דיון ביטחוני בהול: "רוצים אינתיפאדה שלישית? יקבלו חומת מגן 2 !"

ראש הממשלה הוהבהל מארה"ב ויכנס דיון ביטחוני בקריה בת"א בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ״ל, ראש השב״כ וממלא מקום מפכ"ל המשטרה • מפקד מחוז ירושלים משיב לביקורת על העיכוב בהגעת הכוחות לזירת הפיגוע הקשה: "בתוך דקה וחצי מתחילת האירוע הביאו הלוחמים לחיסולו של המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע"

.

מתוחים ונערכים: כוחות נוספים של משטרה ומשמר הגבול הוזעקו לבירה עד לאחר החג, להשגת סדר כלשהו בירושלים הבוערת מאירועי הדמים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע במהלך היום לארץ וייסע לקריה, שם יכנס דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ״ל, ראש השב״כ וממלא מקום מפכ"ל המשטרה. מחר, עם צאת החג, יכנס ראש הממשלה נתניהו את הקבינט המדיני ביטחוני לדיון בצעדים שתנקוט הממשלה בתקווה להרגעת הרוחות.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי "אם הפלסטינים רוצים אינתיפאדה שלישית- הם יקבלו 'חומת מגן 2' ". במערכת הביטחון עדיין לא הוחלט על פעולה שכזו אולם הכל יודעים כי לא נותר מנוס ממבצע נרחב בתוככי הערים הפלסטיניות בגדה, משם יוצאים המפגעים המוסתים אל אזור ירושלים ושומרון.

בסביבות השעה 4 לפנות בוקר, דקר מחבל ערבי, בחור כבן 15 בפלג גופו העליון, בתחנת הדלק ברחוב דרך בר לב בסמוך לשער שכם בירושלים. שוטרי מרחב קדם שהבחינו במחבל וסכין בידו, ביצעו לעברו ירי מדויק והרגוהו במקום. הצעיר פונה לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מדקירות בחזהו ובגבו.

אמש, סמוך לצאת השבת, נרצחו שני יהודים, הרב אהרן בנט והרב נחמיה לביא הי"ד, בפיגוע דקירה סמוך לשער האריות. המחבל תושב השטחים הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, שלף סכין ודקר שלושה בני משפחה ואדם נוסף. שניים מהפצועים מתו מפצעיהם, ובבית החולים פצועה קשה ותינוקת במצב קל-בינוני. האשה שנדקרה החלה להימלט, וכעבור כ-50 מטרים הבחין בה כוח לוחמי יחידת יואב וכוח ממג״ב ירושלים. חובשים של הכוח החלו בטיפול ראשוני לפצועה והיתר רצו לכיוון ממנו הגיעה. המחבל, שהצליח לקחת מאחד הפצועים את אקדחו, ביצע ירי לעבר הלוחמים, שהגיבו מיד בירי מדויק, תוך חירוף נפש, וחיסלו את המחבל. השוטרים והלוחמים נתנו סיוע רפואי ראשוני לפצועים ופינו מהמקום תינוק.

קרא עוד:
[postim]

"שוטרי המחוז, לוחמי משמר הגבול וכוחות תגבור פרוסים בסמטאות העיר העתיקה וגם ברחוב הגיא, שבו בוצע הפיגוע הקשה", הדגיש מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי. "השוטרים פעלו כמצופה מהם, ובתוך דקה וחצי מתחילת האירוע הביאו לחיסולו של המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע". "נמשיך בפעילות המוגברת בכל רחבי העיר, בדגש על מזרח העיר וסמטאות העיר העתיקה ובמיוחד בימי החג, במטרה לשמור על ביטחונם של התושבים והמבקרים", הוסיף.

הרצוג: "נתניהו איבד שליטה על בטחון אזרחי ישראל"

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר אמש כי "נתניהו איבד שליטה על בטחון אזרחי ישראל. ממשלתו מראה חידלון וכישלון מוחלט בטיפול בבטחון, ובמשימה הלאומית של שמירה על ביטחונה ושלומה של ירושלים. בנאומים ובדיבורים לא משיגים ביטחון לישראל. "אלה לא ״טיפטופים״. אלה אזרחי ישראל שנרצחים מידי יום בבירת ישראל ובחלקים אחרים של הארץ. לממשלה אין תוכנית למלחמה בטרור. זה ברור כשמש לכל אזרח ישראלי.

הרצוג אמר כי את המפגעים המתועבים יש להעניש בכל חומרת הדין אבל הממשלה צריכה מדיניות ומעשים ולא דיבורים והצהרות וססמאות נבובות. "אני שב ומזהיר שאנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית וקורא לכוחות הביטחון להיערך, בפריסת כוחות מקיפה ומיוחדת, להקפות שיערכו מחר בבתי הכנסת ברחבי הארץ ובעיקר בירושלים בירת ישראל.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, האשים בטרור האכזרי וחסר הרחמים את הרשות הפלשתינית המסיתה ומגבה את ההסתה במסגדים. ברקת קרא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד כנגד המסיתים ואלו שמלבים את השטח ומעודדים טרור. "נמשיך בשגרת החיים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור".

.

.

.

.

.

.

.

.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו