הוחלט: ניכוי שליש להירשזון • ישוחרר בחודש הבא

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה היום (חמישי) לנכות שליש מעונשו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שהורשע בגניבת מיליוני שקלים. הירשזון ישוחרר כבר בחודש ינואר הקרוב.

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שיושב בכלא בגין גניבת 2.3 מיליוני שקלים מכספי הסתדרות העובדים ועמותת ניל"י, ישוחרר ככל הנראה בחודש ינואר. כך החליטה היום (חמישי) ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר. על הירשזון נגזר בשנת 2009 חמש שנים וחמישה חודשים בכלא וכעת הוחלט לנכות שליש מעונשו.

קרא עוד:

[postim]

בתגובה להחלטה על קיצור העונש אמרה פרקליטתו של הירשזון עו"ד רותם טובול כי "הירשזון שמח בעקבות החלטת הוועדה לשחרר אותו שחרור מוקדם והוא אף הודה לחברי הוועדה. הוועדה התלבטה מאוד אך לבסוף קיבלה את הבקשה לנכות שליש. השחרור הוא ללא תנאים מגבילים, למעט חתימה של פעם בחודש בתחנת המשטרה. בדיון צוינו הפעילויות שבהן נטל הירשזון חלק בכלא והתנהגותו הטובה".

כאמור, על הירשזון נגזר 5 שנים וחמישה חודשים במאסר בשנת 2009, שנתיים לאחר מכן דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש. הירשזון טען כי לא גנב את הכסף אלא הוא שולם לו בתור 'משכורת' על עבודתו בהסתדרות. הוא אף הסביר כי נאלץ להסתיר את הכסף בעקבות האיסור על קבלת שכר נוסף מחוץ לכנסת. השופט אליעזר ריבלין דחה את טענותיו וקבע כי גרסה זו של שר האוצר סותרת את טענותיו הקודמות וכן "נוגדת את המציאות הפיננסית והתעסוקתית הרלבנטית, את ההיגיון ואת השכל הישר".

השר לשעבר ריצה את עונשו בכלא חרמון בצפון הארץ ומכיוון שבמהלך מאסרו לא גרם לבעיות משמעת כאלה ואחרות, שב"ס לא הביעו התנגדות לשחרור המוקדם.

יצויין כי בעת שניתן גזר הדין על הירשזון אמרה השופטת ברכה אופיר-תום כי "עבר מרשים ושורת מעשי צדקה וחסד שעשה איש ציבור בטרם הורשע במעשים הפוגעים בציבור, בקופתו ברוחו ובתדמיתו, חשיבותם במקומה, אך אין בכוחם להקהות חומרתם של אלה האחרונים. המסר החייב לצאת מבית המשפט בנסיבות עבריינות של אנשי ציבור צריך שיהיה חד ובהיר, ויודיע לכולי עלמא, כי גם איש ציבור רם דרג, המנצל לרעה את מעמדו ואת האמון שניתן בו, צפוי לגינוי והוקעה, לצד עונש מהותי, שאיננו שונה מעונשו של עבריין מן השורה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו