Yonatan Sindel/Flash90

הפרקליטות העבירה לסנגורי נתניהו את אישורי היועמ"ש לפתיחת החקירות

פרקליטות המדינה העבירה לצוות ההגנה של נתניהו את אישורי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתיחה בבדיקות ובחקירות בענייני תיקי ראש הממשלה, ואישוריו לחקור אותו באזהרה. זאת בעקבות קביעת בית המשפט כי יש להעביר פרוטוקולים המראים שניתן אישור לחקירות

פרקליטות המדינה העבירה הערב להגנה את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בבדיקות ובחקירות בעניינו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ואישוריו לחקור באזהרה את ראש הממשלה – כך נמסר הלילה ממשרד המשפטים.

בהודעה נכתב כי "כזכור, התביעה טענה כי הדרישה בחוק יסוד: הממשלה למתן הסכמה של היועץ לחקירת ראש הממשלה יכולה להינתן גם בע"פ, במסגרת ישיבות שקיים היועץ בנושא, ובית המשפט קבע כי יש להעביר פרוטוקולי ישיבות אלה או תרשומות אחרות המלמדים על קיומה של דרישת ההסכמה הקבועה בחוק".

"כן קבע בית המשפט כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים, ככל שלעמדתה הם מהווים "תרשומות פנימיות" או דיון פנימי, שאזי אין להעבירם. בהתאם לכך הועברו להגנה ההסכמות שהיועץ המשפטי לממשלה נתן בכל אחד מהתיקים נושא כתב האישום נגד ראש הממשלה".

"יודגש כי מעבר לכך אישר היועץ המשפטי לממשלה עוד עשרות רבות של פעולות חקירה בשלבים השונים של הבדיקות והחקירות, אף שהחוק מצווה רק על מתן הסכמה לפתיחה בהליך", לשון ההודעה הלילית של משרד המשפטים. עם זאת, בהודעה לתקשורת לא צורפו המסמכים.

כזכור, שלשום הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים הודעה המפרטת את הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת חקירותיו של ראש הממשלה, וטענה כי אין חובה לתת "הסכמה בכתב" לפתיחה בחקירה. אמש קבע בית המשפט כי הוא אינו מקבל טיעון זה, ודרש ממנדלבליט להגיש בכל זאת את האישור לצוות ההגנה. כאמור, הערב הועבר המסמך לפרקליטיו של נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו