Yonatan Sindel/Flash90

איווט ליברמן: "נקים קואליציה בלי החרדים ונתניהו – ליברמן זה חילוני בלי לזגזג"

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר שוב ושוב כי הוא לא יישב בממשלה עתידית עם בנימין נתניהו, לדבריו בתום מערכת הבחירות הזו נתניהו הולך הביתה. ליברמן הדגיש כי מי שיביא הכי הרבה מנדטים הוא זה שיעמוד בראשות הממשלה. איווט שב ואמר כי הוא איש ימין אך כזה שלא נכנע לסחטנות

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן העריך אמש (שני) במהלך וועידת "האנשים של המדינה" של 'ווינט' ו"ידיעות אחרונות" כי בבחירות הקרובות תושג הכרעה ותוקם ממשלה בלי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובלי המפלגות החרדיות, כך לדבריו. עם זאת, בניגוד למה שאמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד באותה הוועידה, התחייב ליברמן שלא יסכים להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת.

תחילה נשאל איווט ליברמן, האם לדעתו אחרי ארבעה סבבים של בחירות תהיה ממשלה למדינת ישראל, או שחלילה נצטרך להתגלגל למערכת בחירות נוספת? ליברמן השיב: "אתה יודע למי ניתנה הנבואה, אבל הפעם הולכים להכרעה". עוד אמר, "אני מקווה שנקים קואליציה ציונית וליברלית, בלי ליצמן, בלי דרעי, בלי נתניהו".

ליברמן הדגיש כי מי שיביא הכי הרבה מנדטים הוא זה שיעמוד בראשות הממשלה, הוא נשאל באופן ספציפי האם יהיה זה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אך התחמק מלענות ואמר שוב כי מי שיביא הכי הרבה מנדטים הוא זה שראוי לעמוד בראשות הממשלה.

איווט שב במהלך דבריו כי הוא בטוח שהפעם זה סופי ובסיומה של מערכת הבחירות בנימין נתניהו ימצא את עצמו מחוץ למשחק, "בנימין נתניהו הולך הבייתה", שב ליברמן והדגיש במהלך הוועידה שוב ושוב.

איווט נשאל מתי הוא הבין שהוא לא יכול לסמוך על נתניהו יותר והשיב כי היה זה באחת התקופות במערכת הביטחון אך לא פירט יותר, "שום דבר לא אישי, שום דבר לא אישי. ברגע שהוא הלך לכניעה, החליט על מדיניות כניעה לחמאס, קמתי ועזבתי. מה שקרה זה מדינית ההסדרה. בפועל זה חופש מוחלט לחמאס להתעצם. כרגע פשוט באין מפרע חמאס מתעצם".

"אנחנו לא מפלגת 'רק לא ביבי', אין שום טעם להחליף את נתניהו בפלוני אלמוני אם דרעי ממשיך במשרד הפנים ומנהל את מינהל האוכלוסין. אין סיבה להצטרף לממשלה עם פלוני אם גפני ממשיך לשבת על הברז של הקופה הציבורית וליצמן במשרד השיכון".

עוד אמר ליברמן, "אני איש ימין מלידה. נולדתי בבית בית"רי. אני גר ביישוב נוקדים. אבל אני באמת חושב שמדינת ישראל ראויה להיות קודם כל מדינה ליברלית". איווט המשיך להסית כהרגלו לקראת סיום דבריו בוועידה ואמר, "כל עוד ש"ס ויהדות התורה הן לשון המאזניים לא נצליח לחוקק. ולכן הגיע הזמן – אין יותר ש"ס ויהדות התורה. אבל אני יכול להגיד לפחות על עצמי – ליברמן זה חילוני בלי לזגזג".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן זה חילוני בלי לזגזג

זה עדיין קומפלימנט לעומת המציאות והאמת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו