ישי על מכתב האמנים: "אם הם יאמצו אותם – אבחן זאת בחיוב"

שר הפנים אלי ישי עקץ את האומנים שביקשו ממנו לא לגרש את הפליטים מסודן • ישי: "אם הם רוצים לשמש משפחות אומנה עבורם - אבחן זאת לחיוב"

לאחר פניית מאות 'אנשי רוח' לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לעצור את גירוש הפליטים, הגיב שר הפנים אלי ישי על המכתב וציין כי אם הם לא מעוניינם בגירוש, הם "מוזמנים לשמש כמשפחות אומנה עבורם".

קרא עוד:

[postim]

"אמשיך לפעול למען גירוש המסתננים"

ישי הוסיף כי בתקופתו כשר הוא עשה וימשיך לעשות למען שימור ישראל כמדינה יהודית: "דאגתי לקידום בניית הגדר כנגד כניסת מסתננים מדרום, דרשתי וקידמתי בניית מתקני שהייה ובוודאי אמשיך לפעול לגירוש המסתננים לארצם".

השר ציין כי לא ייתן יד להתפשטות "עיר המסתננים" בדרום תל אביב לשאר חלקי הארץ. "לא אעמוד מנגד ולא אתן לפגוע בהיותה של ישראל מדינה ציונית ויהודית".

'חשש לחייהם של השבים'

בשבועות הקרובים צפוי להתחיל מבצע האכיפה להרחקת כאלף נתיני דרום סודן השוהים בישראל בחזרה לארצם. אתמול הם קיבלו 'זריקת עידוד' כאשר למעלה מ-400 'אנשי רוח', סופרים, אמנים, רופאים ואנשי אקדמיה חתמו על עצומה שנשלחה לראש הממשלה, בה הם מבקשים ממנו לעצור את הגירוש מחשש לחייהם של השבים.

בתגובתו למכתב האומנים הוסיף ישי ועקץ: "יחד עם זאת, במידה ויהיו אנשי הרוח מעוניינים לשמש כמשפחות אומנה לאותם מסתננים עד לגירושם לארצם, אבחן בקשתם לחיוב. אמשיך לפעול עד להחזרת אחרון המסתננים לארצו".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו