Nati Shohat / Flash90

ברוסיה טוענים: חייל רוסי נהרג בגבול על ידי מל"ט של צבא אוקראינה

במערב חושדים כי הדיווח בכלי התקשורת ברוסיה שמזוהים עם הנשיא פוטין - הוא מזויף. קיים חשש כי רוסיה תנסה לבצע איזשהו זיוף של תקיפה אוקראינית נגדם, "תקיפה" שתספק את התירוץ לפוטין להורות על פלישה לאוקראינה

המתיחות קופצת כמה מדרגות למעלה: ברוסיה דיווחו הערב (שלישי) כי חייל מהצבא הרוסי נהרג בגבול אוקראינה-רוסיה, לאחר שמל"ט אוקראיני תקף אותו. כידוע, בשבועות האחרונים ישנה מתיחות רבה בין מעצמות המערב לבין רוסיה, לאחר שהאחרונה קידמה כוחות צבא רבים לגבול המשותף שלה עם אוקראינה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

את הדיווח על החייל ההרוג ניפקו כלי תקשורת רוסיים ממלכתיים שמזוהים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך שצריך לקחת את הדיווח בעירבון מוגבל מאוד. על פי הדיווח בכלי התקשורת, חייל רוסי שפועל בגבול רוסיה סמוך למזרח-אוקראינה, נהרג מתקיפה של כלי טיס בלתי מאויש השייך לצבא אוקראינה.

עם זאת, בשבועות האחרונים טענו פרשנים בכירים במערב כי רוסיה תבצע איזשהו פעולה הסוואתית, שתזייף איזשהו תקיפה אוקראינית על מישהו מכוחות הצבא הרוסי – פעולה שתצדיק למעשה הוראה של פוטין לפלוש לשכנים ממזרח, אוקראינה.

על אף הפרשנות, מדי פעם אכן מתרחשים כאלו אירועים ותקריות בהם נהרגים חיילים אוקראינים או רוסיים, מאחר והמלחמה באזור נמשכת על פני כמעט עשור של שנים, אלא שהתזמון כעת, בסמוך לאיומים הערב של פוטין, הם שיוצרים את החשד על זיוף רוסי. עם זאת – רוסיה לבינתיים עדיין לא פלשה לאוקראינה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו