האסון בצה

צילום: דוברות נחל שורק/דובר צה"ל

האסון בצה"ל: איתמר התחתן לפני שנתיים, אופק אמור היה להתחתן בקרוב

איתמר, בן 26 מבני ראם ואופק, בן 28 מגן יבנה שיצאו לפטרול כדי לבדוק אם נשאר ציוד מאחור ונהרגו מירי בטעות יובאו היום למנוחות. מכריהם של השניים מתקשים להיפרד: "ילד מדהים, צנוע מאוד, ממש נחבא אל הכלים"

רב סרן איתמר אלחרר, בן 26 מבני ראם, ורב סרן אופק אהרון, בן 28 מגן יבנה, שנהרגו אמש (רביעי) בתאונת ירי שנגרמה בשל טעות בזיהוי של קצין אחר יובאו היום למנוחות. הלוויתו של רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל תערך היום בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרית מלאכי. הלוויתו של רב-סרן אופק אהרון ז"ל בשעה 16:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגן יבנה.

מכריהם של השניים מתקשים להיפרד. דניאל טרבלסי, חברו של איתמר ושהדריך אותו בנעוריו סיפר: "ילד מדהים, צנוע מאוד, ממש נחבא אל הכלים, אבל יחד עם זאת פעיל מאוד, הגיע תמיד לכל פעילות והתנדב בכל פעם שהיה צריך". לדבריו, "הוא היה בכיתה ח' וכבר עבד כמו מטורף בשביל תרומות. שנה אחר כך הוא שיגע את אבא שלו ודאג להביא תרומת אוכל ענקית, בתנאי שאף אחד לא ידע שזה הוא. כמובן שתוך שנייה וחצי כולם ידעו".

אשר אילוז, חברו הטוב של איתמר, ספד לו ואמר: "הוא היה אדם משכמו ומעלה, כיבד כל אדם. מפקד גדול, אהוב, כולם העריצו אותו. אבידה גדולה. אנחנו חברים טובים כבר שנים".

שלומי אלחרר, בן דודו של איתמר, סיפר כי הוא היה "אדם מאוד מיוחד, את הדברים הטובים תשמעו מהחיילים שלו, הוא דאג להם כל הזמן. החיילים שפגשתי גרמו לי להיות גאה שאני בן דודו. מאוד מוערך, שמעתי שבצבא כולם רצו אותו איתם".

לפני כשנתיים איתמר התחתן. "בחתונה שלו היו מגבלות וזאת הייתה החתונה הכי טובה שהייתי בה, כולם שמחו בשבילו", סיפר שלומי. "זה אובדן גדול לכולנו וכבר מתגעגעים, כולם שבורים. לאיתמר הייתה תחושת שליחות לצבא".

שי רייכנר, ראש המועצה, כתב כי "בלב כבד אנו פותחים את הבוקר בבשורת איוב. אדם ערכי, חייכן וצנוע שערכיו ואהבתו הגדולה לארץ ולאדם הם אלו שאפיינו את חייו ודרכו". הוא מסר את תנחומיו למשפחת אלחרר: "אין מילים להביע את ההלם והכאב, אני וכל קהילת נחל שורק כואבים איתכם את האסון הנורא ומשתתפים בצערכם הבלתי נתפס".

ראש המועצה סיפר כי "המשפחה בשעה מוקדמת של הלילה התבשרה שאיתמר כבר לא יחזור. ליווינו את המשפחה משעת ההודעה. הקהילה והמועצה עוטפים את המשפחה ומחבקים אותה. מדובר במשפחה מחוברת ומוכרת, מאוד טובה, איתמר היה פעיל בנוער של המועצה, מטובי בנינו".

ההרוג השני בתקרית הקשה הוא אופק אהרון ז"ל שהיה אמור להתחתן בחודשים הקרובים. א' ששירת עם אופק בגולני ספד לו: "כבר מההיכרות הראשונית עמו הבנתי שמדובר באדם יוצא דופן – כריזמטי, נבון, נחוש ושקול, כזה שאהבת פקודיו עומדת בראש מעייניו, כל ה'חומרים' הנכונים למפקד קרבי בצה"ל".

לדבריו, אופק תמיד סיפר לו "בלהט וברגש על חוויות הפיקוד שלו, ואיך הדאגה לאנשים שתחתיו הובילה אותו מהשנייה שפקח את עיניו בבוקר ועד שעצם אותן כשנכנס לישון, אם בכלל".

ליאור סדן, גיסו של אופק ספד גם הוא ואמר כי הוא "בחור פטריוט שאהב את המדינה ללא גבולות, תכנן את חייו בקפידה. אנחנו המומים. קצין העיר דפק לנו בדלת בשלוש וחצי לפנות בוקר".

אופק הותיר אחריו הורים, שתי אחיות וארוסה. "החתונה הייתה מתוכננת, הכל היה סגור. אופק בחור כזה – הכל אצלו מתוכנן בקפידה ומראש. הוא לא משאיר מקום לטעויות, ובסוף הבחור הולך בטעות אנוש כזו… פשוט הלם", אמר גיסו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו