בעקבות מעצר העיתונאי האופוזיציונר: האיחוד האירופי מטיל סנקציות על בלארוס

בפגישה שהתקיימה בין 27 מנהיגי מדינות האיחוד הוחלט על הטלת סנקציות בתחום התעופה • מטעם מדינות האיחוד נמסר כי מדובר בצעד ראשוני בלבד, ואם הבלוגר לא ישוחרר יוטלו סנקציות נוספות בתחום הכלכלי ועל בכירים בממשלה • נשיאת האיחוד: "התנהגות מזעזעת שמחייבת תגובה חריפה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יומיים לאחר מעצרו המתוקשר של העיתונאי הבלארוסי רומן פרוטסביץ', בלוגר המתנגד למשטר בבלארוס, הודיעו היום (שלישי) מדינות האיחוד האירופי בתום דיון של 27 מנהיגי מדינות האיחוד כי הוחלט להטיל סנקציות על בלארוס בתחום התעופה, ולאסור על חברות התעופה הבלארוסיות לטוס בשמי אירופה.

כמו כן, חברות התעופה של מדינות האיחוד האירופי הונחו להימנע מטיסה בשטח האווירי של בלארוס ונחיתה בתחומה. מדינות האיחוד ציינו כי מדובר בשורת סנקציות ראשונה בלבד נגד מדינתו של הנשיא הדיקטטור אלכסנדר לוקשנקו, שלשלטונו מתנגד פרוטסביץ'.


בודדה על המפה – אירופה מחרימה את שמי בלארוס

עוד הודיעו מדינות האיחוד בתום המפגש כי הם דורשות את שחרורו המיידי של העיתונאי על מנת לבטל את הטלת הסנקציות, ובטרם יוטלו סנקציות נוספות בתחומים כלכליים וכן סנקציות אישיות נגד בכירים במשטר המקומי.

צ'ארלס מישל, בכיר באיחוד האירופי אמר כי "לא נקבל מצב שבו מישהו מוכן לשחק רולטה רוסית בחייהם של אזרחים רבים חפים מפשע של מדינות האיחוד האירופי".

אורסולה פון דר ליין, נשיאת האיחוד האירופי אמרה, "זוהי התקפה חמורה על הדמוקרטיה". לדבריה, "זוהי התקפה חמורה על חופש הביטוי והתקפה חמורה על ריבונות האיחוד האירופי. ההתנהגות המזעזעת הזאת חייבת להיענות בתגובה חריפה".

בתוך כך, לאחר שאמש הושמעו טענות לפיהן המשטר במינסק מבצע עינויים בעיתונאי פרוטסביץ', הבוקר פרסמו הרשויות בבלארוס סרטון שלו שבו הוא טוען כי הוא במצב בריאותי טוב, ומודה בפשעים שלכאורה ביצע ומואשם בהם על ידי המשטר.

רבים בבלארוס וברחבי העולם מטילים ספק באותנטיות של הסרטון וטוענים כי מדובר בסרטון שצולם בכפייה. מנהיגת האופוזיציה הבלארוסית הנמצאת בגלות, סבטלנה טיכאנובסקיה, טענה לאחר הצפייה בסרטון כי אין לה ספק שפרוטסביץ' חווה התעללות במהלך מעצרו. טיכאנובסקיה טענה בנוסף שפעולת מעצרו הגיעה בעקבות העובדה שממשלות העולם לא מגיבות לתוקפנות של השלטון הבלארוסי כלפי אזרחיו.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר שהצפייה בסרטון מלחיצה והזהיר שלצעדים של בלארוס יהיו השלכות. במקביל, בלארוס מזמינה צוות חוקרים בין-לאומי שיגיע ויחקור את הטענות נגד המדינה.

פרוטסביץ' בן ה-26 נחשב לאחד האיומים התקשורתיים הגדולים על הנשיא הבלארוסי לוקשנקו. בשנה האחרונה הוא הרבה לכתוב בכלי התקשורת NEXTA, הנפוץ בעיקר באמצעות אפליקציית הטלגרם, ובו קרא לאזרחים רבים במדינה לצאת ולהשתתף בהפגנות המוניות נגד הנשיא השולט במדינה ביד ברזל. לעמוד הטלגרם אותו מפעיל פרוטסביץ' כ-2 מיליון משתמשים מנויים, וכל אוכלוסיית בלארוס מונה פחות מ-9.5 מיליון בני אדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture