מנהל הכנסות המדינה קבע: מע"מ ישאר 16 אחוז

היה סוער בדיון ועדת הכספים בתל אביב • הח"כים התלוננו על פגיעה במעמד הביניים - והיו"ר הצטרף: "במצב הנוכחי, המחאה הציבורית לא תיפסק. אפילו הסקרים לא יעזרו לנתניהו"

חברי ועדת הכספים דנו בתל אביב בנושא מדיניות המסים, בהתאם להחלטת הממשלה האחרונה העוסקת בשינוי מתווה המס.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אמר בפתיחת הדיון כי הוועדה בראשותו כבר החליטה על מתווה המס הראוי לפני מספר חודשים ולא היה צורך בהקמת ועדה ציבורית שתשוב להמלצות ועדת הכספים.

גפני אמר כי מטרת הוועדה היא למצוא הכנסות נוספות לקופת המדינה, אך ללא פגיעה במעמד הביניים והשכבות החלשות. "צריך לקבוע מדיניות מס צודקת והגיונית ובעיקר מאוזנת".

פרידה ישראלי ממנהל הכנסות המדינה הציגה בפני חברי הועדה את החלטת הממשלה האחרונה העוסקת בנושא מדיניות המיסוי ואמרה כי ע"פ התכנית, המס העליון ליחידים יעמוד על 48 אחוזים. וכי מס החברות יעמוד על 25 אחוזים ויחד עם המס על הדיבידנט מגיעים לסכום כמעט זהה. "המטרה היא למנוע את המצב שאנשים מקימים חברה כשמגיעים לרף מס מסוים כי לחסוך מס".

הגב' ישראלי אמרה עוד כי כיום, לפני אימוץ המסקנות, מס הכנסה למעמד הביניים אמור היה לרדת מ23% בשנים הקרובות ל18% בהדרגה, אך כעת עצרו זאת והמס יישאר על 23 אחוזים.

דרישה ממשרד האוצר

בתגובה לכך תקפו חברי הכנסת את הכוונה ואמרו כי שוב הפגיעה היא במעמד הביניים.

חברת הכנסת רוחמה אברהם אמרה כי המדיניות הזו איננה נכונה וכי דווקא להם צריך להפחית את המס ולא להותירו כפי שהוא.

יו"ר הוועדה ח"כ הרב גפני אמר כי הוא תומך בכל מילה וזוהי מדיניות הוועדה. "המטרה שלנו היא להפחית את המס ממעמד הביניים ולהעלות לבעלי ההכנסות הגבוהות, כך הוועדה החליטה וכך נפעל שיהיה".

ישראלי סיפרה כי שיעור המע"מ הוא 16 אחוז ובסוף 2012 הוא אמור לרדת בחצי אחוז, אבל בהמלצות הוועדה, המע"מ יישאר 16 אחוזים.

ח"כ גפני הבטיח לכנס את הוועדה שוב ביום שני הקרוב ודרש מאנשי האוצר לקבל תשובות לגבי הגדלת מענק מס הכנסה שלילי לזכאים בחמישים אחוזים, ובנושא הדיור והריבית על המשכנתא.

"הממשלה כמעט ולא התייחסה לדיור והמחאה הציבורית פשוט לא תיפסק אם לא יהיה פיתרון לנושא הזה. אולי רה"מ נתניהו היום מוביל בסקרים, אבל בתוך דקות הכול יכול להתהפך במזרח התיכון".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו