לראשונה בישראל: הוקמה מפלגה ערבית המכירה בישראל כמדינת העם היהודי

מפלגת מען בראשותו של מוחמד דראושה תתמודד לכנסת ותדרוש שוויון בזכויות אזרחיות בין ערבים ליהודים וחוק שוויון המבוסס על מגילת העצמאות. במסיבת העיתונאים שנערכה היום (ראשון) באמצעות הזום, אמר יו"ר התנועה מוחמד דראושה: "באים לייצג את האינטרסים של האזרחים הערביים בישראל"

מפלגת מען (יחד) בראשותו של מוחמד דראושה תתמודד לכנסת ותדרוש שוויון בזכויות אזרחיות בין ערבים ליהודים וחוק שוויון המבוסס על מגילת העצמאות. במסיבת העיתונאים שנערכה היום (ראשון) באמצעות הזום, הציג יו"ר התנועה מוחמד דראושה את קווי הייסוד של המפלגה ואמר: "אנחנו באים לייצג את האינטרסים של האזרחים הערביים במדינת ישראל".

"יש מספיק כאלה שמייצגים את הכעס, אנחנו רוצים להשפיע דרך שולחן הממשלה. באנו להיות בית פוליטי חלופי, המטרה שלנו בסופו של דבר היא להיות רשימה ערבית יהודית משותפת, שיכולה להיות גורם משפיע בפוליטיקה ובכנסת".

דראושה בן ה-57, מנהל את המרכז לשוויון וחברה משותפת בגבעת חביבה, וחבר סגל במכון שלום הרטמן הציג את חבריו למפלגה, אימאן גרה אלמלק, עורכת דין בת 40, טוענת שרעית ומנהלת יחסי הציבור במכללת אלקאסמי בבאקה אל גרביה. פרופ׳ רביע ח׳לאילה, בן 44, מסחנין. בעל 5 תארים אקדמיים, חוקר ומומחה בינלאומי לסיעוד וחקר הזקנה. סגן נשיא מכללת צפת וג'רס מטר, מי שכיהן בעבר כראש מועצת עילבון.

דראושה: "אנו מנהלים מו"מ לריצה משותפת עם מספר אישים, חלקם מהחברה היהודית אשר יצטרפו אליינו, כאשר יש גם שיחות עם מפלגות יהודיות. המצע שלנו הוא מצע חברתי כלכלי והוא נועד לתת מענה לבעיות הבוערות של החברה הערבית. לא ניכנס לממשלה שלא תבטיח מראש חקיקת "חוק יסוד שוויון" לכלל האזרחים, ואימוץ עקרון "אזרחות שווה" כבסיס לחברה משותפת בין ערבים ויהודים".

"מען לא רוצה לקבל פירורים שהשלטון עושה טובה ונותן לערביי ישראל, אנחנו רוצים נתח מהעוגה באופן לגיטימי ושוויוני. לאורך כל שנות כהונתו של נתניהו הוא לא עשה מספיק כדי לקדם את החברה הערבית בישראל וגם ההכרזות האחרונות שלו אינן משכנעות אותנו".

"ערכנו סקר באמצעות קמיל פוקס וד"ר הישאם ג'ובראן ממנו אנחנו למדים ש-21 אחוזים מבעלי זכות הבחירה בחברה הערבית רוצים שיוני ומתכוונים לתת לנו את קולם. אני מאמין שהנתון הזה עוד ילך ויצמח ככל שנתקרב למועד הבחירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחח כמה מנדטים הם יקחו לביבי??

זה נשמע כמו עוד קומבינה למפלגת רק לא ביבי
שיכולה להצטרף לקואליצית שמאול

ערבי ישאר ערבי ישמעל שונא ליצחק .דראושה אתה לא תשנה את הגנים שלכם על ידי ססמאות מדומות..א לילה טוב אלף לילה ולילה

לי זה דווקא נשמע, סוף סוף, כמו- 'רק לא הרשימה המשותפת'. מדברים לעניין (מבחינת הערבים). אבל חבל. נראה לי שהערבים הקיצוניים פשוט יחסלו אותו ואת החברים שלו. זה כבר קרה כמה פעמים בתולדות המדינה…

זה עוד תרגיל מבריק של ביבי נתניהו

נ.ב
אין להם במה להכיר, במה? במדינה שרודפת כל דבר שקשור לשמירת מצוות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו