חרדים בנתב"ג. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עד עשרה ימים: בחורי ישיבות יכולים לטוס לאומן בלי חשש מגיוס

על פי כללי משרד הביטחון הנגזרים מחוק הגיוס מותר לבחורי ישיבות לצאת מהארץ, בכפוף לאישור, לשבוע ימים בלבד. השנה, בשל ימי ראש השנה, ישהו מרבית הטסים לציון רבי נחמן יותר משבוע בחו"ל, אך בהתערבות השר דרעי, חתם ליברמן על אישור מיוחד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איגוד בני התורה הספרדים המטפלים במשך ימות השנה בתיקים משפטיים סבוכים אל מול הצבא, מזהירים את תלמידי הישיבות החפצים לצאת מהארץ וליסוע לאומן לימי ראש השנה, כי הדבר עלול לסבך את מעמדם החוקי מול שלטונות הצבא.

באיגוד מסבירים: על פי כללי משרד הביטחון הנגזרים מחוק הגיוס שבשלב זה עדיין תקף מבחינה חוקית, וחל על כל תלמיד ישיבה שמגיש את טפסי ההצהרה בלשכת הגיוס, מותר לתלמידי ישיבות לצאת מהארץ במשך השנה בשני אופנים בלבד;

1. בימי בין הזמנים 2. במהלך השנה לתקופת זמן של שבוע ימים בלבד. כל יום נוסף ואפילו שעה אחת מעבר לזמן המותר (לפי כללי משרד הביטחון, יממה נספרת לפי השעה 12 בלילה), מסבכת את תלמיד הישיבה והוא עלול למצוא עצמו ללא מעמד בן ישיבה על כל ההשלכות הנגזרות מכך.

"השנה", אומרים באיגוד, "תלמידי ישיבות החפצים לשהות בימי ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב זצ״ל שבאוקראינה, עלולים לחרוג משבע הימים שמותר בהם לצאת מהארץ במשך השנה על פי כללי משרד הביטחון. וזאת לאור העובדה כי ימי ראש השנה אינם נחשבים לימי בין הזמנים על פי משרד הביטחון".

באיגוד חישבו את מספר הימים בהם ייאלצו הנוסעים לאומן, לשהות בחו"ל לימי ראש השנה: "ימי ראש השנה הבעל"ט נכנסים ביום ראשון בערב. כרטיס טיסה ליום ראשון (ערב ראש השנה) עולה הרבה מאוד כסף, ולכן השנה, רוב מוחלט של הנוסעים מגיעים לאומן כבר ביום חמישי ורביעי בשבוע שלפני כן, מה שמוזיל את מחיר הטיסה באופן משמעותי.

בנוסף, בנוגע לטיסה חזרה לארץ לאחר ראש השנה – גם היא אינה מיידית, וכך עוברים להם יום או יומיים נוספים של שהות בחו"ל לאחר ראש השנה. כך שבסך הכללי יוצא, שהטסים השנה לאומן, ישהו בחו"ל בין שבעה ימים לעשרה ימים".

באיגוד מדגישים: "בימים האחרונים התפרסמו ידיעות ושמועות על כך שמשרד הביטחון אישר לתלמידי הישיבות לטוס לאומן לעשרה ימים, וימי השהות הללו בחוץ לארץ לא ייחשבו כשהות בחו״ל במהלך השנה",

על כך אומרים באיגוד, כי "הרינו להדגיש, כי מבדיקה מקצועית של הגורמים המשפטיים באיגוד בני התורה הספרדים מול הגורמים בלשכות הגיוס ו'מיט"ב' עולה, כי נכון לעכשיו, משרד הביטחון לא הינחה את הגורמים הרלוונטיים בכל שינוי לגבי שהות תלמידי הישיבות בימי ראש השנה באומן, ולכן הכללים שצויינו לגבי יציאה לחו"ל במשך ימות השנה, חלים על כלל תלמידי הישיבות גם בנוגע לנסיעה לראש השנה על ציונו של הצדיק רבי נחמן מברסלב זצ"ל".

"יצויין, כי גם בבדיקה שנעשתה מול גורמים במוסדות ברסלב עלה, כי הם אינם יודעים על הסדר מיוחד שנעשה לטובת תלמידי הישיבות מחסידות ברסלב הטסים לאומן על פי הוראת רבותיהם". באיגוד בני התורה שבים ומזהירים לא לסמוך על פרסומים לא מוסמכים ברשת, ובכל מקרה לגופו חובה תמיד לבדוק מול הגופים הרלוונטיים, כדי לא להגיע חלילה למצב של הסתבכות.

הודעתם זו באה לאחר הדיווח כי השר אריה דרעי פנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בבקשה להאריך את זמן שהות הטסים לאומן ל-10 ימים, וזאת בכדי לאפשר לתלמידי הישיבות לשהות על קברו של רבי נחמן בימי ראש השנה באומן. במכתב ששיגר דרעי לשר הביטחון, כתב שר הפנים: “הנני מתכבד לפנות לכבודו בעניין שבנדון בכדי לאפשר לרבבות מתכנסי הקיבוץ בעיר אומן בראש השנה ובכללם בחורי הישיבות הנוהגים לפי הוראות רבותיהם שליט”א לעלות לציון הק’, ומכיוון שראש השנה תשע”ט הבא עלינו לטובה יחול בימים שני ושלישי הרי שבחורי החמד המקבלים דיחוי משלטונות הצבא יאלצו לשהות בחוץ לארץ יותר משבעה ימים כמו שבדרך כלל הנוהל זאת מאחר וישנם עשרות אלפי נוסעים בימים ספורים ובתוכם גם שבת קודש ולנוכח העומס הרב על הטיסות בימי חמישי שלפני ראש השנה והחזרה לאחר צום גדליה”.

“לאור זאת”, כותב דרעי לליברמן, “אבקשך להורות לשלטונות הצבא לאפשר באופן חריג אישור ליוצאים לתפילות ראש השנה בציון הק׳ באומן לצאת את הארץ עד עשרה ימים מבלי שיפגע מעמדם מול שלטונות הצבא”. דרעי הדגיש בכתב: “בקשתי זו הינה לצורך פרטני זה ואין להשליך ממנה השלכת רוחב לשינוי הנהלים באופן גורף. היערכות זו מראש תחסוך מאיתנו טיפול לאחר מעשה לגבי תלמידי הישיבות שלא יצליחו למצוא מועד חזרה תוך שבעה ימים כמקובל”, מסכם דרעי.

מבירור שערך JDN עולה כי ליברמן הנחה את מפקדי לשכות הגיוס, כי כל מועמד לשירות ביטחון הדוחה גיוס בשל תורתו אומנותו שיגיע ללשכות הגיוס ויציג עם בקשתו לאישור יציאה לחו״ל, את העתק כרטיס הטיסה לאומן לימי ראש השנה, יינתן לו אישור יציאה לעד עשרה ימים במקום שבוע כמקובל בדרך כלל באישורי יציאה לחו"ל. עם זאת, חשוב להקפיד להגיע ללשכת גיוס לפני שעולים על הטיסה לאומן לראש השנה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו פה משקר או לא בדק בצורה יסודית. מי צודק ה'איגוד' או JDN ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture