Noam Revkin Fenton/Flash90

מסר למנדלבליט: "אם לא יבוטל הסדר הטיעון עם ח"כ חיים כץ – נעתור לבג"ץ"

ארגון "משמר הדמוקרטיה" טוען כי הסדר הטיעון אינו משקף את החומרה במעשיו של חבר הכנסת, שהיועץ עצמו עמד עליה בשלבים קודמים. "הסדר הטיעון והעונש המוסכם בין הצדדים פוגעים פגיעה אנושה באמון הציבור בנבחרי הציבור"

ארגון "משמר הדמוקרטיה הישראלית" פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיחזור בו מהסדר הטיעון שחתם עם ח"כ חיים כץ. לפי ההסדר, כץ יואשם בעבירה השגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, ויוטל עליו עונש של 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף ₪ בלבד.

במכתב מציין משמר הדמוקרטיה כי בכתב החשדות המקורי החליט מנדלבליט עצמו להעמיד לדין את ח"כ כץ בעבירת שוחד, ואף לאחר שהעבירה רוככה למרמה והפרת אמונים, היא הוגדרה כעבירה "במדרג הגבוה, הנושק לעבירת שוחד". מנדלבליט עצמו אמר כי מעשיו של ח"כ כץ שיקפו "מהלך פעיל, מתוכנן מראש ומתמשך לקידום חוק שיש בו כדי להטיב כלכלית הן עם ח"כ כץ עצמו והן עם חברו מוטי בן ארי".

נוכח זאת, טוען המשמר כי "הסדר הטיעון אינו משקף את החומרה במעשיו של חבר הכנסת, שהיועץ עצמו עמד עליה בשלבים קודמים. הסדר הטיעון והעונש המוסכם בין הצדדים פוגעים פגיעה אנושה באמון הציבור בנבחרי הציבור, מלבינים פגיעה קיצונית וחריגה ביסודות המשטר, מאיינים את התמריץ של נבחרי ציבור לפעול כדין, ויוצרים מצב מעוות בבחינת החוטא יוצא נשכר". את משמר הדמוקרטיה מייצגים בעניין זה עו"ד יובל יועז, עו"ד נינה ירלובה ועו"ד אוהד שפק.

התנועה לאיכות השלטון האשימה אתמול כי "מנדלבליט נכנע לשחיתות". על פי ההודעה, "מצער מאוד לראות איך היועץ המשפטי לממשלה מוותר על האינטרס הציבורי ונכנע לעורכי דינו של אדם שעשה הון על חשבון הציבור, תוך שימוש לרעה בתפקידו, ותוך שהוא מוליך שולל את חבריו חברי הכנסת. זהו אותו היועץ המשפטי לממשלה שישב ימים על גבי ימים בדיוני החסינות, והסביר לוועדה שיש בידיו ראיות מוצקות לכך שמדובר בעבירה חמורה של מרמה והפרת אמונים, וכעת נדם קולו. מדובר במסר איום ונורא לציבור בישראל ובעיקר לנבחרי הציבור במדינת ישראל, לפיו אין דין ואין דיין, וגם מי שישקר לציבור, לכנסת ולוועדת האתיקה, יוכל לחמוק מהדין בחסות סעיף מינורי ולשוב לכהן כחבר כנסת ללא שום בעיה. בושה".

התנועה לטוהר המידות מסרה כי "על פניו, נראה ההסדר עם ח"כ תמוהה במיוחד ומקל מאוד, כאשר היועץ המשפטי לממשלה, שהגדיר בעצמו את מעשיו של כץ כחמורים מאוד, וכקרובים לעבירת השוחד, נסוג בו והחליט להעמיד את כץ לדין בעבירה של מרמה והפרת אמונים ובחר במקום זאת בעבירה פעוטה יחסית של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים לפי סעיף 500(8) לחוק העונשין. בנוסף, סגר היועמ"ש את תיק המס בו חשוד היה כץ, אותו תיק אשר הצדיק לשיטתו את העיכוב הבלתי מתקבל על הדעת בקבלת הכרעה בפרשה".

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות עוה"ד עומר מקייס מסר: "מצער שבדיוק כפי שקרה בעניינים של חברי הכנסת דרעי וליצמן, שוב נדרשה עתירה של התנועה לטוהר המידות לבג"ץ כדי לגרום ליועמ"ש לקבל הכרעות בתיקים פליליים של אישי ציבור בכירים. לא ניתן לקבל מציאות בה תיקים חמורים אלה, אשר עצם החשד בהם פוגע באמון הציבור במערכת השלטונית, ימתינו שנים רבות עד להכרעה בהם".

"על פניו הסדר הטיעון עם ח"כ כץ מקל במיוחד, כאשר הוא לא כולל את העבירה של מרמה והפרת אמונים שנכללה בכתב האישום המקורי, ושעליה אמר היועמ"ש עצמו כי היא נעשתה ברף הגבוה, ושלא הייתה רחוקה מעבירת השוחד. עולה החשש כי היועמ"ש בחר להקל עם חבר הכנסת כץ, בניגוד לאינטרס הציבורי ולחומרת המעשים, בשל חששו מהצורך לחזור בשנית לכנסת אם לא היה מגיע להסדר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חשבתי שמר מנדלביליט התפגר..
נעלם מהמפה מאז הקמת ממשלת השמאל.
פתאום הכל חוקי ואין הערות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו