Abed Rahim Khatib/Flash90

שבת סוערת בדרום: רקטות לצד עפיפוני תבערה • סיכום חדשות השבת

שבת סוערת עברה על תושבי דרום הארץ: קצין צה"ל נפצע מפיצוץ רימון שהשליכו מחבלי חמאס, ארבעה פצועים מפגיעת רקטה בשדרות, אזעקות רבות ותקיפות של כוחותינו ברצועת עזה • סיכום חדשות השבת באדיבות חדשות 0404

הסלמה חמורה בדרום ארצנו: קצין צה"ל נפצע מפיצוץ רימון שהשליכו מחבלי חמאס, ארבעה פצועים מפגיעת רקטה בשדרות, אזעקות רבות ותקיפות של כוחותינו ברצועת עזה. להלן הפרטים:
למעלה מ-165 אזעקות הופעלו במהלך השבת באשקלון, בשדרות, בנתיבות וביישובים רבים במועצות האזוריות יואב, לכיש, בני שמעון, חוף אשקלון, שער הנגב, אשכול ושדות נגב בעקבות שיגורים של למעלה מ-100 רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה. כעשרים מהן יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית של "כיפת ברזל". כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי בתגובה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר בשלושה גלי תקיפה שונים שתי מנהרות טרור, מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיה ובה שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאחסון אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ"לים ומשרדים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מחסנים אחרים ששימשו את חמאס וחוליית משגרי רקטות שפעלה בצפון הרצועה. הבוקר סגר צה"ל את חוף זיקים והגביל את כל ההתכנסויות במרחק של שבעה ק"מ מגדר המערכת ל-100 אנשים לכל היותר בשטח פתוח ול-500 בשטח סגור. דובר ארגון הטרור חמאס התייחס הבוקר למצב בדרום ואמר כי "תגובתנו המהירה נועדה להבטיח קיומו של מאזן הרתעה ברור מול התוקפנות של האויב". לטענת הערבים, בתקיפות נהרגו לפחות שני בני אדם ו-25 נפצעו, בהם קשה.

נערה כבת 14, אחותה כבת 15, אימן כבת 45 ואביהן כבן 50 נפצעו הערב באורח קל מרסיסי רקטה שפגעה במבנה בשדרות. לזירה זו, כמו גם לזירות נפילה נוספות של רקטות ופצצות מרגמה שהיו במהלך השבת הוזעקו חבלנים, שוטרים ולוחמי משטרת ישראל. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי במשטרה פנו אל הציבור בבקשה "להימנע מסיכון עצמי מיותר – לא להתקרב לזירות ושרידי נפילות בטרם נבדקו על ידי הגורמים המקצועיים במשטרת ישראל". בחלק מהנפילות נגרם נזק.

בתום הערכת מצב שערך אחר הצהריים הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים, נמסר מצה"ל שכוחותינו פועלים "כנגד פעילות הטרור המובלת על ידי ארגון הטרור חמאס במרחב הגדר, נגד שיגורים על יישובי הדרום וטרור האש. צה"ל יגביר את עוצמת תקיפותיו ברצועה ככל שיידרש. נמשיך לפועל לשיפור המציאות הביטחונית ולחיזוק תחושת הביטחון של תושבי הדרום

התקיפה של כוחותינו ברצועת עזה החלה אחר חצות בתגובה לפציעתו באורח בינוני של קצין צה"ל בדרגת רב-סרן מרימון שהושלך לעברו אמש על ידי מחבלים בחסות ההתפרעויות שהוביל ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כתב חדשות 0404, רפאל חיון, מוסר כי המחבלים השליכו טרם כניסת השבת שני רימונים נוספים שאחד מהם גרם נזק לרכב צבאי. כוחותינו השיבו באש לעבר המחבלים וזוהתה פגיעה. דובר צה"ל הוסיף עוד שמלבד הרימונים, השליכו המחבלים גם מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לאורך גדר המערכת, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחותינו. לטענת הערבים, שני מחבלים חוסלו אתמול (שישי) במהלך ההתפרעויות, עוד 220 נפצעו.

לוחמי אש וכוחות נוספים פעלו במהלך היום בלפחות 11 שריפות שפרצו כתוצאה מטרור עפיפוני ובלוני התבערה בדרום ארצנו. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי הכוחות נעזרו בארבעה מטוסי כיבוי בכדי להשתלט על שתי שריפות גדולות סמוך לקיבוץ גברעם שבשטח המועצה האזורית חוף אשקלון וסמוך לקיבוץ אור הנר שבשטח המועצה האזורית שער הנגב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו