ילדים משחקים במאלי. צילום: ויקיפדיה.

ניסיון הפיכה צבאית במאלי: קציני הצבא עצרו את מנהיגי המדינה

הנשיא, ראש הממשלה ושר הביטחון עוכבו והועברו לבסיס מחוץ לבירה במקו • האירוע מתרחש פחות משנה לאחר שהנשיא הקודם של הרפובליקה האפריקנית הודח על ידי הצבא • האו"ם ומזכירות המדינה האמריקנית פרסמו הודעות גינוי נחרצות וקראו לשחרורם באופן מיידי

ביממה האחרונה מדווחים כלי התקשורת בעולם על מעצרם של מנהיגי מאלי על ידי הצבא. בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי הנשיא בה נדאו, ראש הממשלה מוקטאר אואנה ושר הביטחון של הממשלה הזמנית סולימאן דוקור הועברו על ידי קצינים לבסיס צבאי מחוץ לבירה במקו.

לפי הדיווחים, המהלך בא בעקבות החלטת ממשלה שבמסגרתה הועברו מעמדותיהם שני אנשי צבא. מדובר במהפכה שניה במדינה תוך פחות משנה כאשר רק באוגוסט 2020 התרחשה ההפיכה הצבאית במאלי שהביאה לסיום כהונתו של הנשיא הקודם איברהים בובאכר קייטה.

המדינה המערב-אפריקנית מצויה בחוסר יציבות עקב השתלטות של קבוצות אסלאמיסטיות קיצוניות הקשורות לאל-קאעידה והמדינה האסלאמית. המהלך האחרון של הצבא נגד צמרת השלטון עשוי להוסיף ולטלטל את המדינה ולחזק כוחות קיצוניים.

בעקבות מעצר המנהיגים במאלי האו"ם ומזכירות המדינה האמריקנית פרסמו הודעות גינוי נחרצות שבהן דרשו את שחרורם באופן מיידי ובלתי מותנה של המנהיגים. בהצהרת האו"ם נמסר גם כי אלה המחזיקים במנהיגים יצטרכו להסביר את המעשה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו