אַחִים יַחְדָּו: שני אחים קציני משטרה מנעו שריפה גדולה

קצין במשטרת ירושלים הבחין מחלון ביתו בשכונת עין כרם בעשן העולה מכיוון היער הסמוך ל'יד ושם' • הוא גילה תושייה, נטל ציוד מתקדם לכיבוי אש שהיה בביתו והזעיק את אחיו, קצין ביחידת להב 433 • יחד כיבוי השניים את השריפה, שהייתה עלולה להתפשט ולכלות שטח עצום של יער

אתמול בבוקר השקיף מפקח רוני שדה, קצין זיהוי פלילי במרחב מוריה, מחלון ביתו בשכונת עין כרם שבירושלים והבחין בעשן העולה מהיער בוואדי התימנים, למרגלות יד ושם.

רוני, המתגורר בעמק התימנים בשכונת עין כרם, בסמוך ליער, מחזיק בביתו מרסס גב הכולל מיכל של 15 ליטר מים וצינור לשם כיבוי מהיר של שריפות.

מפקח רוני שדה הזעיק מיד את אחיו, רפ"ק אורי שדה, המשרת ביחידת הסייבר הארצית בלה"ב 433, שניהם ירדו מידית לאזור השריפה, תוך כדי שהם מזעיקים את כוחות כיבוי האש.

חטיבת דובר המשטרה (1)העשן העולה מהיער, כפי שצולם מחלון ביתו של מפקח רוני שדה
(הצילומים באדיבות חטיבת דובר המשטרה)

בהגיעם למקום, הבחינו בטבעת אש ובה 3 פחיות דבק מגע במרחק של כחצי מטר אחת מהשנייה ואש בוערת בקרבתם. השניים החלו מיד לכבות את האש עם מטפה ומרססת הגב עד לכיבוי מוחלט של האש ובכך ומנעו שריפה גדולה במקום.

קרא עוד:
[postim]

מפקח רוני שדה סיפר כי "מעבודתי כקצין בזיהוי הפלילי, אני מכיר כי דבק מגע הינו חומר דליק. פעולתנו המהירה מנעה שריפה גדולה במקום". עוד הוסיף כי "אני משרת במרחב מוריה ומכיר את השריפות הגדולות שהשתוללו באזור עין כרם וגם במושב אבן ספיר לפני כשבוע וחצי, את המשאבים הרבים הנדרשים לכיבוי שריפות אלו והנזק העצום שנגרם ליער ולסביבה".

סגן מפקד מרחב מוריה, סנ"צ ירדן קלנדרוב, שיבח את פעולתם של הקצינים וציין כי "האחריות האישית והתושייה שגילו בפעולתם מנעו שריפה גדולה באזור".

משטרת מרחב מוריה פתחה בחקירה, בשיתוף חוקרים מכבאות והצלה ירושלים, לבירור נסיבות השריפה, שהייתה נראית כניסיון להצתה מכוונת.

חטיבת דובר המשטרה (2)
חטיבת דובר המשטרה (3)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו