ועדת הבחירות דחתה את הבקשות לפסילת 'עוצמה לישראל'

ועדת הבחירות דנה היום (חמישי) בבקשות לפסילת מפלגת 'עוצמה לישראל' מהתמודדות בכנסת ה-19, ברוב של 17 חברים הוחלט לדחות את הבקשות. הועדה אף דחתה את הבקשות לפסילת הסיעות החרדיות בשל 'הדרת נשים' ברשימתן.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ברוב של 17 חברי ועדת הבחירות שהתנגדו לפסילת 'עוצמה לישראל' מול 3 תומכים ושני נמנעים החליטה היום (חמישי) הועדה לדחות את הבקשות לפסילת סיעת 'עוצמה לישראל'. בנוסף, הוחלט פה אחד לדחות את הבקשות לפסילת ש"ס ויהדות התורה בגין 'הדרת נשים'.

קרא עוד:

[postim]

נגד סיעת 'עוצמה לישראל' בראשות ח"כ אריה אלדד ומיכאל בן ארי הוגשו חמש בקשות לפסילה. העותרים טענו כי סיעת 'עוצמה לישראל' מסיתה לגזענות ותומכת בארגון טרור וכן מונעת מישראל להמשיך ולהיות מדינה דמוקרטית. חמשת העותרים הם: סיעת בל"ד, סיעת חד"ש, 'ארץ חדשה – החזית למלחמה בשלטון ההון', 'המטה למאבק בגזענות בישראל' ומתמודד ברשימת 'העבודה' אורן פסטרנק.

במהלך הדיון של ועדת הבחירות טען נציג בל"ד, עו"ד עלא מחאג'נה, כי ראשי "עוצמה לישראל" הם "ממשיכי דרכו של הרב כהנא ותנועת כ"ך, שנקבעה על ידי ממשלת ישראל כארגון טרור". לדברי הנציג, מפלגת הימין רודפת אזרחים ערבים שנמצאים בישראל מלפני שנת 1948, ו"אני מקווה שיישארו כאן על אפם וחמתם של המרזלים למיניהם".

גורמים ב'עוצמה לישראל' טענו שהמניע להגשת הבקשות לפסילת הרשימה נובעות מניסיון להפיק הון פוליטי ולעורר ריב ומדון בתקופה רגישה של בחירות. עוד טענו כי פסילת המפלגה בפועל "תביא לקיצוץ גבולות חופש הביטוי למקומות אשר הדעת אינה סובלת במשטר דמוקרטי".

במהלך הדיון אמר יו"ר "עוצמה לישראל", חבר הכנסת אריה אלדד כי "הטענות נגדנו שאנחנו גזענים מפני שאנחנו רוצים להחיל את החוק הישראלי על כל שטחי ארץ ישראל – נכונות. טענו נגדנו שאנחנו גזענים, כי אנו רוצים להפוך את השפה העברית לשפה רשמית יחידה. זה נכון, וגם הגשנו בנושא הצעת חוק שכתבה פרופ' רות גביזון. טענו נגדנו שאנחנו גזענים משום שאנחנו פועלים לפינוי שוהים ומסתננים בלתי חוקיים. זה נכון". אלדד הוסיף ואמר "אנחנו מאמינים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. נדמה לי שגם דוד בן גוריון הרבה לכתוב על כך".

בדיון על הסיעות החרדיות שע"פ העותרים 'מדירות נשים' מרשימותיהן אמר אחד מנציגי ש"ס כי "גם בועדת הבחירות ישנן 2 נשים בלבד מתוך 33 חברים…"

במכתב התשובה שהגישו נציגי הסיעות החרדיות נכתב כי "אורח חיים שיש בו הפרדה בין המינים הוא אורח חיים לגיטימי לחלוטין, ואינו יכול בשום פנים ואופן להיתפס כפסול או מוקצה".

כמו כן הסבירו הנציגים בתשובתם כי ההפרדה בין המינים מבוססת על ההלכה ונובעת מטעמי צניעות. "לגברים תפקיד אחד ולנשים תפקיד אחר", נכתב. "אין בחלוקת תפקידים זאת כדי הדרת נשים, כדי אפליית נשים או כדי לטעון כי נשים פחותות מגברים". הנציגים אף הדגישו כי נשים רבות יסרבו להצביע עבור ש"ס במידה ויהיו נשים ברשימתה.

כפי שפורסם אתמול, ועדת הבחירות החליטה לפסול את ח"כ חנין זועבי מהתמודדות לכנסת הבאה. בית המשפט העליון ידון כבר בשבוע הבא בערעור על ההחלטה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על המני הזה תותח חבל"ז…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture