Sraya Diamant/Flash90

לאחר פסילת חוק ההסדרה – המדינה לבג"ץ: "נהרוס 2 בתי קבע ביישוב עלי"

לראשונה, פסילת חוק ההסדרה בבג"ץ מובילה להריסת בתים יהודים בישוב עלי, כך הודיעה אמש המדינה לבג"צ. ראש מועצת בנימין: "שני הבתים האלה הם רק קדימון. יש לנו מאות בתים במעמד דומה ביישובי בנימין ואלפים כאלו בכל ההתיישבות"

בעתירה שהגישו ערבים לפני מספר שנים הם דרשו את הריסתם של מספר בתים ומבני ציבור ביישוב עלי שבמועצת בנימין. כעת המדינה הגישה את תשובתה לבית המשפט העליון בו היא הודיעה כי בכוונתה להרוס שני בתי קבע מאוכלסים בשכונת "נאות אילן" ביישוב.

אין אף ערבי שהוכיח את בעלותו על הקרקע, אך לטענת המדינה אין אופק להסדרת המקום משום שהליך בדיקת הקרקע העלה שהוא לכאורה מחוץ לקו הכחול של היישוב עלי ולכן דין הבתים להיהרס. המדינה בקשה שהפינוי וההריסה יבוצעו תוך שלש שנים כדי לאפשר למשפחות להתארגן.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב להודעת המדינה: "אנחנו מופתעים שהמדינה מיישרת קו עם העותרים הערבים ומודיעה כי תהרוס חלילה שני בתי קבע שבהם כבר שנים מתגוררות משפחות והם חלק משכונה חיה ותוססת. להרוס בית שמעמדו היה תקין ובדיקה מחודשת של המנהל החריגה אותו מקווי היישוב זו שבירת שיאים של עוולה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון".

גנץ מזהיר ואומר: "שני הבתים האלה הם רק קדימון. יש לנו מאות בתים במעמד דומה ביישובי בנימין ואלפים כאלו בכל ההתיישבות שמצאו את עצמם מחוץ לקווים הכחולים החדשים במסגרת עבודת צוות כו כחול של המינהל האזרחי. אף מדינה נורמלית לא הורסת בתים במצב כזה. זו פשוט מדיניות סדום".

דובר מועצת בנימין יהודה עמרני מציין כי תשובת המדינה שניתנה לבג"ץ חושפת שהבטחות היועץ המשפטי לממשלה שניתנו בזמן חקיקת חוק ההסדרה, לפיהן ניתן להסדיר את בתי ההתיישבות גם בלי חוק ההסדרה, אינן עומדות במבחן המציאות. בתשובת המדינה נכתב היום כי בשל ביטול חוק ההסדרה בבג"ץ, אין מנוס מהריסת הבתים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רציתם "בנט"? קבלתם בנ[די[ט!
גם אם תכתוש את האוויל במכתשת, לא תסור ממנו איוולתו.
אנשים שאילפו אותם לחשיבה אוטופית, בלי אחיזה במציאות. כי ברגע שמגיעים למציאות, אז נזכרים שיש חרדים, ואז שוב קוברים את הראש בכרית האוטופיה, ואומרים שאפשר להמשיך, לא נורא, יהיה בסיידר..
המזרוחניקים הללו, לצערנו, אין להם תקנה. הם כמו כלי חרס כנראה, צריכים לעבור 'ניתוץ' [מן המציאות], אולי מן השברים ניתן יהיה להתקין משהו [אם הם ייתנו, ולא יצעקו 'שהם רוצים לבד'..]
עצוב מאוד, אך זו המציאות.

גם אם אתה צודק אל תשכח. הם רק מקל בידי ריבונו של עולם. צריך לפנות אליו ולבקש ולהתחנן שממשלת הזדון הזו תעבור מן הארץ כמה שיותר מהר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו