Olivier Fitoussi/FLASH90

לקראת השבעת הממשלה ביום ראשון: כך יבטיח יאיר לפיד את כניסתו למעון בבלפור

בנט ולפיד יקדמו שינוי חוק יסוד לפיו גם אם חוק התקציב לא יעבור הכנסת לא תתפזר לאחר שלושה חודשים אלא לאחר שישה חודשים ובכך ללפיד יהיו שלושה חודשים להעביר את התקציב כשהוא מכהן כראש ממשלה. בתוך כך, בכוונת משמר הכנסת להצמיד לסער אבטחה

לקראת השבעת הממשלה החדשה ביום ראשון הקרוב בשעות אחה"צ בממשלה יקדמו שינוי בחוק היסוד, בכדי להבטיח את כניסתו של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה לאחר נפתלי בנט.

על פי החוק הקיים כיום, אם בחלוף שלושה חודשים מתחילת שנת תקציב הוא לא עובר – הכנסת תתפזר, אלא שבנט ולפיד מתכננים להאריך את התקופה משלושה חודשים לשישה חודשים.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', לפי התכנון, אם תקציב לא יעבור עד סוף חודש מרץ 2023, הכנסת לא תתפזר – ולפיד ייכנס לתפקיד ראש הממשלה. ללפיד יינתנו עוד שלושה חודשים לנסות להעביר תקציב – ואם הוא לא יעבור גם אז, הכנסת תתפזר – אבל לפיד יישאר ראש הממשלה וישמש ראש ממשלת מעבר.

בתוך כך, משמר הכנסת נערך להצמיד אבטחה גם לשר המשפטים המיועד בממשלה החדשה, גדעון סער – זאת לאחר שאבטחה הוצמדה גם לראש הממשלה המיועד בנט ולכמה מחברי ימינה – איילת שקד, ניר אורבך ועידית סילמן.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו