בלשכת הכותל המערבי • מסכמים • נערכים • מעדכנים • צפו

בלשכת רב הכותל והמקומות הקדושים מסקרים את הפעילות העניפה לקראת החגים, מעל מיליון איש באו בימי הסליחות לכותל המערבי

היערכות ברחבת הכותל המערבי לקליטתם של מאות אלפים שיפקדו את הכותל המערבי בחג הסוכות. לאחר שבמהלך הימים האחרונים פקדו את הכותל מאות אלפים שבאו לאמירת סליחות מידי לילה, כאשר השיא היה במעמד המיוחד בליל ערב יום הכיפורים שבו השתתפו כ -100,000 איש בראשות מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף שליט"א, מרן כ"ק האדמו"ר מבעלז שליט"א הרבנים הראשיים לישראל הגר"ש עמאר והגר"י מצגר ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ שליט"א.

קרא עוד:

[postim]

היה זה מעמד מרגש ומיוחד, אחד מרגעי השיא בכותל המערבי, כאשר יחד שבטי ישראל זעקו והתפללו לפני הקב"ה על עמו ונחלתו, וביקשו סליחה ותחנונים. לאחר שבמשך כל ימי הסליחות ביקרו למעלה ממליון אנשים.

שתי סוכות נבנו ברחבת הכותל המערבי תרומת הנגיד ר' אלי וברכה קליינמאן מארה"ב, שבהן משולבות עבודות אומנות מפוארות לרווחת המתפללים. סוכות אשר האושפיזין שלהם הינם יחד שבטי ישראל על כל גווניו ועדותיו. בשנה זו הסוכה המרכזית לא תיבנה לאור כך שבמסגרת היערכות לתוספת בניה בכותל המערבי, שבו גם יוכפלו חדרי השרותים לטובת הפוקדים את הכותל המערבי, נבנו שירותים זמניים במגרש החניה – מקום הסוכה שיתנו מענה במהלך תקופת הבניה.  במהלך ימי חג הסוכות יופעלו השירותים הזמניים והקימים במקביל כדי לתת מענה ראוי יותר בימי חול המועד.

סוכה מיוחדת תיועד לברכת ארבעת המינים, לאור ההמונים המבקשים לברך על נטילת לולב בשלימות מדאורייתא אף בשאר ימי החג, במקום שהוא ודאי בתחום ירושלים המקודשת, ומידי יום יוצבו במקום עשרות סטים מהודרים של ארבעת המינים תרומת אתרוגי גרוס. יצויין כי כך נהג מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לפקוד בימי חול המועד סוכות כל בוקר את רחבת הכותל המערבי כדי לברך על ארבעת המינים.

 צפו ברבנים ואדמורי"ם שליט"א מפארים את מעמד הסליחות המרכזי

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו