Emil Salman/POOL

העובדת במשרד החינוך חשפה: השרה אילצה אותי להסתיר נתונים מראש הממשלה

אחת מהעובדות שפוטרו ממשרד החינוך חשפה הערב כי בהוראת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון היא נאלצה להסתיר מידע מראש הממשלה נפתלי בנט. "לי זה היה מאוד קשה שלא נתנו לנו להוציא נתונים החוצה, וזה היה נתונים שקריטיים בעיניי"

סערת הפיטורים במשרד החינוך נמשכת גם היום (שלישי) עם טענות חריפות של עובדים נגד שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. בהקלטות שנחשפו הערב ב'חדשות 12' מספרת אחת מהעובדות שפוטרו כי בהוראת השרה – היא נאלצה להסתיר את נתוני התחלואה מראש הממשלה.

"היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ובתי ספר". בנוסף סיפרה העובדת לשעבר איך השרה נמנעה מלקדם את מבצע החיסונים: "היא לא הסכימה שנרתום את בתי הספר".

"לי זה היה מאוד קשה שלא נתנו לנו להוציא נתונים החוצה, וזה היה נתונים שקריטיים בעיניי", סיפרה העובדת. "זה ההתפרצויות, עניין אותי שיש התפרצויות, ברמת אפילו להעביר לראש הממשלה. יש לנו חיתוך מצב איתו, הוא ביקש 'תעבירו אירועים חריגים'. היו לי אירועים של 70, 50 ו-35 מאומתים. רציתי להעביר לרה"מ, זה חשוב גם שאנשים ידעו".

"התפרצות גדולה מאוד, היו לנו כמה כאלה", המשיכה העובדת בדבריה. "אבל היא לא הסכימה להוציא לתקשורת את זה, והיא לא הסכימה להודיע לראש הממשלה, כי היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ויסגרו בתי ספר וכיתות. אני לא חייתי בשלום בכלל, שזה יכול לגרום לתחלואה בכל הסביבה שם. למזלי, רופא המחוז בסוף התערב שם והוא סוגר".

היא הוסיפה כי "היה לנו בעילבון שם מקרה בכמה בתי ספר, שזה פשוט כזה המשיך להתפרץ, לא עשו כלום, וזה פשוט התפרץ שם לתוך הקהילה ולא סגרו את בתי הספר שם. האמנתי בה בנושא של השקיפות ושל הנתונים. מצד אחד היא דורשת נתונים ושקיפות מגורמים אחרים, רק כשזה קשור אלינו, או אליה, או למשרד, יש איזה ממש ערפל קרב כזה ששומרים על עמימות".

מלשכת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון נמסר בתגובה לדיווח החריג ב'חדשות 12': "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אמון של המנכ"ל שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים. משרד החינוך פועל בשיתוף מפעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים וכן עם פיקוד העורף לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו