דיווח: אישומים יוגשו נגד הורים שיתירו לילדיהם לנהוג בטרקטורונים חשמליים

מזכר משטרתי שפורסם הבוקר חושף כי בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום נגד הורים שילדיהם ייתפסו נוהגים בטרקטורונים חשמליים, המיובאים ונמכרים בארץ ללא שום פיקוח. קצין בכיר במשטרה אמר כי "הורים חייבים להתעורר"

המשטרה יוצאת באזהרה חריפה ואומרת כי ילדים בני 12-8 נוהגים ב"צעצועים" בכבישים במהירות של עשרות קמ"ש ללא כל פיקוח ומסכנים את עצמם וחיי אחרים.

מזכר משטרתי שהגיע ל"ישראל היום" חושף כי בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום נגד הורים שילדיהם ייתפסו נוהגים בטרקטורונים חשמליים, המיובאים ונמכרים בארץ ללא שום פיקוח. עוד דווח כי קצין בכיר במשטרה אמר כי "הורים חייבים להתעורר, זה ייגמר באסון. אסור לכלי הזה לנסוע בכבישים, נקודה".

על פי המזכר המשטרתי שהופץ לאחרונה לבוחני התנועה במשטרה, הורים שילדיהם ייתפסו נוהגים בטרקטורון חשמלי יואשמו בעבירת "התרת נהיגה לבלתי מורשה" – הנושאת בצידה ענישה כבדה, שיכולה במקרים מסוימים להגיע גם לכדי מאסר, וזאת על רקע העלייה במספר המקרים שבהם נתפסים ילדים נוהגים בכבישים בטרקטורונים חשמליים.

באתרי המכירה השונים טרקטורונים חשמליים מוגדרים כ"מקצועיים" וכוללים את כל היתרונות וההנאות שיש לטרקטורון רגיל להציע – רק בלי הבנזין. "רוב הטרקטורונים מגיעים עם מנוע חשמלי חזק ואמין", מצוין בפרסומים השונים.

ואולם, כמו בתחילת השימוש באופניים חשמליים, במשטרה מזהירים מפני מכירתם של הטרקטורונים החשמליים ללא פיקוח רגולטורי. ובהיעדר פיקוח, לכבישי הארץ ולמדרכות הצטרף אט-אט כלי רכב חדש ומסוכן, שרכישתו ונהיגה בו אינן מחייבות את בעליו ברישיון רכב ובביטוח. מדובר בטרקטורונים המיובאים לארץ כ"צעצוע" ומחירם נע בין 3,000 לכ-20,000 שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מה שצריך זה להחרים להם את כלי הרכב הזה לצמיתות, ולתת קנס הולם למען ישמעו וייראו ושוב הדבר לא ישתלם להם. וליבואנים למיניהם צריך לסגור להם את העסק על מנעול ובריח ולהשתלט על הכספים שבחשבונות העסקיים שלהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו