נחתם הסכם שת"פ בין סגני שרי החוץ של ישראל ורוסיה

אלקין ומקבילו הרוסי חתמו על הסכם שיתוף פעולה בין משרדי החוץ הישראלי והרוסי | אפשר להיות בטוחים שהממשלה תעשה כל מה שתלוי בה כדי ש\ביטחון אזרחי ישראל לא יפגע | באופן מפתיע איטליה התייחסו לדבריו במלוא כובד הראש

הבוקר (רביעי) סיכם סגן שר החוץ, חבר הכנסת זאב אלקין, המבקר בימים אלו במוסקבה, את ביקורו שם, ביומן של ערוץ 7 והתייחס גם למסקנות משיחות באיטליה.

קרא עוד:

[postim]

במהלך השיחות, חתמו אלקין וסגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, המכהן גם כנציג לענייני המזרח התיכון, על הסכם שיתוף פעולה בין משרדי החוץ הישראלי והרוסי.

לפי ההסכם, יכלול שיתוף הפעולה שורת התייעצויות ודיאלוג בנושאים בילטראליים ומדיניים. בפגישה שקיימו השניים נדון גם נושא הגרעין של איראן והמצב בסוריה ובאזור כולו. אלקין מציין כי מערכת הדיאלוג בין מוסקבה לירושלים מפותחת מאוד ויעילה מאוד. כחלק ממערכת יחסים זו קיים שיתוף פעולה פורה מאוד בין הצדדים, בין השאר בקיומו של סחר הדדי בקנה מידה של שני מיליארד דולר, שלטעמו של אלקין יכול עוד להתרחב ולגדול בעתיד.

על העברת הטילים ממוסקבה לידיו של אסאד, אמר אלקין, "דברים שנאמרים בחדרים סגורים צריכים להישאר בחדרים סגורים". עם זאת הוא קובע כי התקיים דיאלוג אינטנסיבי עם בני שיחו גם בסוגיות אלה. "הדיאלוג הזה לא לשווא. בסופו של דבר יש תוצאות ואנחנו נחכה ונראה את מבחן התוצאה".

"גם הסורים וגם הרוסים יודעים מה נחשב קריטי עבור ישראל ומה משמעותם של הדברים. הדברים הוכחו במעשה. אפשר להיות בטוחים שהממשלה הזו תעשה את כל מה שתלוי בה כדי שהביטחון של אזרחי ישראל לא יפגע". אמר אלקין.

בעניין הסוגיה האיראנית, לא קיימת מחלוקת עקרונית בין ישראל לרוסיה. השאלה שנותרה היא, האופן בו נכון לפעול כדי למנוע מאיראן התחמשות גרעינית. ישראל מעדיפה דרך הטלת סנקציות קשות ורוסיה דוגלת בשיטה הפוכה. מעדיפה את הגזר יתר מגישת השוט.  "אבל יש הבנה מוחלטת לגבי הקווים האדומים שלנו בנושא של איראן". אמר.

במהלך השיחה נשאל אלקין על ביקורו באיטליה שנערך לפני מספר ימים. במהלך המפגשים העלה אלקין את הסוגיה המדינית. "ראש הממשלה נתניהו מוכן לחזור לשולחן המו"מ עם הפלסטינים בכל רגע, ללא תנאים מוקדמים. חייבים להבהיר לפלסטינים שכל מהלך חד צדדי מעכב את תהליך השלום. כל פנייה חד צדדית למוסדות האו"ם למעשה מרחיקה אותנו מהמו"מ ומוכיחה כי אין פרטנר אמיתי בצד השני".

באופן מפתיע נפלו דבריו על אוזניים קשובות וקיבלו את ההסכמה האיטלקית. "גם שם מבינים", אומר אלקין, "כי כל עוד קיימת תקווה פלסטינית ללחץ על ישראל לבצע נסיגות חד צדדיות, הרי שנחסם הסיכוי לשכנע אותם להגיע אל שולחן המו"מ ההדדי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו