Gershon Elinson/Flash90

מביך: הפלסטינים ביטלו את ההסכם והחזירו 100,000 חיסונים לישראל

שעות אחרי הודעת ישראל כי תעביר מיליון חיסונים לרשות הפלסטינית וברקע המחלוקת אם החיסונים יעבור לעזה או לא, החליטו הפלסטינים להחזיר 100,000 חיסונים לישראל ולבטל את ההסכם • הנימוק: התוקף שלהם יפוג בקרוב

הרשות הפלסטינית ביטלה את ההסכם עליו חתמה מול ישראל במסגרתו אמורים היו להעביר אליה מיליון חיסונים. 100,000 מנות שכבר הועברו ביום שישי לרש"פ, הוחזרו לישראל וככל הנראה יושמדו.

לפני החלטת הפלסטינים, קדם ויכוח האם החיסונים יועברו גם לתושבי רצועת עזה או רק לפלסטינים המתגוררים ביו"ש. בישראל טענו כי הגבילו את החיסונים מלבד עזה, הפלסטינים טענו כי הם לא הסכימו לתנאי.

ההחלטה הסופית לגבי החזרת החיסונים לישראל וביטול ההסכם, היה בשל ההבנה כי תוקפם של חלק מהחיסונים אמור היה לפוג בקרוב, מה שהוביל ללעג על הרשות הפלסטינית שהסכימה להסכם.

משרד הבריאות הישראלי הדגיש מנגד כי "משרד הבריאות הפלסטיני קיבל לידיו חיסוני פייזר תקינים, במועדי תפוגה שהיו ידועים, מוסכמים ותואמים להסכם בין הצדדים. נדגיש, כי החיסונים שהועברו לפלסטינים זהים מכל בחינה לחיסונים שניתנים בימים אלה לאזרחי מדינת ישראל. אנו תקווה כי מבצע החיסונים ברשות הפלסטינית יחל בהקדם".

בכירים במשרד הבריאות אמרו: "הכול סוכם מראש עם הפלסטינים. החיסונים תקינים לחלוטין. סוכם על משלוח ראשון מיידי לרשות, ובו מספר קטן של חיסונים שתוקפם 06/21, על מנת לאפשר לחסן את הציבור הפלסטיני מיד", אך בכל זאת, כאמור, הפלסטינים ביטלו ברגע האחרון את ההסכם.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture