חיים צח/ לע"מ

בנט נגד מבקריו: "היום המחלוקת היא לשם מחלוקת – מה הדרמה?"

ראש הממשלה טען כי "המתקפות הן על עצם הרעיון של לשבת יחד, על עצם הרעיון שהמדינה גדולה מהשבט, וזו התפתחות מדאיגה. אנחנו נחושים לשמור על הממלכתיות ועל המדינה מאוחדת. הממלכתיות היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון ז"ל, במלאת 48 שנים לפטירתו, ותקף את מבקריו: "בימים אלה אנחנו עדים להרבה רעש, הרבה צעקות, צווחות. אנחנו מנסים להבין מה מהות המחלוקת היום, על מה המחלוקת. האם זה על תוכן, מהות, עקרונות. אם בעבר המחלוקת הייתה על מהות, על נסיגה מיהודה ושומרון, על ההתנתקות, על יציאה למלחמת לבנון הראשונה, הרי שהיום המחלוקת היא לשם מחלוקת".

"הרי אין כרגע נסיגה מיהודה ושומרון, אין מלחמה, אין התנתקות. אז על מה בעצם כל הדרמה? על מה כל הרעש? יש ממשלה שהוקמה בשם אותו עיקרון מאחד, הממשלה נועדה להרגיע את הקרע. חברים, המתקפות עליה הן על עצם הרעיון של לשבת יחד, על עצם הרעיון שהמדינה גדולה מהשבט, וזו התפתחות מדאיגה. אנחנו נחושים לשמור על הממלכתיות ועל המדינה מאוחדת. הממלכתיות היא נכס אסטרטגי מרכזי של מדינת ישראל. הערבות ההדדית בינינו, היחד הישראלי המפורסם, בזכותו התלכדנו, בזכותו בנינו, בזכותו ניצחנו ובזכותו אנחנו כאן".

נשיא המדינה נשא דברים בטקס: "אנו זקוקים לממלכתיות היום אפילו יותר מאשר בעבר. הממלכתיות שאנו זקוקים לה היום – בשעה שנדמה שהמתיחות הפנימית בישראל הגיעה לשיאים חדשים – אינה מבטלת חלילה את הביטוי והנוכחות הראויים למגוון הקהילות, האמונות, הדעות ואורחות החיים – החיות בישראל, ולצורך שלהן בייחוד ובמידה מסויימת, לעיתים, אף בבידול. זוהי נקודת החוזקה שלנו. ולצד כל זאת, אנחנו חייבים לזכור כל העת עד כמה חשוב תמיד לחזור ולחזק את המכנה המשותף שלנו, זה אשר גם במציאות רב-גונית ורב-תרבותית, מטפח את הסולידריות שלנו, ומחזק את החוסן ואת הלכידות שלנו".

"השליחות הזאת, לחיזוק הממלכתיות שלנו, מונחת במידה רבה על כתפינו, נבחרי הציבור ומנהיגיו. זוהי בעיניי שליחותו המרכזית של איש הציבור הישראלי בימים האלו: להשיב ממלכתיות ליושנה. ממלכתיות שרואה את הצרכים המשותפים. ממלכתיות שמעצימה את ה"יחד" שלנו. ממלכתיות שמאפשרת לנו לייצר סדרי עדיפות לאומיים. ממלכתיות שמכתיבה את התנהלותנו – יחד, עם ואל מול המדינה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

vtהאם בנימין נתניהו ואנשי ימין הוזמנו לטכס. אם לא איפה הממלכתיות או מאחד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו