטיש או בפגיון – זה לא עובד".

 

בנט: "רה"מ מדליף כדי להשפיל את שר הביטחון שמקים ועדה פוליטית" • צפו

נתניהו על ועדת החקירה: "בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי" • צפו

דרעי נגד גנץ: "חצה קו אדום – ספק אם יש הצדקה להמשיך בשותפות" • צפו

גנץ: "הדלפת הטיסה החשאית של נתניהו לסעודיה – צעד חסר אחריות" • צפו

לפיד: "ביום רביעי הבא נעלה את ההצעה לפיזור הכנסת – לא נמשוך אותו" • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו