צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הסופה שבדרך • הרשויות נערכות ומבטיחות: "יינתן מענה לכל תרחיש" • גלריה מההיערכות

המערכת החורפית שתגיע היום לאזורינו, תכלול מזג אוויר קר במיוחד מלווה בגשם, שלג ורוחות חזקות • הרשויות בכלל האזורים ביצעו היום היערכות לוגיסטית, והבטיחו כי הן ערוכות לסערה: "נפעל בכל אירוע חריג, וניתן מענה ככל שיידרש" • כך נראו ההכנות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי ימים ארוכים של שמש ומזג אוויר אביבי, ישראל נערכת לסערת חורף שצפויה להגיע כבר בשעות הקרובות.

מזג האוויר החורפי יתאפיין בטמפרטורות נמוכות במיוחד, כאשר גם מקומם של הגשם והרוח לא נפקד: ממטרים עזים צפויים לרדת מהצפון ועד המרכז ואף דרומה, כאשר אזורי החרמון והגולן אף ייצבעו בלבן.

ירושלים צפויה לקבל את השלג ביום רביעי, והעירייה הודיע כי נשלמו ההכנות. מנהל התפעול של העירייה דיווח כי הוכנו כלי ציוד מכני הנדסי לפינוי צירים חסומים, הפעלת מטות אזוריים וצוותי סיור. גם מערך פיזור המלח הוכן, כמו גם מרכז ההערכות העירוני במתחם התחזוקה בגבעת שאול, שם יחנו כ-250 מפלסות השלג של העיר.

ראש עיריית ירושלים משה לאון הוציא היום (שלישי ) על הערכת מצב לקראת האורח הלבן, הודעה, ולפי "קיימנו הערכת מצב נוספת היום, שלישי בהשתתפות כל גורמי העירייה", כאשר ההחלטות שהתקבלו הן: 1. הלימודים בחינוך המיוחד יסתיימו מחר, בשעה 13:00. 2. בתי הספר בשכונות הצהובות והכתומות שנפתחו, נכון לרגע זה, ילמדו כרגיל. 3. לגבי הצהרונים: נכון לרגע זה מתקיימים כרגיל. תתקבל החלטה סופית בבוקר, הודעה נוספת תבוא בנפרד. 4. בתי ספר וכיתות אגף שח״ר שלמדו לאורך כל התקופה ילמדו מחר עד שעה 13:00", לשון ההודעה.

ממשרד החינוך נמסר כי "על רקע מזג האוויר הסוער אשר צפוי לשרור מחר (רביעי) ובימים שלאחריו, מודיע משרד החינוך כי בימים אלה לא יתקיימו פעילויות בשטח פתוח. המפגשים שתוכננו לימים אלה בחצרות גני הילדים, חצרות בתי הספר ושטחים פתוחים אחרים, מבוטלים. במקום זאת, הלמידה תתקיים מרחוק".

עוד נאמר: "במקומות בהם יהיו הצפות הלמידה אף היא תתקיים מרחוק. ככל שיהיו התפתחויות ושינויים בתנאי מזג האוויר, המשרד יעדכן את ההנחיות בהתאם יחד עם הרשויות המקומיות ועם כלל הגורמים המוסמכים", לשון ההודעה.

מהמשטרה נמסר כי "יחידות החילוץ יפעלו בכל אירוע חריג המצריך התערבות. יש צפי לשיטפונות והצפות במוקדים שונים, קרה ורוחות חזקות שיובילו לגלים גבוהים המהווים סכנה לרחצה בים. כוחות משטרת ישראל ערוכים בכל הארץ, במטרה לסייע לציבור".

גם צוותי בתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים נערכו בימים האחרונים לקראת מזג אויר סוער הצפוי בירושלים החל מיום רביעי, לרבות היערמות מסוימת של שלג, זאת לשם הבטחת המשך הפעלה תקינה של בתי החולים על ידי פינוי צירים, הסדרת הסעות, דאגה לאספקה והצטיידות וכן הבטחת הימצאותם בביה"ח של עובדים חיוניים.

"להיערכות שותפים מנהלי בתי החולים, אחראי שעת חירום, אמרכלים, הנהלת שרותי הסיעוד, קציני הביטחון, והנהלת אגף הבינוי והאחזקה. כבכל אירוע של התראת שלג, גם אם הפעם מדובר באירוע קל, צוותי הרפואה והסיעוד נערכים מבעוד מועד לצורך בהארכת משמרות, צוותי שירותי המטבח ערוכים עם מלאי ומוצרים, בתי המרקחת, עובדי הבית, המחשוב וכן אגף התפעול – מוכנים לכל תרחיש המחייב התייחסות מיוחדת, בפינוי שלג מן הכניסות לבית החולים ועוד", נמסר.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר כי "אנו מקווים כי ההיערכות שלנו לא תידרש להוכחה בשטח, וכי השלג – באם ירד, יהיה קל ושאינו משבש את עבודתנו. בכל מקרה, אנו בהדסה ערוכים ומוכנים ליממה סוערת, כפי שמתחייב מן האחריות שלנו לכלל תושבי ירושלים ולעובדינו. הצוותים בהדסה מורגלים ומכירים את ההתנהלות על בוריה".

כך נראו היום ההכנות בירושלים: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture