227 שריפות קוצים וחורש טופלו בגל החום הנוכחי

דו"ח סיכום פעילות שהוציא אגף המבצעים בנציבות מציין 467 אירועים בהם פעלו אתמול לוחמי האש, 227 מתוכם שריפות בשטחים פתוחים • •

מתוך מאות השריפות שטופלו אתמול על ידי לוחמי האש, 12 הוגדרו כשריפות ענק ובארבע מהן הופעלו מטוסי כיבוי שביצעו סך של 38 גיחות רק ביממה האחרונה. בין האירועים הבולטים:
• שריפת שלושה בתים בתל מונד, בה פעלו 7 צוותים
• שריפת ענק ליד הישוב סלעית, בה פעלו 23 צוותים בליווי 6 מטוסי כיבוי
• שריפת ענק באזור נחל שורק, בה פעלו 17 צוותים בליווי 4 מטוסי כיבוי
• שריפת ענק באזור מושב רוגלית, בה פעלו 26 צוותי כיבוי

בשל גל החום, הורה נציב הכבאות וההצלה, רב טפסר שחר איילון לתגבר את כל תחנות הכיבוי, בדגש על אלו שבשטחן אזורי יער וחורש. כ-600 לוחמי אש וכעשרה מטוסי כיבוי נערכו בפריסה ארצית לתת מענה לכל אירוע.

בהשוואה לאירועי השרב הקיצוני בשבוע שעבר חלה ירידה קלה במספר השריפות בשטחים פתוחים וכן בכמות האירועים בהם הופעלו יותר מחמישה צוותים. בשבוע שעבר טיפלו לוחמי האש בכ-548 אירועי שריפה בכל רחבי הארץ, מתוכם ב- 34 אירועים פעלו 5 צוותי כיבוי ומעלה. עליה של 130% בהשוואה לימים רגילים. טייסת הכיבוי פעלה אז ב-16 מוקדי שריפה ובצעה 191 גיחות, 20% מסך כל הגיחות ב-2014.

קרא עוד:
[postim]

גל החום שיישבר סופית רק הערב עם רדת טפטופי הגשם בצפון, ממשיך להבעיר את מדורותיו. לוחמי אש של גליל עליון וגולן פועלים כעת בשריפת קוצים גדולה באזור תעשיה חצור. שמונה צוותי כיבוי מגליל עליון וגולן פועלים כעת באזור תעשיה חצור ומנסים למנוע את התפשטות האש לכיוון המפעלים ושכונת מגורים באזור.

שריפת קוצים בחצור. צילום דוברות מחוז צפון 3העשן מיתמר משריפת הקוצים בחצור. (צילום: דוברות מחוז צפון)

במקביל פועלים שבעה צוותים מתחנת עפולה בשריפת קוצים גדולה סמוך לכפר נין המסכנת את בתי התושבים. ארבעה מטוסי כיבוי נקראו למקום לסייע.
כוחות כיבוי מתחנת גליל מרכזי פועלים גם בשריפת יער באזור דיר חנא, שם לא נשקפת סכנה לבתים.

רוגלית: 29 בתים פונו במהלך השריפה

אמש, פעלו לוחמי האש של בית שמש וירושלים בשריפת חורש גדולה שהתחוללה באזור הישוב רוגלית. 29 בתים פונו במהלך השריפה, אך לא היו נפגעים.

13 צוותים ממחוז ירושלים ומחוזות נוספים פעלו במקום ובמשך שעות ארוכות נלחמו בלהבות שהגיעו לפאתי הישוב. מספר לולים ומחסנים עלו באש ותושבים פונו מכ-29 בתים. לוחמי האש נפרשו בקו הבתים בכדי למנוע מהאש להתפשט אליהם ובמקביל איגפו את האש במטרה לתחום אותה. מקץ שלוש שעות הוכרזה שליטה על השריפה, כשמספר צוותים נותרו בשטח לטובת כיבוי סופי ומניעת התחדשות האש.

מפקד תחנת בית שמש טפסר ראובן יצחק: "לוחמי האש בבית שמש וכוחות כבאות נוספים הצליחו להשתלט על שריפת ענק באזור רוגלית. שריפה שהשתוללה על קו הבתים וסיכנה את הבתים ואת התושבים. אני חייב לציין את מקצועיותם של לוחמי האש שמאז שעות הבוקר המוקדמות נאבקו בחום המתיש ובשמש הקופחת בעשרות שריפות, בהן שריפת ענק באזור נחל שורק והצליחו בזמן קצר יחסית לעצור שריפה גדולה שהשתוללה סמוך ליישוב וסיכנה את בתיו. רק בזכות אומץ ליבם ונחישותם נמנעה פגיעה קשה בנפש ורכוש".

שריפת החורש ברוגלית. צילום דוברות מחוז ירושלים 3שריפת החורש ברוגלית. (צילום: דוברות מחוז ירושלים )

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו