משרד החוץ: לשכת נתניהו פגעו ביחסים עם פולין

אחרי שראש הממשלה חזר בו מהצהרת לשכתו בנוגע לצעדים חד-צדדים של ישראל והפלסטינים, תוקף יו"ר ועד עובדי משרד החוץ את ההתנהלות. "מסמך ההצהרות לא היה עובר מסננת של דיפלומט מקצועי – בלי משרד החוץ אין יחסים חוץ", הוא אמר | נתניהו נחת בפולין והחל בפגישות עם ראשי המדינה

"אי אפשר לקיים יחסי חוץ בלי משרד החוץ" – כך אמר היום (רביעי) יושב ראש ועד עובדי המשרד, יאיר פרומר. על פי הדיווח בקול ישראל, הוא מתח ביקורת חריפה על התנהלות לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות חזרתו של נתניהו מההצהרה המשותפת שהיה אמור להקריא במהלך פגישתו היום עם ראש ממשלת פולין.

קרא עוד:

[postim]‬‏

לדברי פרומר, התקלות הרבות בהכנת ביקור נתניהו גרמו נזק ליחסים של ישראל עם פולין. הוא הוסיף כי עובדי משרד החוץ לא היו מעורבים בהכנת ההצהרה המשותפת בשל העיצומים שהם נוקטים. "מסמך ההצהרות שפורסם אמש לא היה עובר את המסננת הקפדנית של דיפלומט מקצועי", קבע יושב ראש ועד העובדים.

הבוקר התנער נתניהו מהצהרה רשמית שפרסמה לשכתו, בדבר הצהרה משותפת של ממשלת פולין וממשלת ישראל עליה היו אמורים לחתום בביקורו של נתניהו בוורשה היום. לשכת ראש הממשלה מתפתלת בהסבריה, וטוענת שנתניהו כלל לא ראה את ההצהרה.

על פי הלשכה, מי שניסח את ההצהרה המשותפת, על פיה צעדים חד צדדיים משני הכיוונים הם מכשול לשלום, הם פקידים בדרג זוטר. אלא שמשמעות ההצהרה היא שראש הממשלה מתנגד להמשך הבנייה בהתנחלויות, דבר שיוצר לו בעיה פוליטית מבית.

בלשכת ראש הממשלה טענו עוד כי נתניהו ונשיא פולין, ברוניסלב קומורובסקי, כלל לא היו אמורים לחתום על ההצהרה. לדבריהם, פרסומה של ההצהרה המשותפת כהודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה נעשתה בטעות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו