מקום הנפילה בשדרות. צילום: Hadas Parush/Flash90

פצועים בשדרות מנפילת רקטה; צה"ל הפציץ מבנה רב קומות ברצועה

לפחות 130 אזעקות נשמעו החל מליל שבת בדרום הארץ, כאשר שתי רקטות שנורו מרצועת עזה נחתו בעיר שדרות, אחד ליד בית כנסת והשני בחצר בית. צה"ל הפציץ מבנה רב קומות בעיר עזה, ששימש כמתקן אימונים של חמאס ומתחתיו נחפרה מנהרת טרור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

במהלך ליל שבת, החלו האזעקות במועצה האזורית שדות נגב, במועצה האזורית חוף אשקלון, ובמועצה האזורית אשכול. בתגובה, תקף צה"ל כבר בליל שבת, באמצעות מטוסי קרב מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה ומספר יעדי טרור במתחמים צבאיים ביניהם יעדים המשמשים את ארגון הטרור חמאס להכנת בלוני התבערה וכן מחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס.

התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור במהלך הפרות הסדר האלימות במרחב גדר המערכת שהתקיימו אמש והמשך טרור האש המבוצע על-ידי שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח הארץ. במהלך התקיפה זוהו 17 שיגורים לשטח ישראל מתוכם חמישה שיגורים יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל.

"ארגון הטרור חמאס ממשיך בפעולות הטרור נגד כוחות צה"ל ותשתיות הביטחון ובניסיונותיו לפגוע באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס ממשיך להשתמש בתושבי עזה ככסות לטרור ושם אותם בסיכון", מסר דובר צה"ל. "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית וסיכון אזרחי ישראל וחיילי צה״ל . כמו כן הפעולות מביאות לפגיעה בתושבי רצועת עזה על ידי חבלה במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל.

דובר צה"ל הוסיף כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

האזעקות המשיכו להבהיל את תושבי הדרום במהלך ליל השבת, ובשעות הבוקר, שוב תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב מנהרת טרור התקפית בצפון רצועת עזה השייכת לארגון הטרור חמאס. "צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל במגוון האמצעים העומדים לרשותו", נמסר מדובר צה"ל, שהבהיר כי בישראל רואים בחמאס את האחראי להסלמה.

בשעות הצהריים של יום השבת חודשו האזעקות והשיגורים מרצועת עזה אל שטח ישראל. מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 15:00 זוהו כ-60 שיגורים לעבר שטח ישראל מרצועת עזה, מתוכם כ-10 ייורטו, חלקם נפלו בשטחים פתוחים, ואחרים, כמו שנדווח בהמשך, אף נפלו בעיר שדרות וגרמו לנפגעים בנפש.

בתגובה, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב עשרות מטרות צבאיות בארבעה מתחמים צבאיים השייכים לארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה. במוקד התקיפה, תקיפה רחבה על מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיה ובה נתקפו שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאחסנת אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ"לים, משרדים ועוד.

כמו כן, נתקפו אתר לייצור אמצעי לחימה ומחסנים לאחסון אמצעים שונים בהם גם יכולות צבאיות של הזרוע הימית של חמאס. דובר צה"ל הוסיף כי "תקיפה זו היא ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל שיכולה להתעצם ולהתרחב על-פי הצורך והערכת המצב".

בהמשך השבת, נפצעו ארבעה בני אדם, כולם בני משפחה אחת, מרסיסים, לאחר שרקטה נפלה בתוך שטח העיר שדרות. קודם לכן התפוצצה רקטה בעיר ליד בית כנסת ולא גרמה לנפגעים. במקביל, צה"ל הודיע כי תקף מבנה רב קומות במחנה הפליטים שאטי בעיר עזה ששימש את חמאס כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי.

פרמדיקים של מד"א טיפלו באב המשפחה, בן 50 שסובל מרסיסים במצח וברגליים, בת 14 עם רסיסים בפנים וברגליים, בת 15 עם רסיסים בפנים ואם המשפחה בת 45 עם רסיסים ברגליים. הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, שם אמרו כי כל הפצועים במצב קל.

מאור ברדה, תושב שדרות המתגורר מעל בית הכנסת, סיפר: "הייתי בבית,. פתאום היה צבע אדום – עוד לא הספקנו לעבור את הכניסה ושמענו שריקה מטורפת ואחריה בום. הסתכלתי מהחלון והבנתי שהקסאם נפל למטה. ראיתי המון ילדים מבוהלים בכל האזור סביב בית הכנסת. נשכבתי מעל אחת הילדות. הייתה חרדה גדולה – האימהות בוכות וצורחות. אחרי הנפילה הייתה אזעקה נוספת וראינו את היירוט של הטיל השני. אני גר כבר עשר שנים בשדרות, עברתי את כל המלחמות שהיו בתקופה הזו. השגרה הזו שאנחנו חיים בה בדרום ובעוטף עזה – אי אפשר לחיות ככה. אנשים לא יכולים לצאת מהבתים".

דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף בתגובהבאמצעות מטוסי קרב בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס. תחת הבניין נחפרה מנהרת לחימה ששימשה לתרגול לחימה בתת קרקע. מנהרה זו היא חלק מרשת מנהרות תת קרקעיות שחפר ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

הבניין, שהיה מיועד לשימוש תושבי הרצועה לשירותים ציבוריים ודיור, הפך על-ידי חמאס למתקן אימונים. התקיפה נעשתה לאחר שיושבי הבניין הוזהרו מראש על-ידי כוחות צה"ל. "תקיפה זו היא ביטוי אחד מני רבים ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש", מסר דובר צה"ל.

לטענת הפלסטינים, שני נערים נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועה. במקביל, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, הגיע לעיר שדרות וביקר בשתי הנקודות שנפגעו מרקטות מוקדם יותר. מפקד האוגדה נפגש עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, והדגיש את החשיבות של שמירה על הנחיות הכניסה למרחבים מוגנים ונהלי ההתגוננות.

מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

במהלך היום, תקף צה"ל עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה, בהן בניין ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס תחתיו נחפרה מנהרת טרור, שתי מנהרות טרור נוספות, מפקדת גדוד חמאס בבית להיא וכן עשרות יעדי טרור במתחמים צבאים.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחראיות למצב. צה"ל ערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלופים בדיבורים, בהפצצת בניינים ריקים, ובמופעי ראוה חסרי תועלת ותוצאות, נמאס כבר מההתרברבות ומהדיבורים הגבוהים בלי שום תוצאות!!

אלופים בדיבורים, בהפצצת בניינים ריקים, ובמופעי ראוה חסרי תועלת ותוצאות, נמאס כבר מההתרברבות ומהדיבורים הגבוהים בלי שום תוצאות!!
אלפי ישראלים סובלים בשקט ולאף אחד לא באמת אכפת!

תגידו בבקשה, אתם מביאים הסרטות שהוסרטו בשבת על ידי יהודים???

בתור אחד בוגר צבא צה"ל וכן שרתתי בחיל האמריקאי אני רוצה לומר שצה"ל עושה את העבודה כמו שצריך ומוסרים את נפשם למען האזרחים בכל מיני פעילויות שבו הם מוסרים את נפשם . רק מה לעשות בדרום יש מחדל מהממשלה שהם לא מזיזים את עצמם מהכסאות ולא כ"כ אכפת להם ולכן זה המצב עד שזה יגרר למלחמה ואז הממשלה תזכר פתאום מהדרום. לכן לא צה"ל הבעיה אלא הממשלה ואין כמו צה"ל!!!! וכמובן שמיותר לציין "שאם השם לא ישמור שווא שקד שומר".

מבנה רב קומות .. חהחה חהחהההחה חיחיחיהייחיהחה ..
שלד !
5 קומות !
חהאההההההה חיחיחי אוהוווווו

לא היה כלום כי אן כלום

אתה חייל במילואים בדיוק כמו שאתה יודע לכתוב חייל במילואים

מה שאני לא מבין,
הכיפת ברזל היא מערכת מתוחכמת, אז איך בעצם נפל רקטה בשדרות?????????????
יש למישהו מענה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture