צבע אדום: איך מתמודדים עם פחד? כך מסבירים לילדים

המחנך הרב רוזנברג, מעביר סדנאות מיוחדות לילדים ומלמד אותם איך להתמודד עם הפחד כששומעים צבע אדום • לא מפחיד

מאות ילדים השתתפו במסגרת מוסדות הלימוד ובתי הכנסת באשדוד, בתוכנית מיוחדת שהפיק המחנך הרב דוד רוזנברג, יו"ר מכון 'עולמות'.

התוכנית היתה מלווה בצלילים ענוגים ובקולות רקע מתאימים כדי להעצים את המסרים, ולהוסיף אוירה דרמטית וחגיגית. הילדים האזינו לעלילה שבה שני ילדים אחים תושבי הצפון המופגז – מספרים זה לזה על חרדותיהם, וכיצד הם מצליחים להתגבר על הקושי של חיים בצל אזעקות וטילים.

הילדים שמעו על התמודדותם של ילדים במצבי פחד, והפנימו כי בעצם אין בושה לפחד. הם למדו על 'מערכת הפחד' הקיימת בגופנו, כיצד היא מגיבה ומדוע, ובעיקר רכשו כלים שיסייעו בידם להתגבר על פחד וחרדה.

העלילה נשזרה באופן דרמטי בחנוכייה מסתורית בעלת ערך רגשי רב, המתגלגלת באופן פלאי לידי משפחתם של הצעירים. באחד מלילות החנוכה מעלים את אור הנר בהתרגשות רבה, בתוככי בזיכי החנוכייה המיוחדת, על רקע מצב ביטחוני מתוח.

במהלך התוכנית שמעו הילדים קולות אמיתיים של אזעקה עולה ויורדת, וזאת לאחר הכנה רבה: סגירת החלונות והדלתות ובקול נמוך, מן הסיבות המובנות, תוך כדי הצגת תנועות קיצוניות של פחד מצדו של מעביר התוכנית הרב רוזנברג שליט"א.

"מלבד כמה עצות חשובות וטיפים, חשבו אנשי המקצוע שעצם העלאת הנושא והדיון בו באווירה נעימה, משעשעת וחגיגית, דבר זה כשלעצמו מהווה תרפיה ומשרה הרגעה לילד המשתתף", אומר הרב רוזנברג.

יצוין כי לאור הדרישה הגוברת מצד הורים באזור הדרום שוקלים במכון 'עולמות' להפיק, בתקופה הקרובה, דיסק וחוברת לילדים להתמודדות במצבי חרדה ופחד.

ילדי החמד מרותקים המחנך הנודע הרב דוד רוזנברג בפני ילדי תלמוד תורה 'כלל חסידי' באשדוד

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כאשדודי אני יכול לומר שהרב דוד רוזנברג הוא האיש שהגיע בדיוק בזמן הנכון עם תוכנית יצירתית ומרתקת משולבת בהומור משעשע למען ילדי אשדוד (והדרום בכלל) לתת את הכלים והפרספקטיבה הנכונה להתמודד עם הרשות בעקבות המצב בדרום -חן חן לו.

כאשדודי אני חושב שהרב דוד רוזנברג הוא האיש שהגיע בדיוק בזמן הנכון בתכנית יצירתית ומרתקת עם הומור משעשע למען ילדי אשדוד (והדרום בכלל) לתת את הכלים והפרספקטיבה הנכונה להתמודד עם הרגשות בעקבות המצב בדרום – חן חן לו.

כאב לילדים אשדודים

מכיר את האדם, יש לו את הכשרונות המיוחדים לרתק קהל ולאלפם בינה, אגב לא רק ילדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו