Nati Shohat/Flash90

זעזוע מהדיון הצפוי בבג"ץ: "מנצלות כל הזדמנות לקעקע את המסורת"

דאגה בעקבות הפרסום ב'JDN' כי בג"ץ ידון בעתירה לחייב את המדינה לממן ברית ל"מתגיירים" בהליך רפורמי. ח"כ בוסו: "הידיים שפגעו בקדשי ישראל לא ינוקו". בן גביר: "גם מיליון עתירות לא יצליחו להכשיר גיור נגד ההלכה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דאגה ביהדות הנאמנה בעקבות הפרסם ב'שחרית' כי בית המשפט העליון ידון היום בעתירה המבקשת לחייב את המדינה לממן הליך ברית מילה גם לאלו ש"מתגיירים" בהליך רפורמי וקונסרבטיבי, כפי שממנים את הליך ברית המילה לאלו המתגיירים בגיור האורתודוכסי

כפי שדיווחנו אתומל, בג"ץ קבע ב-2014 ש"הסוגיה קשורה לסוגיית הגיור עצמו, יש להמתין להתפתחויות בהליכים". כעת, לאור גישת הממשלה ופסיקת בג"ץ אשתקד להכיר בגיורים לצורך אזרחות, יש חשש שבג"ץ ינצל את ההזדמנות לפרצה נוספת בתחום.

ח"כ אוריאל בוסו אמר ל'שחרית' כי "השר כהנא הוא השר להריסת שירותי הדת במדינת ישראל על שמו ירשם בספרי ההיסטוריה את הקרעים ביהדות שיצר ואת הפרצה הגדולה בכל חומות הדת והקודש. יש לו על מי להישען מורו ורבו "הרב" קריב, הקרב ביניהם מי מתריס יותר. הוא לקח את אזור הכותל והאחר לקח את הגיור, הכשרות וכל מה שביניהם, הידיים שפגעו בקדשי ישראל ובגדולי ישראל לא ינוקו".

ח"כ משה אבוטבול הוסיף כי "לצערנו הבהילות של התנועה הרפורמית בסיוע הרוח הגבית של ממשלת עקירת הדת נותנת את אותותיה בכל תחום רוחני הצער והמבוכה שבספסל יחד של שרי הממשלה נמצאים חובשי כיפה שאט אט מתרחקים מההלכות הברורות ביותר בשולחן ערוך ודברי חז"ל קשים גרים לישראל כספחת… מקבלים מימד חדש מהקואליציה ומהממשלה המנותקת"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר ל'שחרית': "הליך גיור רפורמי אינו נחשב כגיור ולכן האדם ש"התגייר" בגיור זה, הוא גוי ופטור מהליך ברית מילה". בן גביר הוסיף: "גם מיליון עתירות לבג"צ לא יצליחו להכשיר גיור נגד ההלכה היהודית וכל העתירה הזו היא פרובוקציה אחת גדולה".

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה, אמר בתגובה: "בחסות ממשלת בנט – כהנא, התנועות הרפורמיות מנצלות כל הזדמנות לקעקע ולהרוס את המסורת היהודית. בגיור, בכשרות, בנישואין, במעמד הרבנות וכעת גם בברית מילה. מול שונאי התורה – עם ישראל שרד אלפי שנים בעוז ובגבורה וגם עתה מול שונאי היהדות – הוא יגבר ויקדש שם שמים".

חיזוק לגר"ד לאו

בתוך כך, בעקבות המאבק המתמשך והבלתי מתפשר כנגד הכוונה לקדם את חוק הגיור החדש על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא ממפלגת ימינה, נכנס הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אל מעונו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בבני ברק.

בפגישה שנמשכה שעה ארוכה ביקש האדמו"ר לשמוע מהרב הראשי על פרטי המאבק והדרכים בהם ניתן יהיה לעצור את רוע הגזירה המקודמת בימים אלו על ידי הממשלה.

האדמו"ר הביע את כאבו מהמצב בדברים נחרצים לרב הראשי: כי "החוק המוצע הוא מסוכן מאוד לעם ישראל ועלינו לפעול בכל הכוח לבטלו", עוד אמר האדמו"ר בכאב "לא יתכן שכאן בארץ ישראל יקרה דבר כזה שיקדמו חוק שכל מטרתו הוא לפגוע בייחוס עם ישראל"

האדמו"ר חיזק את ידי הרב הראשי על מאבקו ועמידתו האיתנה על שמירת חומות הדת בתפקידו וברך כי חפץ ה' בידיו יצלח להרבות כבוד שמיים ולמנוע את חילול השם שמבקשים מבקשי רעתנו. הרב הראשי הודה לאדמו"ר על דברי החיזוק שיתנו כוח להמשך המאבק של היהדות החרדית כולה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture