הרפורמים עתרו לבג"ץ: להפקיע סמכויותיו של רב הכותל

אין גבול לחוצפה: התנועה הרפורמית בסיוע עמותות נוספות הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה להפקיע את הכותל המערבי מידיו של רב הכותל והמקומות הקדושים, כמו כן דורשים העותרים את פירוקה של 'הקרן למורשת הכותל'.

התנועה הרפורמית לא בוחלת באמצעים: בשעות הצהרים היום (ראשון) הוגשה עתירה לבג"ץ ע"י התנועה הרפורמית, תנועות נשים ותנועות פלורליסטיות שונות – נגד ראש הממשלה והקרן למורשת הכותל המערבי, בדרישה להפקיע את השליטה בכותל המערבי מידיו של רב הכותל, ולמתן ייצוג שוויוני בניהול האתר הקדוש לזרמים השונים ולקבוצות השונות, ובהן חילונים, רפורמים ונשים.

קרא עוד:

[postim]

בראש רשימת העותרים: המרכז הרפורמי לדת ומדינה, תנועת "ישראל חופשית", ארגון "קולך", מרכז צדק לנשים, מרכז יעקב הרצוג, תנועת חדו"ש ו"נשות הכותל", שמעצרן לפני כשלושה חודשים הצית מחדש את הוויכוח סביב הסדרי התפילה והשליטה באתר.

בתנועה הרפורמית מסבירים את העתירה "בעקבות ההחמרה בדרישות ההפרדה והצניעות בכותל, אשר הפכו את הרחבה כולה לאתר תפילה חרדי".

הרפורמים טוענים עוד, כי "שלא כבעבר, לא ניתן עוד לקיים פעילות מעורבת, או לערוך טקס שאינו דתי ברחבת הכותל". ותולים זאת בכך ש"הקרן למורשת הכותל המנהלת את האתר, נשלטת על ידי נציגים חרדים, כמו נציגים של הרבנות הראשית, מנכ"ל בית הדין הרבני ובעלי תפקידים במשרד לענייני דתות, אשר ממילא נמנים על זרם אורתודוכסי-חרדי שאינו משקף את כלל היהודים בארץ ובעולם, שהם בעלי זיקה עמוקה לכותל".

בעתירה דורשים הרפורמים את פירוקה של הקרן למורשת הכותל, המוגדרת כעמותה ממשלתית, והקמת גוף אחר שינהל את הכותל המערבי תוך ייצוג לנשים ולזרמים השונים ביהדות, או לשינוי הרכב חברי העמותה. עוד דורשים הרפורמים, להפקיע את ניהול הכותל מידיו של רב הכותל והמקומות הקדושים, תפקיד שממלא היום הרב שמואל רבינוביץ'.

העותרים טוענים כי מופעלת נגדם יד ברזל שנובעת כתוצאה מניהול האתר על ידי הקרן למורשת הכותל, שמורכבת ברובה מנציגים אורתודוכסים – דתייים וחרדים. כתוצאה מכך, לדבריהם, מתיישרת הקרן למורשת הכותל עם התפיסה החרדית הקיצונית, "ואינה משקפת את צרכיו של כלל הציבור היהודי בישראל", המורכב גם מציבור שאינו דתי.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו