מבצע 'עמוד ענן' יוצא לדרך: 2 בכירי החמאס חוסלו בעזה

מפקד הזרוע הצבאית של החמאס הרמטכ"ל אחמד ג'עברי חוסל עם בנו בתקיפת חיל האוויר על מכוניתם סמוך לצומת "סאמר" בעזה. מאוחר יותר חוסל מפקד החמאס ברפיח רעאד אל עאטר.

חיל האוויר תקף היום (רביעי) בצהריים ברצועת עזה, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי חוסל במכוניתו בעת שנסע עם בנו. מאוחר יותר חוסל גם מפקד החמאס ברפיח. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אישר את דבר התקיפה ואת חיסולו של ג'עברי.

קרא עוד:

[postim]

צהל והשב"כ שוברים שתיקה נוכח הירי המתגבר ומתמשך מזה 12 שנים על יושבי הדרום ועוטף עזה היום אחר הצהרים פתח צה"ל במבצע חיסולים שנועד להנחית מכה קשה על ראשי הזרוע הצבאית של חמאס.

בחיסול הראשון שאירע מוקדם יותר בשעות הצהריים, ירה חיל האוויר לעבר מכוניתו של אחמד ג'עברי שנהרג במקום יחד עם בנו ומאבטחו האישי. מאוחר יותר בוצע חיסול נוסף בחאן יונס, בו נהרג מפקד החמאס ברפיח ראאד עטאר. גורמי צבא בכירים ציינו כי החיסולים בוצעו במסגרת מבצע לחיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה, המכונה "מבצע עמוד ענן".

בחמאס אישרו את הדיווח לפיו חוסל "אבו מוחמד" כינויו של ג'עברי יחד עם מאבטחו.

לפי גורם בטחוני בכיר, מבצע החיסול בוצע בהוראת השב"כ אך בפועל הוגדר כמבצע משולב של אמ"ן, שב"כ וחיל האוויר.

צפו בחיסול:

בהודעה לעיתונות שהוציא השב"כ נכתב:

"במהלך פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, סוכל היום אחמד סעיד חליל ג'עברי, המפקד הבכיר בזרוע הצבאית של חמא"ס ברצועת עזה. מתוקף תפקידו , מעמדו ופועלו היה ג'עברי אחראי העשור האחרון על כלל פעילות הטרור כנגד ישראל משטחי הרצועה.

ג'עברי עסק במימון ובאכוונה של פעילות צבאית ופיגועים כנגד ישראל, סיכולו היום מהווה מסר לגורמי החמא"ס ברצועה כי במידה וימשיכו בקידום פעילות טרור כנגד מדינת ישראל ייפגעו ויסוכלו.

במרוצת השנים האחרונות פיקד על הזרוע הצבאית בשורה של אירועים אשר עיצבו את המציאות ברצועה, ביניהם בין היתר – השתלטות חמא"ס על הרצועה בשנת 2007, ומעורבות בניהול סבבי ההסלמה מול ישראל.

ג'עברי קידם את הוצאת פיגוע התופת שבוצע ביוני 2006 ובמסגרתו נהרגו מס' חיילי צה"ל ונחטף גלעד שליט.

לאחר מימוש פיגוע החטיפה ובמהלך שנות המו"מ לקידום עסקת שחרורו של גלעד שליט משבי החמא"ס, היה הנדון ראש צוות המו"מ מטעם חמא"ס והיווה במהלך שנות המו"מ סמן קיצוני ונצי כנגד קיום העסקה.

ג'עברי, בן 52, תושב עזה, היה מעורב בפעילות צבאית כבר מתחילת שנות השמונים ושימש עד מותו כמפקד הצבאי הבכיר בחמא"ס. בעבר, היה ממקורבי השיח' יאסין ופעל בחסותו.

את פעילותו הצבאית החל ג'עברי בשנות השמונים, כפעיל פת"ח השתתף במספר פיגועים כנגד יעדים ישראליים. על רקע זה היה כלוא בישראל במשך 13 שנה, משנת 1982 עד ינואר 1995, אז שוחרר לאחר ריצוי עונשו.

במהלך שהותו בכלא הקצין את עמדותיו, הצטרף לשורות החמא"ס ושימש כנציג אסירי החמא"ס והג'האד האסלאמי בכלאו. שנות המאסר שריצה, עמדותיו הקיצוניות ופעילותו בכלא הקנו לג'עברי עם שחרורו, עמדה בכירה בהנהגת החמא"ס.

מאז שחרורו מהכלא, היה מעורב במגוון פעילויות ותפקידים בכירים בחמא"ס. הוא שימש במקביל הן כמפקד צבאי בכיר, המכוון חוליות טרור ברחבי הרצועה ובגדה ומעורב בהברחות אמל"ח לשטח, והן בתפקידים במישור הארגוני של התנועה.

בתקופות בהן נמנה על צמרת הזרוע הצבאית היה מעורב בקידום והוצאת שורה של פיגועים קשים.

כבר משנת 1995 החל לנהל אגודת תמיכה באסירי החמא"ס ולמעשה ניהל עד היום את "אגודת נור לסיוע לאסירים משוחררים" של החמא"ס, בחסותו של השיח' יאסין. במסגרת זו ניהל מערך עצום של העברות כספים למימון כלואי חמא"ס ומשפחותיהם ולתמיכה במשפחותיהם של מחבלים הרוגים.

בעקבות החיסול, גובר החשש במערכת הביטחון מפני מתקפת רקטות לעבר מרכז הארץ. פיקוד העורף יוציא בשעות הקרובות הנחיות ברורות לתושבים באזורים המאויימים.

בינתיים, תושבי אשכול קיבלו הנחיה להישאר סמוך למרחבים המוגנים. באשדוד נקראו מוסדות החינוך לסגור את שעריהם והתלמידים נשלחו לבתיהם. באוניברסיטת בן גוריון בנגב הופסקו הלימודים.

מוקדם יותר היום התפוצצו 5 רקטות במועצה האזורית אשכול. אחת מהם התפוצצה בתוך אחד היישובים ונגרם נזק לחממה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי תעלו את הסרטון של החיסול?

ככה יאבדו כל אויבך ישראל

דוקא בזמן הזה צריך לחזק ביותר על מה שהזהיר לנו מרן רביה"ק מסאטמאר זי"ע שאין לסמוך עליהם, עלהציונים, ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים!!!!!
ואמר בלש"ק (בהעלותך תשכ"ז) "שמי ששמח עם הנצחון שלהם, נוא שומח עם הס"מ"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו