"כמו אטום": שריפה במפעל שמנים בארה"ב גרמה לפיצוץ אדיר • צפו

שריפה במפעל היצרנית הגדולה ביותר של שומן ביבשת אמריקה הביאה לפיצוץ ענק שגרם לפינוי תושבים ברדיוס של כ -2 ק"מ מהמפעל. מושל המחוז אמר כי יכול להיות שיעברו "מספר ימים" עד שיישרפו הנוזלים שעלו באש


פיצוץ במפעל כימי בצפון אילינוי גרם אתמול (שני) לשריפה ענקית ועשן שחור וסמיך שכיסה את העיר ברוקטון. השריפה פרצה סמוך לשעה 7 בבוקר, צוותי החירום מיהרו למקום.

השריפה פרצה בחברת Chemtool Inc המייצרת חומרי סיכה, מוצרי שומן ונוזלים אחרים, והיא, לדברי החברה, היצרנית הגדולה ביותר של שומן ביבשת אמריקה. הפיצוץ והשריפה במפעל הכימי הביאו לפינוי תושבים ברדיוס של כ -2 ק"מ מהמפעל.

מפקד מכבי האש של רוקטון, קירק ווילסון, אמר כי כ -70 עובדים פונו בבטחה מהמפעל, וכי כבאי אחד סבל מפציעה קלה. מטעם החברה נמסר כי היו קרוב יותר ל -50 עובדים כאשר פונה המפעל.

משטרת רוקטון פרסמה התראה בשעה 8:46 בבוקר והזהירה כי גורמי הכיבוי הורו על פינוי חובה של בתים ועסקים בסמוך למפעל. מאוחר יותר באותו היום הרחיבה משרדו של מושל ג'יי.בי פריצקר את אזור הפינוי מרדיוס של 1 עד 2 קילומטר מהמפעל "מתוך זהירות יתר", ועודד אנשים באזור זה ללבוש מסכות כדי למנוע מהם לשאוף פיח.

"אני עוקב מקרוב אחר המצב הזה ואעמיד לרשות הקהילות הסובבות את כל המשאבים כשאנו פועלים לשמירה על ביטחונם של אנשים", אמר פריצקר בהצהרה. הוא הוסיף כי הכבאים הפסיקו להשתמש במים כדי לכבות את השריפה כדי למנוע "אסון סביבתי" אם הנגר ייכנס לנהר הרוק הסמוך. לדבריו, יכול להיות שיעברו "מספר ימים" עד שיישרפו הנוזלים שעלו באש.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם בטוחים שזה קרה בארה"ב?
הכיתובים – בשפה הרוסית, וגם דיבור ברקע – ברוסית (לא סיפרותית במיוחד).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture