תעלומה נוספת באיראן: מדען גרעין חוסל במכוניתו

האיראנים לא מתגוננים: מדען נוסף חוסל על ידי מתנקש על אופנוע • גורמים באיראן מאשימים את ישראל • גנץ: "דברים לא טבעיים קורים שם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

כלי תקשורת באיראן דיווחו הבוקר (ד') על חיסולו של מדען גרעין במדינה. על פי הדיווחים המדען חוסל באמצעות מטען נפץ שהוצמד למכוניתו, על ידי שני רוכבי אופנוע שהתקרבו למכוניתו של היעד בזמן שזו נסעה, והצמידו אליה מטען חבלה ממוגנט.

הדיווחים שהגיעו מאיראן על זהות היעד שחוסל היו סותרים. בתחילה דווח כי האיש היה מומחה בתעשיית הנפט, בהמשך דווח כי מדובר באדם שניהל את אחד המדורים בכור הגרעיני בנתנז.

באיראן מאשימים את ישראל בחיסול. סגן מושל טהרן לענייני ביטחון, ספר עלי ברטלו אמר כי "זו עבודה של הציונים, נראה שלקראת הבחירות הציונים מנסים ליצור אווירה שתגרום לאחוז הצבעה נמוך יותר".

בעקבות החיסול בטהרן, ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני תערוך הערב דיון מיוחד בנושא, בו ישתתפו ככל הנראה בכירים בתחום הביטחון והמודיעין.

רצף של אירועים מסתוריים

בשנתיים האחרונות אירעו מספר התנקשויות במדענים איראנים הקשורים לפרויקט הגרעין. בחלק מהמקרים אף דווח כי רוכב אופנוע נצמד אל מכוניותיהם של המדענים והצמיד מטען חבלה לרכב שבו נסעו.

ביולי 2011 רצחו מתנקשים-על-אופנוע מדען גרעין, דריוש רזאי, בפתח ביתו בטהרן. בנובמבר 2010, נרצח ד"ר מג'יד שהריארי, בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד למכוניתו, שוב, על ידי אופנוענים. מדען אחר, פרידון עבאסי, שנפצע בהתנקשות, מונה זמן קצר לאחר מכן לראש הוועדה לאנרגיה אטומית במדינה.

בינואר 2010 נרצח פרופ' מסעוד עלי מוחמדי, מדען גרעין בכיר הנאמן לשלטון. מוחמדי חוסל בפיצוץ מטען חבלה בעת שעמד להיכנס למכוניתו בסמוך לביתו. ההערכה היא שהמטען הוצמד לאופנוע שחנה בסמוך למכונית, והופעל בשלט רחוק. משטר האייתולות האשים זמן קצר אחר כך כי "סוכנים ציונים ואמריקנים" הם האחראים לחיסולו.

השבוע דווח בעיתון הצרפתי "לה פיגארו" כי "סוכני המוסד מגבירים את חדירתם לאזורים הכורדיים בעיראק", כך על פי גורם ביטחוני עיראקי. אותו גורם טען כי פליטים איראנים באזורים הכורדיים, המתנגדים למשטר האייתוללות בטהרן, מגויסים על-ידי הסוכנים הישראלים כדי לפגוע במומחים איראנים לטכנולוגיה גרעינית.

שורת חיסולים אלו מגיעים במקביל לרצף של פיצוצים מסתוריים שהתרחשו באיראן בשנה האחרונה. הבלוגר היהודי אמריקאי ריצ'רד סילברסטיין – שחשף מספר מבצעים של המוסד בעבר, טוען היום כי על פי מקור בכיר בשראל, החיסול היום בוצע על ידי המוסד הישראלי בשיתוף עם ארגון אופוזיציה איראני.

"דברים באיראן קורים באופן לא טבעי"

אמש, בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנס אמר הרמטכ"ל  גנץ כי "איראן ניצבת לאחרונה מול התמודדות עם מערכת לחצים בינלאומית שהולכת וגוברת". לדבריו, "לחצים אלו בהחלט משפיעים, אך מנגד אנחנו לא מזהים שלחצים אלו מביאים אותה לקבל החלטה לוותר על תכנית הגרעין הצבאית".

הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי "שנת 2012 צפויה להיות קריטית בחיבור שבין המשך ההתגרענות, השינויים הפנימיים בהנהגה האיראנית, המשך הלחץ הגובר מצד הקהילה הבינלאומית ודברים שקורים להם באופן לא טבעי", רמז לשורת הפיצוצים המסתוריים באיראן לאחרונה. לדבריו, גם טורקיה מוטרדת מהמשך התגרענותה של איראן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture