Hadas Parush/Flash90

סמוטריץ' במכתב תשובה למתן כהנא: "למה בנט מנהל מו"מ מקביל עם גנץ"

יו"ר הציונות הדתית כתב לח"כ מימינה: "אנחנו ממש לא במאבק על מי יותר מייצג את הציונות הדתית. אתה מייצג את הציונות הדתית לא פחות ממני. אתה מפירותיה המשובחים ביותר. ממש לא על כך הדיון. גם נפתלי מאמין שצריכה להיות מפלגה כזו ואסור לה להיבלע במפלגת שלטון"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המתח בציונות הדתית: לאחר שח"כ מתן כהנא (ימינה) כתב פוסט בפייסבןק בו הוא קובל על כך שבצלאל במוטריץ' עדיין לא סגר עם בנט על ריצה משותפת, מגיב היום (ראשון) יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' במכתב תשובה לכהנא, הוא כותב: "מתן אחי, אתה יודע עד כמה ההערכה בינינו היא הדדית. כמה שמחתי לאורך התקופה האחרונה לדבר, לדון, לקבל או לתת עצה טובה, ולפעמים גם להתווכח, ציבורית או בחדר הסגור. פגשתי בך איש אמת. חכם, אמיץ, פתוח באמת, וכזה שלא חושש לגבש עמדה ולדבוק בה גם אם יש לזה מחירים".

"אנחנו ממש לא במאבק על מי יותר מייצג את הציונות הדתית. אתה מייצג את הציונות הדתית לא פחות ממני. אתה מפירותיה המשובחים ביותר. ממש לא על כך הדיון. אין חולק אגב, שפעילותך הנמרצת והחשובה בסוגיות שנמצאות בליבת העשיה של הציונות הדתית היא חשובה ומבורכת".

"הדיון הוא אחר לגמרי, וממש לא אתה ואני התחלנו בו. יש לו כבר זקן לבן, והאמת שיש לו גם כבר כמה ילדים ונכדים שמאפשרים לעמוד על התוצאות של כל שיטה. הדיון הוא האם יש צורך במפלגה שמייצגת את הערכים הללו או שמספיק שיש ח״כים בודדים סרוגים (ונפלאים כמוך) במפלגה כללית. בהקשר של הדיון הזה הזה אין הבדל בינך לבין שלמה קרעי או עמית הלוי או יולי אדלשטיין בליכוד, זאב אלקין בתקווה חדשה, אלעזר שטרן ביש עתיד, או חילי טרופר בכחול לבן".

סמוטריץ' הסביר: "כולם אהובים ואין לי שום זכות לטעון שמי מהם הוא פחות ציוני דתי ממני. אבל הם בחרו להיות במפלגה שזה לא הדגל שהיא מרימה ולא המחויבות שמהווה את בסיס קיומה ופעילותה. מפלגה שמחויבת עקבית ולאורך זמן לדרך ולערכים ומתוך כך לציבור אותו היא מייצגת.

"ואיך אני יודע שאני צודק? בין היתר כי גם נפתלי, יו"ר המפלגה שלך, מאמין שצריכה להיות מפלגה כזו ואסור לה להיבלע בתוך מפלגה ששואפת להיות מפלגת שלטון כללית. הוא אפילו עמד בראשה 6 שנים ובכל התקופה הארוכה הזו לא חשב אפילו לרגע שנכון למחוק אותה לתוך הליכוד של נתניהו, גם בתקופות שבהן היה קונצנזוס בציבור הדתי שנתניהו ראש ממשלה מצוין".

"גם כשנפתלי החליט שהוא ממשיך מהמשימה של הנהגת הציונות הדתית למשימה הבאה שלו – מועמדות לראשות הממשלה מתוך מפלגה כללית – מהלך שאליו אתה הצטרפת, היה ברור לו שזה לא במקום המפלגה הציונית דתית. וגם בהמשך, אחרי שלא עברתם את אחוז החסימה וביקשתם לחזור לרוץ ביחד עם הציונות הדתית, כל הזמן היה ברור שרצים יחד בשותפות שווה, הגונה ומכבדת, שמבוססת על שתי מפלגות שלכל אחת קהל מצביעים שונה וממילא מחויבות שונה: מפלגת הימין החדש שלכם והמפלגה או המפלגות המובהקות של הציונות הדתית".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית המשיך וטען: "גם המציאות מלמדת שזה חשוב, ואני מניח שאתה יכול להעיד על כך מהחוויה האישית שלך. אין מה להשוות את כוחו של ח"כ סרוג בודד במפלגה כללית לכוחה של מפלגה דתית לאומית שמהווה נדבך מרכזי בקואליציית ימין. אתה יודע מצויין כמה נתניהו לא באמת סופר את הסרוגים אצלו, וכך יתר ראשי המפלגות שמעצם הגדרתן כמפלגות כלליות ומעצם פנייתן לקהלים אחרים לא יכולים להיות מחויבים לערכי הציונות הדתית ולצרכים והמפעלים של התנועה הנהדרת הזו".

"בשנתיים האחרונות לא היתה לך הזדמנות לחוות את זה, אבל לו היית מכהן גם בכנסת וממשלה נורמליים שבהם אנחנו בקואליציה היית נחשף לכוחו של הסכם קואליציוני וליכולתה של מפלגה מגזרית להשפיע על דמותה של הממשלה בכל כך הרבה תחומים. הרבה מעבר ליכולתם של כל הח"כים הסרוגים ביחד בכל המפלגות האחרות".

"אז למה ללכת ביחד? בעיקר כי יש מכנה משותף רחב שמאפשר את זה, כי הציבור אוהב את זה, וכי בפעם הקודמת הניסיון ללכת לבד התברר כשגיאה קשה. הסקרים הטובים בראשית הדרך לא החזיקו מים. התברר שאין שם "בייס" יציב שאפשר לבנות עליו ושזו סכנה גדולה להמשך שלטון הימין. עד היום אין ממשלת ימין בגלל אבדן הקולות ההוא".

"על הרקע הזה, בשתי מערכות הבחירות האחרונות שבהן התמודדנו ביחד התמודדנו ברשימה שוויונית לחלוטין (מה שקרוי ריצ'רצ') בין הימין החדש לציונות הדתית. הסידור הזה שיקף שותפות אמיתית ומכבדת שמכירה ומוקירה את המקום והתפקיד של כל אחד מאיתנו ואיפשרה את החברות והעבודה המשותפת המצויינת שלנו, שהלוואי שתימשך".

"ואני באמת לא מבין מה השתנה פתאום. למה כבר שלושה חודשים אני מתחנן בפני נפתלי להמשיך באותה הדרך, שאתה ואני ורוב הציבור הדתי שמח בה ומרגיש בה טוב, והוא מסרב. למה שוב הוא מחכה לדקה התשעים, מנהל מו"מ מקביל עם גנץ, והפעם מבקש לבלוע את הציונות הדתית בתוך הימין החדש במקום להמשיך בשותפות חברית, טובה והגונה".

לסיום כתב סמוטריץ': "אני גם לא מבין את הרצון לאכסן את ערכי הימין והציונות הדתית המשותפים לנו לתקופה לא ברורה. הערכים הללו, על הכרת הגוונים והניואנסים השונים בינינו ביחס אליהם, היו הבסיס לחיבור הטוב בינינו ואני לא מבין את הנסיגה מהם. נורא קשה לשמור על אחדות כשהיא לא סביב דרך וערכים משותפים. למה אי אפשר גם לעסוק בשיקום הכלכלה והפרנסה וגם להמשיך ולהניף בגאון את ערכי הימין והציונות הדתית ולחתור כמה שרק אפשר למימושם".

"הזהות היהודית של המדינה לא יכולה לחכות. הבוקר קיבלנו תזכורת בפסק הדין של בג"ץ בעניין הכנסת חמץ לבית החולים בפסח. כמוני גם אתה מכיר את שלל הסוגיות בתחומי הדת והמדינה שעומדות על הפרק בבג"ץ ואת הכורח לתת להן מענה כדי לשמור על האופי היהודי של המדינה".

"ההשתוללות של השופטים לא יכולה לחכות ליום שאחרי הקורונה. בשנה הקרובה נצטרך למנות ארבעה שופטים חדשים וכדי לא להנציח את בית המשפט הפרוגרסיבי והמסוכן של היום נצטרך לשנות קודם לכן את שיטת המינוי שלהם. פתרון המצוקה של עשרות אלפי מתיישבי ההתיישבות הצעירה לא צריך להמתין. כך גם תקציבי החמ״ד והישיבות. נצטרך לדון עליהם במקביל למשבר".

"הכדור בידיים שלכם. אני ממתין כבר שלושה חודשים. יצאתי לדרך כי האחריות הגדולה שעל כתפיי להמשיך את המפלגה הדתית לאומית שקיימת מאז קום המדינה לא מאפשרת לי לחכות ליום האחרון שלפני סגירת הרשימות ולעמוד בפני שוקת שבורה אם נפתלי יחליט לרוץ לבד או בחיבור אחר. אבל ממש לא סגרתי את הדלת בפני חיבור. רק תגידו כן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סמוטריץ רוץ במפלגה עצמאית עם הבית היהודי בן גביר ונועם כך תציל את קולות הימין שכל פעם נאבד (כשלשה מנדטים), למרות שאולי נפסיד שלשה מנדטים של אותו אחד שמעתד עצמו להיות ראש הממשלה (בנט) שכזכור לפני שנה לא עבר את אחוז החסימה, בכל אופן ודאי לא נפסיד מזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture