תכניות החירום של חמאס נחשפות: מנהרות חדשות, רחפנים ושיבוש המזל"טים

איש חמאס שנעצר לפני כחודש, 'זימר' בחקירת השב"כ וחשף מידע רב ובעל ערך על פעילות הארגון בשנה שחלפה מאז תום מבצע 'צוק איתן' • סקירה מצמררת על המנהרות החדשות הנחפרות ללא הפסקה, כביש הגישה שנסלל לצרכי מתקפת פתע, התקצוב והאימונים האיראניים ועוד

"חמאס מורתע"? "העזתים ספגו את המכה הקשה בתולדותיהם"? – כנראה שלא. היום (ג') בצהריים הותר לפרסום, כי בפעולה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר בתחילת חודש יולי איברהים עאדל שחאדה שאער, יליד 1994, תושב רפיח, לוחם חמאס וחופר מנהרות.

בחקירתו בשב"כ חשף מידע רב אודות פעילותה של חמאס ברפיח, ובפרט אודות תכנית הפעולה של חמאס בחירום וכוונותיה להשתמש במנהרות לתקיפת ישראל. שאער עסק בחודשים האחרונים בתחום המנהרות. במסגרת זו נחשף לחפירת מנהרת חמאס מאזור רפיח לכיוון מעבר כרם שלום.

המחבל מסר פירוט רב על המנהרות של חמאס באזור רפיח, כולל מיקומם של מוקדי חפירה, פירי מנהרות, חופרים ותוואי המנהרות. כמו כן, מסר כי הכביש החדש אשר נסלל על ידי חמאס בסמוך לגבול הרצועה צפוי לשמש לטובת מימוש מתקפת פתע כנגד ישראל, זאת בסיוע כלי רכב אשר ידהרו לעבר הגבול.

קרא עוד:
[postim]

במסגרת פעילותו בחמאס, שאער היה מעורב באופן אישי במגוון הכשרות בנושאי לחימה, פיקוד, שימוש באמל"ח מתקדם וחבלה. במהלך ימי הלחימה במבצע "צוק איתן" פעל במחלקת התמיכה והלוגיסטיקה של חמאס וסייע בהעברת ציוד צבאי ומטענים ללוחמים בשטח. כמו כן לקח שאער חלק פעיל בלחימה, זאת באמצעות הנחת מטענים נגד טנקים, וסיוע בתצפיות.

Palestinian militant from the Islamic Jihad's armed wing, the Al-Quds Brigades, stands inside a watch-tower on the border of the village of Khuzaa, east of Khan Yunis, in the southern Gaza Stripלוחמי חמאס מתאמנים (צילומים: פלאש 90)

מעבר לסוגיות המרכזיות בהן עסק בשגרת פעילותו, שאער נחשף במהלך השנים האחרונות לפרטים רבים אודות פעילות גורמים בכירים בחמאס. בתוך כך, סיפר בחקירתו אודות הקשר שבין איראן לחמאס, במסגרתו מועברת לרצועה תמיכה צבאית לטובת חיזוק הארגון.

לדבריו, תמיכתם של האיראנים ממומשת באמצעות העברת כספים, אמצעי לחימה מתקדמים וציוד אלקטרוני, דוגמת מכשירים לשיבוש תדרים המשמשים לטובת הפלת מזל"טים ישראלים בשמי הרצועה. עוד ציין כי איראן הכשירה בעבר לוחמי חמאס עזתיים בשימוש בגלשני רחיפה, זאת במטרה כי יחדרו מן האוויר לשטח ישראל.

עוד במהלך חקירתו פירט שאער אודות, מבנה יחידת ה-'מובחרים' (נוחב'ה), יכולות חמאס בתחום הנ"ט, נ"מ ותצפיות (יכולת צילום לטווח של כ-3 ק"מ לשטחי ישראל) שינויים בתורת הלחימה של חמאס ובהרכב החוליות הצבאיות לאחר מבצע "צוק איתן".

an Israeli raid on smuggling tunnels between the Gaza Strip and Egypt.מנהרה של חמאס שהופצצה על ידי חיל האוויר

שאער מסר כי לצורך פעילותה הצבאית חמאס משתמשת באמצעים ובחומרים המוכנסים לרצועת עזה במסגרת מאמצי השיקום. בנוסף מסר כי לוחמי הארגון מסכנים אזרחים רבים, בכך שמאחסנים מטעני נפץ בבתי מגוריהם, על פי הנחיית מפקדי חמאס אשר חוששים מהפצצת מחסני אמל"ח צבאיים. שאער ציין כי הוא עצמו אחסן בביתו מספר מטענים במשקל של כ-50 ק"ג אחד.

בתאריך לפני כשבוע וחצי הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור, המייחס לשאער ביצוע עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון רצח, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים ועבירות שונות בנשק.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החקירה היתה לפי כללי ההומניות הבינלאומיים? קבלה את אישור כלבי שמירת החוק השמאלניים?
מה פירוש 'זימר'? באיזה מנגינה? העסק הזה לא מוצא חן בעייני
יש לחקור את השב"כ על המחדל הביטחוני הזה, ולהעמידם לדין על הפרת צנעת הפרט ועל הפרה בוטה של חופש הביטוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו