פלאש 90

הרמטכ"ל מאשר: הושג ההסדר שיאפשר לבחורי ישיבות לטוס לאומן

מלשכתו של הרמטכ"ל נמסר כי "בקשתו של אריה דרעי לאפשר שהיית של עד 10 ימים בחו"ל בראש השנה אושרה. ובלבד שיציגו את בקשתם ואת כרטיס הטיסה מראש במדור בני ישיבות". בכך מתאפשר לתלמידי הישיבות לנסוע לראש השנה לאומן

בחורי ישיבות המבקשים לטוס לחו"ל, נאלצים לקבל אישור בלשכת הגיוס וגם אז הם יכולים להעדר מהארץ שבוע ימים בלבד. לקראת ראש השנה, החלים בשנה זו בימים שני ושלישי, יוצא כי מרבית הטסים נאלצים להעדר מהארץ למעלה משבוע – דבר שהיה מעמיד אותם בסכנה לאיבוד מעמדם כמי שתורתם אומנותם.

באיגוד בני התורה הספרדים הסבירו כי "השנה תלמידי ישיבות החפצים לשהות בימי ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב זצ״ל שבאוקראינה, עלולים לחרוג משבע הימים שמותר בהם לצאת מהארץ במשך השנה על פי כללי משרד הביטחון. וזאת לאור העובדה כי ימי ראש השנה אינם נחשבים לימי בין הזמנים על פי משרד הביטחון".

באיגוד חישבו את מספר הימים בהם ייאלצו הנוסעים לאומן, לשהות בחו"ל לימי ראש השנה: "ימי ראש השנה הבעל"ט נכנסים ביום ראשון בערב. כרטיס טיסה ליום ראשון (ערב ראש השנה) עולה הרבה מאוד כסף, ולכן השנה, רוב מוחלט של הנוסעים מגיעים לאומן כבר ביום חמישי ורביעי בשבוע שלפני כן, מה שמוזיל את מחיר הטיסה באופן משמעותי. בנוסף, בנוגע לטיסה חזרה לארץ לאחר ראש השנה – גם היא אינה מיידית, וכך עוברים להם יום או יומיים נוספים של שהות בחו"ל לאחר ראש השנה. כך שבסך הכללי יוצא, שהטסים השנה לאומן, ישהו בחו"ל בין שבעה ימים לעשרה ימים".

שר הפני אריה דרעי שיגר מכתב בנושא לשר הביטחון אביגדור ליברמן. "הנני מתכבד לפנות לכבודו בעניין שבנדון בכדי לאפשר לרבבות מתכנסי הקיבוץ בעיר אומן בראש השנה ובכללם בחורי הישיבות הנוהגים לפי הוראות רבותיהם שליט”א לעלות לציון הק’, ומכיוון שראש השנה תשע”ט הבא עלינו לטובה יחול בימים שני ושלישי הרי שבחורי החמד המקבלים דיחוי משלטונות הצבא יאלצו לשהות בחוץ לארץ יותר משבעה ימים כמו שבדרך כלל הנוהל זאת מאחר וישנם עשרות אלפי נוסעים בימים ספורים ובתוכם גם שבת קודש ולנוכח העומס הרב על הטיסות בימי חמישי שלפני ראש השנה והחזרה לאחר צום גדליה”.

“לאור זאת”, כותב דרעי לליברמן, “אבקשך להורות לשלטונות הצבא לאפשר באופן חריג אישור ליוצאים לתפילות ראש השנה בציון הק׳ באומן לצאת את הארץ עד עשרה ימים מבלי שיפגע מעמדם מול שלטונות הצבא”. דרעי הדגיש בכתב: “בקשתי זו הינה לצורך פרטני זה ואין להשליך ממנה השלכת רוחב לשינוי הנהלים באופן גורף. היערכות זו מראש תחסוך מאיתנו טיפול לאחר מעשה לגבי תלמידי הישיבות שלא יצליחו למצוא מועד חזרה תוך שבעה ימים כמקובל”, מסכם דרעי.

מבירור שערך JDN עולה כי ליברמן הנחה את מפקדי לשכות הגיוס, כי כל מועמד לשירות ביטחון הדוחה גיוס בשל תורתו אומנותו שיגיע ללשכות הגיוס ויציג עם בקשתו לאישור יציאה לחו״ל, את העתק כרטיס הטיסה לאומן לימי ראש השנה, יינתן לו אישור יציאה לעד עשרה ימים במקום שבוע כמקובל בדרך כלל באישורי יציאה לחו"ל. עם זאת, חשוב להקפיד להגיע ללשכת גיוס לפני שעולים על הטיסה לאומן לראש השנה.

כעת, הדיווח מקבל תוקף רשמי כאשר מלשכת הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט נמסר כי "בהמשך למכתבו של השר דרעי – בקשתו לאפשר שהיית של עד 10 ימים בחו"ל בראש השנה אושרה. ובלבד שיציגו את בקשתם ואת כרטיס הטיסה מראש במדור בני ישיבות".

עד עשרה ימים: בחורי ישיבות יכולים לטוס לאומן בלי חשש מגיוס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו