הפרקליטות במשפט הולילנד: העונש צריך להדהד

אמש החל שלב הטיעונים לעונש במשפטם של נאשמי משפט הולילנד • הפרקליטות דורשת בין ארבע לשמונה שנות מאסר בפועל על מורשעי השוחד • השופט רוזן לפרקליט הנאשם: זו תופעת שחיתות חמורה ולכן דורשת הפרקליטות ענישה חמורה, תתמודד עם זה!

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב החל אמש שלב הטיעונים לעונש במשפט הולילנד, ובשעה האחרונה הציגה התביעה את עמדת המדינה.

בדיון שהחל אתמול ונמשך לאורך כל היום בקשה המדינה לגזור על הנאשמים בפרשה עונשים חמורים על העבירות הקשות בהן הואשמו ובראשן מתן וקבלת שוחד. נציג התביעה במשפט הולילנד עורך הדין יונתן תדמור אמר בדיון כי העונש הראוי בעבירות שוחד הוא עונש מאסר מרתיע לנותן ולמקבל, כלשונו.

נציג התביעה במשפט הולילנד הודיע אתמול בדיון כי המדינה מבקשת לגזור על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עונש שלא יפחת משש שנות מאסר וקנס כספי של יותר ממיליון שקלים. גם לגבי שאר הנאשמים דרשה הפרקליטות עונשי מאסר בפועל של ארבע עד שמונה שנים.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הדיון טען עו"ד מעוז, סנגורו של אחד הנאשמים כי "בעבר, לא היה רף ענישה כזה בעבירות שוחד", השופט רוזן השיב לו: "המדינה טוענת שזו תופעת שחיתות חמורה שלא היתה כמותה אצל אנשים רמי מעלה ולכן היא מבקשת ענישה חמורה. תתמודד עם זה!"

הפרקליטות טוענת לענישה חמורה ומהדהדת "הענישה בתיק הולילנד צריכה להדהד למרחק, להלום את חומרת המעשים, להתריע ולהרתיע את היחיד ואת הרבים. התמונה שנחשפה בתיק היא נדירה בחומרתה ובהשפעה שיש לה על מדינת ישראל. היא נדירה בהיקף השחיתות, בהיקף כספי השוחד, בזהות המשחדים והמשוחדים, ובפרויקטים עתירי הממדים שעמדו על הפרק".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו