אחרי המהומות: פשיטה נרחבת על דיר אל אסד – 11 חשודים נעצרו

אחרי המהומות: פשיטה נרחבת על דיר אל אסד – 11 חשודים נעצרו

הכוחות נכנסו לפנות בוקר לכפר בליווי מסוק מהאוויר במטרה לבצע מעצרים נוספים בעקבות אירועי השבת שהחלו לאחר שכוחות נכנסו לחתונה על רקע חשד לירי במהלכה ובתגובה שוטרים הותקפו ושתי נידות הוצתו. צפויים מעצרים נוספים

בהמשך לאירוע מאתמול בו הותקפו שוטרים והוצתו שתי ניידות בכפר, כוחות גדולים של המשטרה פשטו הלילה (בין שבת לראשון) על הכפר דיר אל אסד ועצרו 11 חשודים במעורבות בתקיפת שוטרים, והמשטרה מעדכנת כי צפויים מעצרים נוספים בשעות הקרובות.

הכוחות נכנסו לפנות בוקר לכפר בליווי מסוק מהאוויר במטרה לבצע מעצרים נוספים בעקבות אירועי השבת שהחלו לאחר שכוחות נכנסו לחתונה על רקע חשד לירי במהלכה.

כזכור, במהלך השבת, הגיעו שוטרים לדיר אל אסד, בעקבות אירוע ירי בחתונה. עם הגיעם למקום, הותקפו על ידי עשרות פורעים פלסטינים שפצעו 3 שוטרים ושרפו 2 ניידות. השוטרים מצידם, ירו באוויר.

לידיעת השר בר-לב: הרגעים האלימים לפני הירי באוויר במהומות הערבים • צפו

בצעד שמשקף היטב את חילופי השלטון בישראל בחרו בממשלת בנט לתקוף דווקא את האלימים והפורעים הפלסטינים. השר לביטחון פנים עמר בר-לב, המופקד על המשטרה, קרא לחקור את הירי ואמר כי הוא לא היה מוצדק. בהודעה שיצאה מטעם השר המופקד על המשטרה, התעלמו לחלוטין בפציעת השוטרים שפונו לבית החולים, והוא אף קרא ‏לפתוח בחקירה תוך שהוא טוען כי הירי לא היה מוצדק.

כך נמסר בהודעה מטעם השר החדש מממשלת השמאל: "בתגובה לתקרית הירי בדיר אל אסד במהלך השבת, ‏שבמהלכן נורה אזרח והוצתו ניידות משטרה, מסר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אירועי השבת בדיר אל-אסד קשים ביותר. אני נמצא בקשר רציף עם מפכ"ל המשטרה ושאר הגורמים ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך האירוע ואחריו".

השר הוסיף, "ביקשתי מהמפכ"ל לערוך תחקיר מהיר ולהגיש לי את מסקנותיו תוך 24 שעות. מח"ש, כמובן, תקיים חקירה עצמאית". לבסוף סיכם השר בר-לב, "אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים. תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן, ראויים לשבח ולציון. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".

במשטרה כמובן זעמו על התגובה ובמיוחד את העובדה שהשר נמנע מלציין בתגובתו את אלימות הפורעים שבה נתקלו השוטרים: "זו לא מעבדה, והוא לא מכיר את תחושות השוטרים בשטח", אמרו גורמים במשטרה שצוטטו באתר ynet.

עוד דווח בynet כי בר-לב שיבח תושבים שהגנו על שוטרות: "תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן ראויים לציון לשבח", ובמשטרה הגיבו גם לאמירות הללו: "למה צריך להחביא שוטרות? איפה נשמע שאזרחים חושבים בכלל לתקוף שוטרים. לשמור על שקט וסדר? זה הזוי. השוטרים בסך הכול עשו את עבודתם".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו